Stotteren op zowel gas als benzine

jeve2

Lid
Vanmorgen wederom gestrand.
Nu reed ik vanuit spijkenisse naar Schiedam (op benzine) en hij ging toen hij warm was plotseling inhouden.
Kwam niet meer boven de 100 km p/u en leek net alsof je in een dood gat trapte, was niet vooruit te branden.
Met moeite nog terug kunnen rijden naar de Skoda dealer in Spijkenisse (Vepreda).
Super geholpen.
Konden gelukkig tussendoor een kleine diagnose uitvoeren en er bleken 7 foutmeldingen te zijn op benzine.
Het MM lampje heeft niet gebrand en nu nog steeds niet.
Heb auto nu achtergelaten en hoop zsm teruggebeld te worden met wat het euvel op benzine is.
Volgende afspraak bij de gasboer dus ben benieuwd..............
Netjes naar huis gebracht...niets meer dan lof voor Vepreda :xyxthumbs:

Ronnie

Forumguru
Vreemd, ik hoop voor je dat dan nu de storing wel boven water komt...
Vepreda staat in ieder geval hoog aangeschreven!
Wat dat betreft is de auto in goede handen.

jeve2

Lid
Vanmiddag gebeld door de dealer : storing toerentalsensor.
Hopenlijk is dat het probeelm waarbij zowel het rijden op benzine en gas voorbij is.
Men moet wel eerst de sensor monteren voordat ze verder kunnen kijken maar alle storingen komen op die sensor terug.

Ben benieuwd.......

jeve2

Lid
Maar hopelijk is dat dan ook alles.
Maar zou het probleem met gas dan ook verholpen zijn ?
M.a.w. het toerentalsensor heeft invloed op zowel benzine als gas ?

Wel vreemd dat hij dan een tijdje wel goed op benzine heeft gereden.

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @Maarten_SFC. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]

Ronnie

Forumguru
Bij mijn AG/Teleflex LPG installatie werkt het zo:
De 4 benzine injectoren worden aangevuld met 4 LPG injectoren welke eveneens op het inlaatspruitstuk gemonteerd zijn. Na het warm worden van het koelwater (ong. 60 gr.) worden door de gascomp. de 4 benzineinjectoren uitgeschakeld en de gasinj. ingeschakeld. De gehele motronic(ECU) blijft ook tijdens het gas-rijden actief.
Dus een sensorfout welke op benzine voorkomt, zal dit ook op LPG doen.
Feit is dat LPG een andere calorische waarde heeft en dat een fout die men op benzine nauwelijks merkt zich op LPG heel anders kan ontplooien.
Natuurlijk kunnen er in de LPG comp. ook fouten voordoen, deze kunnen dan bij de gasboer uitgelezen worden. Ik had zelf een gasdruksensor defect, deze deed de computer in de "noodloop" schakelen, echter onder het rijden merkte ik er weinig van.
Het gasverbruik lag in die periode ietsje hoger: 1/12,2 tegen 1/13,4 nu.

Weet bijna zeker dat je probleem nu over is. Ik heb,zoals ik al zei, hetzelfde dus gehad. En inderdaad had Ronnie gelijk met die bdp sensor/toerentalsensor.

jeve2

Lid
Ik hoop het echt want ik ben het echt zat, men zei dat het rijden op gas zo sterk verbetert is t.o.v. vroeger maar elk jaar hou ik problemen op gas.

jeve2

Lid
Vandaag klaar bij de dealer :

vervangen zijn het toerentalsensor en de lamdasonde.

Rijdt nu zowel op gas en benzine weer goed.
En hopelijk voor ee hele lange tijd.

jeve2

Lid
Vanmorgen begon het weer eventjes met stotteeren.
Was maar 10 minuutjes maar toch........
Moet binnenkort met de auto op vakantie maar ben er niet meer zeker van.
Weet het echt niet meer.,,,,,,,,,,,,,,,,,

Falcon

Donateur
Als jij 500 euro gedokt hebt voor deze reparatie dan zou ik even heel pissed off bij de dealer langs gaan. Zij moeten dit onder garantie repareren.

Ik was er eigenlijk van overtuigd dat het probleem nu over zou zijn bij jou. Ik had geen problemen meer nadat ik de toerentalsensor had vervangen . Vervelend voor je. Het enigste wat het misschien nog kan zijn is de ontstekingstransformator. Bij mij ging die ook niet lang erna stuk. Misschien wel door die defecte toerentalsensor.

jeve2

Lid
Als jij 500 euro gedokt hebt voor deze reparatie dan zou ik even heel pissed off bij de dealer langs gaan. Zij moeten dit onder garantie repareren.

Maar hij is van 2004, weet niet of dit mogelijk is ?
Heb hem in augustus 2008 gekocht en had een 1/2 jaar garantie.

jeve2

Lid
Gisterenochtend weer problemen; na 20 minuten stil te hebben gestaan in de file (ik had daarvoor al een 1/2 uur gereden) ging hij weer stotteren op zowel gas als benzine.
Daarna naar de Skoda dealer gegaan en deze kon geen enkele storing uitlezen omdat deze er niet in stond.
Toch heeft hij een aantal minuten lopen stotteren, heel vreemd.
Standaard schakelt de auto als je hem start van bezine naar gas maar men verteld nu dat dit misschien niet zo goed is en pas op gas moet overschakelen als de auto warm is.
Vreemde is dat het stotteren pas begon als de auto al warm was.

Ik weet het niet meer en heb ook een afspraak bij de gasboer Allround staan.
Lijkt wel door al die kou dat het toch een gasprobleem is.
Hopenlijk wordt dit ook eens erkend.

Bovenaan Onderaan