Stotteren op zowel gas als benzine

jeve2

Lid
Goedenavond,

Ben zojuist thuisgekomen uit Almere en vanaf Rotterdam stotterend naar huis komen rijden, zowel op gas als benzine.
Kwam niet meer op een hogere snelheid als 80 km en was wel even schrikken.
Zou iemand weten wat dit eventueel zou kunnen zijn.
Het kan zijn dat ik wat rook wat leek op iets wat verbrand was.

gr
Jeff

Ronnie

Forumguru
Zekeringen al gecontroleerd? Klinkt alsof een BDP/toerentalsensor het begeven heeft,
motor in de noodloop, motorlampje aan op het dashboard?

Falcon

Donateur
Ja treft het ook niet met je Skoda zeg... klinkt als een probleem met de gasinstallatie. Maar even bij de dealer langs lijkt me?

jeve2

Lid
Zekeringen al gecontroleerd? Klinkt alsof een BDP/toerentalsensor het begeven heeft,
motor in de noodloop, motorlampje aan op het dashboard?
------
Motorlampje brand regelmatig en gaat ook weer uit.
Is afgelopen woensdag ook uitgelezen door ANWB (kwamen in opdracht van Skoda Mobiliteitsservice.
Storingen opgeschreven en gereset, en hij reed weer ok.
Totaan vanavond; weer in noodloop en gestrand in Den Haag.
Wegesleept naar ANWB servicecenter in Ypenburg en daar ook weer uitgelezen en weer een andere storing uitgelezen.
Zei dachten dat het eventueel te maken kon hebben met sensoren die verkeerde metingen binnenkrijgen, sensoren bijv. bij voorzijde katalysator en ook achterzijde katalysator.
Kan ook nog lambdasonde zijn.
Affijn, ook weer gereset en mocht alleen nog op benzine naar huis rijden en dat ging goed althans af en toe voelde je kleine stottering maar gelukkig niet in noodloop meer.
Ik kan niet meer erop vertrouwen dat het goed gaat komen en gas werkt gewoon nog steeds niet ideaal bij meer als 4 a 5 graden onder nul.
Ook al wordt gezegd van niet het valt toch op dat ik vorig jaar met de kou ook problemen met het gas had.

Ik denk niet meer dat ik een auto op gas wil...........

jeve2

Lid
bougie of kabel/bobine defect.

Ja treft het ook niet met je Skoda zeg... klinkt als een probleem met de gasinstallatie. Maar even bij de dealer langs lijkt me?

Vraag me echt af waar ik verstandig aan doe, naar de dealer of toch maar naar Allround LPG in Hekelingen / Spijkenisse ?
De dealer rekent alleen al voor zoeken naar probleem eur 85,- ex btw per uur.

Ronnie

Forumguru
Omdat het probleem zich voordoet op zowel LPG evenals benzine zou ik dan toch de dealer adviseren. Weet je toevallig de uitgelezen foutcode? Toevallig geen kennis met een VAG-Com laptopje?
Is de watertemperatuur wel hoog genoeg (zo'n 60gr) wanneer omgeschakeld wordt op LPG?
Mijn dochters golf 4 ging ook te snel over op gas, dwz bij zo'n 30 gr, dan komt het gas bijna vloeibaar in de cylinders en geeft dit een veeeel te rijk mengsel en de betreffende problemen.

jeve2

Lid
Omdat het probleem zich voordoet op zowel LPG evenals benzine zou ik dan toch de dealer adviseren. Geen lamjes( MM) aan op het dashboard? Toevallig geen kennis met een VAG-Com laptopje?

Jawel, MM lampje brand geregeld en wordt dan nagekeken en gereset maar geen heftige problemen totaan nu dus.
Helaas geen kennis met een laptop maar Skoda Mob. service doet het heel netjes, zie er geen rekening van.

Ronnie

Forumguru
Omdat het probleem zich voordoet op zowel LPG evenals benzine zou ik dan toch de dealer adviseren. Weet je toevallig de uitgelezen foutcode? Toevallig geen kennis met een VAG-Com laptopje?
Is de watertemperatuur wel hoog genoeg (zo'n 60gr) wanneer omgeschakeld wordt op LPG?
Mijn dochters golf 4 ging ook te snel over op gas, dwz bij zo'n 30 gr, dan komt het gas bijna vloeibaar in de cylinders en geeft dit een veeeel te rijk mengsel en de betreffende problemen.
Sorry je was te snel, ik had nog wat toegevoegd....

jeve2

Lid

Hoe kan je de watertemp. meten ?
Vreemde is dat hij pas op noodloop ging nadat ik al meer als een uur had gereden, daarvoor merkte ik helemaal niets.

