Stotterend doortrekken van +/- 100 tot 120

Ruald

Nieuw lid
Hoi Allemaal,

Als eerste wilde ik mij kort voorstellen voor ik mijn vraag stel. Ik volg dit forum nu al enkele weken. Dit komt omdat ik van een collega op dit forum gewezen werd en ik in afwachting was van mijn bestelde Octavia.

Ondertussen is mijn (lease)auto afgeleverd en rij ik er met veel plezier in. Het gaat om een Skoda Octavia 1.9tdi ambiente in de kleur graphite grey. Voor deze auto reed ik in een Volkwagen Golf 2.0 TDI.

Ondertussen heb ik na een week 1800 kilometers op de teller staan. Nu begin ik me steeds meer te irriteren aan een bepaald gedrag van de auto. Ik hoop dat dit probleem te verhelpen is, het is namelijk erg storend.

Het probleem treedt op als ik op de snelweg rij in de vijfde versnelling met een snelheid van rond de 100 km/h. Als ik dan wil accelereren naar 120/130 geef ik nooit vol gas maar trap het gaspedaal iets verder in. De auto gaat op dat moment heel erg stotteren en stuiteren totdat ik de 120/125 bereikt heb. Het lijkt dan net of de hele auto schut en of ik op vierkante wielen rij. Dit probleem heb ik niet als ik het gaspedaal vol in trap.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Ik ben nog niet naar de dealer geweest.

Alvast bedankt.

Mistraller

Senior Member
tweemassavliegwiel. Is een bekend euvel, waar nog geen oplossing voor is, vertelde mijn dealer. Komt vast nog een terugroepactie. Ook VW golf heeft het probleem.
Er lopen overigens al meerdere draadjes over.

Ruald

Nieuw lid
hmmm dat klinkt niet gunstig. Waar moet ik op zoeken om die andere draadje te vinden?

Ik zal anders mijn dealer anders eens bellen.

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ruald</font><hr />

hmmm dat klinkt niet gunstig. Waar moet ik op zoeken om die andere draadje te vinden?

Ik zal anders mijn dealer anders eens bellen.

[/ QUOTE ]

Veel leesplezier...
wat ik je alvast kan verklappen, na een tijdje wen je eraan, en trek je lekker door rond dat toerental, zodat je er niks meer van merkt... Maar zodra het opgelost kan worden gaat ie terug.

http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=&amp;Number=30545&amp;page=0&amp;view=collapsed&amp;sb=5&amp;o=&amp;fpart=1#30545

http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=&amp;Number=30064&amp;page=0&amp;view=collapsed&amp;sb=5&amp;o=&amp;fpart=1#30064

http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=&amp;Number=27958&amp;page=1&amp;view=collapsed&amp;sb=5&amp;o=&amp;fpart=1#27958

Bono

Lid
Als ik dat zo allemaal lees krijg ik het gevoel dat er soms spijkers op laag water gezocht worden. Een geluidje hier, een tikje ginder, een zuchtje elders.... Het is inderdaad geen Mercedes hé. En ook bij dat topmerk wil wel eens één en ander fout gaan.

Ruald

Nieuw lid
Bedankt Mistraller, ik ga er eens rustig voor zitten.

Bono, ook al is het geen Mercedes mag je toch best kritisch zijn. Als je een Panasonic Televisie koopt die een raar geluid heeft ga je er ook mee terug, ondanks dat het geen Philips is.
Het is niet zo dat ik niet tevreden ben over de auto. Dat absouluut niet. Als ik de kans nogmaals had om een nieuwe auto te bestellen was ik gewoon weer voor de O2 gegaan. Het rij confort en ruimte is gewoon gigantisch en daarbij ook nog de aantrekkelijk prijs en super uiterlijk maakt het voor mij DE auto van dit moment.

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Bono</font><hr />

Als ik dat zo allemaal lees krijg ik het gevoel dat er soms spijkers op laag water gezocht worden. Een geluidje hier, een tikje ginder, een zuchtje elders.... Het is inderdaad geen Mercedes hé. En ook bij dat topmerk wil wel eens één en ander fout gaan.

[/ QUOTE ]

Dit probleem is erkend door skoda. Tikjes en rammeltjes daar zit ik ook niet zo mee, maar een schokkende auto als ik rustig van 110 naar 115 optrek hoort gewoon niet. Het voelt net alsof je in een te laag toerental in een versnelling zit.

Er zijn overigens meerdere VAG auto's (bv VW Golf) die het probleem hebben.

