Stotteren op zowel gas als benzine

Falcon

Donateur
Waarom ga je nu niet terug naar de Gasboer op basis van die reperatie van 500 euro? Of is dit ook gedaan bij Allround?

Kirsten

Senior Member
Ik herken het probleem (ik heb welliswaar een Fabia, maar goed), bij mij was de afstelling niet goed. De gasboer kan dat goed verhelpen.
Door de kou schakelt mijn gas soms terug naar benzine als het nog te koud is. Maar dat gaat zonder horten of stoten.

jeve2

Lid
Deze reparatie is door de skoda dealer gedaan.
Benzine is nu op zeker uitgesloten en vandaar heb ik voor morgen een afspraak staan bij de gasboer Allround.
Waarschijnlijk heeft alles te maken met dat de injektoren te weinig of in ieder geval niet het juiste mengsel krijgt.
Ook kan het de pomp zijn.

Dit lijkt een probleem in het gasklephuis of de bobines, BPD sensor leek me al sterk omdat de motor niet aanslaat waneer dit signaal mist. bij uitval onder het rijden gaat hij in noodloop en komt daar niet uit tot een reset. Omdat er foutmeldingen van de lambda (O2) sensoren worden genoemd kan dit een gevolg zijn van misfire. de sensoren meten dan een inplausibel rijk mengsel waardoor ze als storing worden gemeld.

omdat het probleem sporadisch optreed maakt het diagnosestellen wat lastig.

groeten Dennis

, BPD sensor leek me al sterk omdat de motor niet aanslaat waneer dit signaal mist.

Ben ik niet met je eens. Bij mij gaf de Bdp Sensor een verkeerde waarde. Hij starte wel gewoon,maar als de motor warm werd ging het helemaal mis. Na een nieuwe te hebben gemonteerd was het probleem over.

Ik heb het over uitval van het signaal, bij uitval met draaiende motor zal er een noodloop ontstaan. De motor kan inspuitmoment en ontstekeingsmoment alleen nog bepalen aan de hand van het nokkenaspositie signaal. Dit is dus niet nauwkeurig vast te stellen dus vandaar die noodloop. Waneer je de motor uit zou zetten slaat hij niet meer aan.

Wat ik altijd jammer vindt bij dit soort storingen is dat "men", en hier mee bedoel ik dealers maar ook universeel garage's, gokken dat onderdelen defect zijn zonder daar grondige redenen voor te hebben. En dan doel ik op feitelijk constateren dat een onderdeel defect is aan de hand van meetwaarden, inspecties en controles. Als je straks ziet wat er allemaal vervangen is voordat dit probleem is opgelost schrik je daarvan, want het laatste onderdeel wat in zo'n situatie wordt vervangen veroorzaakt het werkelijk defect.

groeten Dennis

Wat ik altijd jammer vindt bij dit soort storingen is dat "men", en hier mee bedoel ik dealers maar ook universeel garage's, gokken dat onderdelen defect zijn zonder daar grondige redenen voor te hebben. En dan doel ik op feitelijk constateren dat een onderdeel defect is aan de hand van meetwaarden, inspecties en controles. Als je straks ziet wat er allemaal vervangen is voordat dit probleem is opgelost schrik je daarvan, want het laatste onderdeel wat in zo'n situatie wordt vervangen veroorzaakt het werkelijk defect.

groeten Dennis

Ja,daar heb je helemaal gelijk in.

Ik heb even vlug je ervaring gelezen, niet alle reacties, maar ik heb met mijn O2 (RS op LPG) ook een probleem waarbij de auto van een aantal weken geleden licht schokkend bij stationair draaien (zowel op benzine als LPG) tot bij willekeurige toerentallen, snelheden en diepte van het gaspedaal een vrij hevig schokkende en stotterende auto. In het begin lichtte af en toe het motormanagementlampje op, sinds kort, met het toenemen van de problemen brandt deze constant.

Ik ben, ook al waren de klachten er ook op alleen benzine, naar de gasboer gegaan om de auto na te laten kijken (vorige week). In eerste instantie hebben ze de computer uitgelezen waarbij eigenlijk niets naar voren kwam. Wellicht dat nieuwe bougies zouden helpen. Dit was niet het geval. Nu hebben ze gisteren tijd gehad om goed te zoeken en is er gebleken dat 1 benzine-injector naar z'n mallemoer is.

Het probleem is alleen dat deze in het blok zitten en het dus behoorlijk arbeidsintensief is om te vervangen. Dinsdag komt de nieuwe injector binnen en hopelijk kan ik woensdag uitsluitsel geven of het dit euvel 100% zeker was.

Gezien jouw verhaal wellicht hetzelfde probleem...?

Bovenaan Onderaan