Foutcodes zijn :

po 130 o2 bank 1 sensor 1 circuit
po 136 storing bank 1 sensor 2
po 170 brandstof aanpassing storing

Ook heeft service center anwb volgende opgeschreven :

storing op 02 sensor 1; paar dagen geleden op 02 senosr 2 en brandstofcorrectie.
Auto loopt goed na opnieuw starten en code wissen.
Misschien slechte verbranding op gas en komen de uitlaatgaswaardes boven of onder het bereik van de sensoren.
Kat nazien.

Denk dat Ronnie gelijkt heeft. Volgens mij is het je Bdp sensor. Ik heb hetzelfde gehad. Zowel op Lpg als benzine liep hij te stotteren en ik kwam niet boven de 100 km/h. Het vreemde was juist dat het alleen was als de motor warm werd. Met starten s'morgens liep hij prima,tot ik ging rijden. Overigens kreeg ik wel een melding in Vag-com over die sensor. Bij jou dus niet. Vreemd.

jeve2

Lid
Denk dat Ronnie gelijkt heeft. Volgens mij is het je Bdp sensor. Ik heb hetzelfde gehad. Zowel op Lpg als benzine liep hij te stotteren en ik kwam niet boven de 100 km/h. Het vreemde was juist dat het alleen was als de motor warm werd. Met starten s'morgens liep hij prima,tot ik ging rijden. Overigens kreeg ik wel een melding in Vag-com over die sensor. Bij jou dus niet. Vreemd.

Dat heb ik dus ook, alleen als de motor warm werd.
Vanmorgen op benzine naar Capelle gereden (1/2 uur) en toen hij warm was op benzine (rij even niet meer op gas) ging hij heel even stotteren maar daarna weer weg en ook geen MM lampje wat ging branden.

Bij mij was het dat hij de ene keer beter reed dan de andere keer. Dacht dan dat het wel weer over was,maar dan begon het weer. Jammer genoeg kost die sensor 73 Euro. Koste hij wat minder dan had je het in ieder geval kunnen proberen of dat het probleem is zonder dat je veel geld kwijt bent.

jeve2

Lid
Bij mij was het dat hij de ene keer beter reed dan de andere keer. Dacht dan dat het wel weer over was,maar dan begon het weer. Jammer genoeg kost die sensor 73 Euro. Koste hij wat minder dan had je het in ieder geval kunnen proberen of dat het probleem is zonder dat je veel geld kwijt bent.

Overigens rijd hij sinds gisteren gewoon netjes op benzine, stottert niet, loopt heel erg netjes stationair.
Vraag me toch nog steeds af wat het dan kan zijn ?

Maar ja...als het nu niet die sensor is ?
Als de dealer hem nu monteert en denk dat dat het euvel is en dan blijkt van niet, voor wie is de rekening dan na diverse onderdelen vernieuwd te hebben ?
Mag een dealer dat überhaupt ?

jeve2

Lid
Overigens rijd hij sinds gisteren gewoon netjes op benzine, stottert niet, loopt heel erg netjes stationair.
Vraag me toch nog steeds af wat het dan kan zijn ?

Maar ja...als het nu niet die sensor is ?
Als de dealer hem nu monteert en denk dat dat het euvel is en dan blijkt van niet, voor wie is de rekening dan na diverse onderdelen vernieuwd te hebben ?
Mag een dealer dat überhaupt ?
===========
Niemand ???

Falcon

Donateur
Dat heeft ook te maken met de afspraken die je zelf maakt met de dealer. Daarnaast zal de dealer voor een Gasinstallatie probleem hem altijd doorsturen naar een gasinbouwbedrijf.... dus misschien is het interresanter om rechtstreeks met deze contact op te nemen.

Welke installatie heb je precies?

jeve2

Lid
Dat heeft ook te maken met de afspraken die je zelf maakt met de dealer. Daarnaast zal de dealer voor een Gasinstallatie probleem hem altijd doorsturen naar een gasinbouwbedrijf.... dus misschien is het interresanter om rechtstreeks met deze contact op te nemen.

Welke installatie heb je precies?

-----------
Dat klopt, staat ook een afspraak bij de gasboer volgende week.
Op benzine loopt hij nog steeds prima ?

Bovenaan Onderaan