DJNeO

Actief lid

Het is inderdaad geen Mercedes hé. En ook bij dat topmerk wil wel eens één en ander fout gaan.

[/ QUOTE ]

ik zeg altijd maar je kan beter een ster in je vooruit hebben als op je gril /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif

Frankie

Actief lid

[/ QUOTE ]

It's all relative !!! Wat ik bedoel is dat het niveau van hoezeer iets stoort ENORM afhankelijk is van verschillende factoren. Hoe precies is de bestuurder, hoevaak heb je een storing en hoeveel km's rij je binnen een bepaalde tijd. Ik zou me met mijn 80.000km per jaar aan dat verschijnsel ook enorm storen. Eveneens aan een zuchtje hier of een kraakje daar... Mijn vader b.v. rijdt nog geen 8000 km per jaar en is al ouder, hem boeit dat alles wat minder. Hem zou zoiets wellicht nog niet eens ns opvallen. Dus. Kan me voorstellen dat als je auto schokt bij accelereren van 100 naar 120 dat toch wel vervelend is. Hopelijk komt er een oplossing !!

Ruald

Nieuw lid
Inderdaad, als ik met mijn auto weinig op de snelweg zou zitten zouhet mij minder storen. Aangezien ik per week gemiddeld 2000 kilometers op de snelweg zit, is het voor mij wel erg storend. Dit omdat van die 2000 kilometers 90/95% snelweg is.

Ik heb afgelopen weekend een dealer gebeld. Hij vond het raar als het probleem zat in het tweemassavliegwiel. Volgens hem hadden alleen auto's die voor week 15 geproduceerd waren hier last van hebben. Deze auto's zouden ondertussen allemaal een terugroepbericht ontvangen moeten hebben. Ik moet het maar in de gaten houden en als ik meer informatie had kon ik langs komen voor en diagnose. Wanneer is jullie(mensen met hetzelfde probleem) auto geproduceerd. Mijne is in week 22/23 geproduceerd.

Tis niet zo zeer tussen 100 en 120 alswel het aantal toeren van 2000-2300.
Ben benieuwd wanneer er iets van een terugroep aktie komt, heb er al over geklaagd bij mijn dealer maar die wist verder van niks... Als het maar niet gewoon wordt stilgehouden in het kader van er klaagt niemand.

rikjan

Lid
Mijn Octavia heeft er ook erg veel last van. Ben net terug uit Italie, en daar hebben ze wegen in de bergen waar je 110 mag. Dat stotteren is ontzettend vervelend! Ben er mee naar de dealer geweest (Rijnwoud) en die kenden dit probleem niet. Een monteur is toen met me meegereden en 7&amp;8 augustus gaat m'n auto naar de garage voor verder onderzoek. Wanneer ie geproduceerd is weet ik niet, ik kreeg 'm 1 mei.

Ruald

Nieuw lid
Ik heb ondertussen meer informatie ontvangen van S-Point. Daar kwam de auto oorspronkelijk vandaan en die had ik een mailtje gestuurd. Iemand van S-Point belde me vandaag op met een goed verhaal.

Het blijkt dat dit probleem NIET ligt aan het tweemassavliegwiel. Het verschil zit in het feit dat wij een stotterend effect ervaren wanneer we het gas NIET volledig intrappen. Het probleem met de tweemassavliegwielen had juist een stotterend effect bij het vol intrappen van het gaspedaal.

De persoon wist mij te vertellen dat er een bepaald aantal motoren zijn afgeleverd afgelopen weken met dit
probleem. Het probleem is bekend bij Skoda en er word gewerkt aan een oplossing. Het is niet bekend hoe het opgelost gaat worden. Of dit met een software of fysieke oplossing gebeurt. Volgende de dealer geeft Skoda tegenwoordig steeds minder informatie vrij. Mede omdat een aantal dealers deze informatie op internet fora's zet. Hierdoor kun je rare cq verkeerde diagnoses krijgen door mensen die de fora's bekijken. Opzicht heeft die
man daar gelijk in. Ik dacht namelijk ook dat ik het probleem had met het tweemassavliegwiel.

De dealer wist niet of er voor dit probleem een terugroepactie op poten gezet word. Als dat niet zo is zal het probleem opgelost kunnen worden als je auto in de garage is. Bijvoorbeeld voor de gebruikelijke beurten of omdat je het probleem te storend vindt. Ik ben er nog niet achter hoe ik er nou achter kom wanneer er een oplossing is. Ik wil dan namelijk zo snel mogelijk dit probleem verholpen zien.

Ruald

Nieuw lid
Gister gebeld door de dealer uit Amsterdam. Er is mogelijk een oplossing in de vorm van een software update. Het gaat wel om een test versie van de software. Skoda levert de testversies altijd uit aan een aantal grotere/betere dealers in Nederland. Die kunnen dan gaan testen waarna de versie als stabiel verklaard word. Tussen beiden versies kan wel 3 tot 4 maanden tussen zitten vertelde ze mij.

Die test versies krijgen ze per mail in een zipje :-p De definitieve versies komen op cd naar de dealers.

Het enige probleem dat ik nu heb is dat ik in Apeldoorn woon, en in Tilburg werk. Ik ben dus eigelijk nooit in de buurt van Amesterdam. Toch wil eigelijk wel graag die versie proberen, dus ik denk dat ik over 2 weken tijdens mijn vakantie maar eens die kant op ga.

Erikje

Actief lid

...Als je een Panasonic Televisie koopt die een raar geluid heeft ga je er ook mee terug, ondanks dat het geen Philips is....

[/ QUOTE ]
OT: Zijn Philips TV's beter dan Panasonic? Vergelijk maar eens een Panasonic-plasma met een Philips Plasma!

Mistraller

Senior Member

Ik heb ondertussen meer informatie ontvangen van S-Point. Daar kwam de auto oorspronkelijk vandaan en die had ik een mailtje gestuurd. Iemand van S-Point belde me vandaag op met een goed verhaal.

Het blijkt dat dit probleem NIET ligt aan het tweemassavliegwiel. Het verschil zit in het feit dat wij een stotterend effect ervaren wanneer we het gas NIET volledig intrappen. Het probleem met de tweemassavliegwielen had juist een stotterend effect bij het vol intrappen van het gaspedaal.

De persoon wist mij te vertellen dat er een bepaald aantal motoren zijn afgeleverd afgelopen weken met dit
probleem. Het probleem is bekend bij Skoda en er word gewerkt aan een oplossing. Het is niet bekend hoe het opgelost gaat worden. Of dit met een software of fysieke oplossing gebeurt. Volgende de dealer geeft Skoda tegenwoordig steeds minder informatie vrij. Mede omdat een aantal dealers deze informatie op internet fora's zet. Hierdoor kun je rare cq verkeerde diagnoses krijgen door mensen die de fora's bekijken. Opzicht heeft die
man daar gelijk in. Ik dacht namelijk ook dat ik het probleem had met het tweemassavliegwiel.

De dealer wist niet of er voor dit probleem een terugroepactie op poten gezet word. Als dat niet zo is zal het probleem opgelost kunnen worden als je auto in de garage is. Bijvoorbeeld voor de gebruikelijke beurten of omdat je het probleem te storend vindt. Ik ben er nog niet achter hoe ik er nou achter kom wanneer er een oplossing is. Ik wil dan namelijk zo snel mogelijk dit probleem verholpen zien.

[/ QUOTE ]

Ik geloof niet dat de forums de reden zijn dat skoda weinig info geeft. Er is geen enkel merk dat graag over "nog-niet-opgeloste-problemen" praat. (denk aan microsoft)
Het 2 massa vliegwiel verhaal heb ik niet zelf verzonnen, dit kreeg ik van mijn dealer te horen toen ik hem voor deze klacht had aangeboden.

@Ruald

Enne? ben je al in A'dam geweest voor een upgrade?
Ben benieuwd of dat gaat helpen...
Ik kan in ieder geval niet wachten
frown.gif

Ruald

Nieuw lid
Ik ben nog niet naar de dealer geweest. Dit omdat eind deze week, begin volgende week de demo auto terug komt. Deze auto is mee met een medewerker voor een langere periode. Ik gok vakanie.

Als die terug is gaan ze die auto eerst proberen. Als die test positief is ga ik er naartoe om mijn auto ook te laten doen. Ik houd jullie op de hoogte.

Reizende

Actief lid
ot.gif

Bono, ook al is het geen Mercedes mag je toch best kritisch zijn. Als je een Panasonic Televisie koopt die een raar geluid heeft ga je er ook mee terug, ondanks dat het geen Philips is.
.

[/ QUOTE ]

Ehm, even zeiken hoor.. Maarre Panasonic wordt tegenwoordig nogal wat beter beoordeeld als Philips, in bijna alle produkten...
smirk.gif
smile.gif
cool.gif

Bovenaan Onderaan