Stotterend doortrekken van +/- 100 tot 120

Gisteren dus mijn auto gedropt bij Nieuwkoop, helaas hadden ze de juiste update niet voorhanden, dus vandaag een nieuwe poging.

Anyway, ik vertelde hem dat ik e.e.a. heb gelezen op dit forum, en jawel, ook de monteurs kijken regelmatig hier om meer te weten te komen over veel voorkomende problemen.

Ook melde hij dat importeur Pon deze update idd nog niet officieel heeft vrijgegeven.

Nou ja, wederom pik ik hem op aan het eind v/d dag, we shall see!

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kazuka</font><hr />

Ook melde hij dat importeur Pon deze update idd nog niet officieel heeft vrijgegeven.

[/ QUOTE ]

Het zou eens tijd worden! Na 20k begint het me toch wel te irriteren.

Nou, de update is vandaag succesvol uitgevoerd en mensen, de auto rijd als nooit tevoren! Nooit verwacht dat dit zo'n groot verschil zou uitmaken. Even ter verduideliking:

Mijn probleem c.q. klacht was dat de motor behoorlijk stotterde en inhield bij snel accelereren, met name tussen de 100 en 120 km/h.

Met deze update is dat er helemaal uit. Dat niet alleen, de motor voelt als geheel veel soepeler aan en lijkt ook feller te reageren op het gaspedaal. Het lijkt wel of ik er PK's bij heb gekregen, was het eerste wat ik dacht toen ik vertrok bij de dealer.

Nieuwkoop wilde graag terugkoppeling van me wat mijn ervaringen zijn na deze update. Mede omdat het voor hun ook de eerste keer was dat zij deze update uitvoerde. Ze hebben de update vanochtend rechtstreeks van Pon mogen ontvangen. Dus ik bel ze morgen effe dat ik zeeeer tevreden ben.

Dus, Mistraller, ik zou als ik jou was morgen meteen bellen naar Nieuwkoop en deze update erin laten zetten. Je mag mij als referentie gebruiken, ik weet dat de dealer hier meeleest.

Daarnaast nog even een pluim voor Nieuwkoop: Ik bracht de auto gisteren reeds, helaas voor niks, omdat ze de juiste update niet binnen hadden. Vandaag hebben ze naast de update de auto ongevraagd netjes gewassen en gestofzogen van binnen. Ook het klepje op het dashboard dat niet goed meer sloot, in zijn geheel vervangen en de Solisto deze keer wel netjes weggewerkt. Chapeau!

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kazuka</font><hr />

...en gestofzogen van binnen.

[/ QUOTE ]

Ik wil mijn auto ook wel gestofzogen van binnen...
yeah.gif

Ik moet alleen eerst eens kijken wanneer ik tijd heb voor een afspraak, ben nogal druk zeg maar.

Mistraller

Senior Member
Nou, de mijne is gefixed. Ik vind het verschil niet zo spectaculair als Kazuka, maar het probleem is in elk geval verdwenen. Ik heb nog geen stadsverkeer gereden, dus misschien scheelt het dan ook nog wat of zo, maar ik voel geen extra power of zo. Hij rijdt zoals ik gewend ben, maar dan zonder stotters. En zo hoort het!
laugh.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mistraller</font><hr />

Ik heb nog geen stadsverkeer gereden, dus misschien scheelt het dan ook nog wat of zo, maar ik voel geen extra power of zo.

[/ QUOTE ]

Nee meer vermogen lijkt me sterk natuurlijk! Ze zijn wel goed maar niet gek
wink.gif
.

Hmm, misschien dat de stotteringen bij mij wat heftiger waren, en vaker inhield. De motor voelt gewoon een stukje sterker en vooral soepeler, zal de snelheidsbeleving wellicht zijn.

Mistraller

Senior Member
Soepeler is ie zeker, de update is ook op lagere snelheden te merken. Tis een beetje alsof ie sneller op het gaspedaal reageert, en ik kan me voorstellen dat daar het gevoel vandaan komt dat ie sterker lijkt.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mistraller</font><hr />

Soepeler is ie zeker, de update is ook op lagere snelheden te merken. Tis een beetje alsof ie sneller op het gaspedaal reageert, en ik kan me voorstellen dat daar het gevoel vandaan komt dat ie sterker lijkt.

[/ QUOTE ]
Daar kan ik me helemaal bij aansluiten. Lijkt gewoon nu allemaal gewoon veel soepeler te gaan, maar dat reageren op het gaspedaal vind ik wel duidelijk opvallend een verbetering
yeah.gif

Timothee

Actief lid
Potverdorie, goed dat ik dit topic nogmaals eens doorlees
smile.gif

Ik zie nu pas dat er een update voor het motormanagement is!

Ik begin me na 10.000km ook steeds meer te storen aan het feit dat mijn O2 bijna geen enkele keer soepel, zonder stoten, doortrekt als ik een bocht uit accelereer!
De dealer heb ik het een paar weken geleden verteld en die zei dat hij dat nog niet eerder had gehoord maar dat ze hem wel eens aan de computer wilden hangen. Ik ga meteen morgen bellen met het verzoek deze update uit te voeren!

Dey

Actief lid
Mijn dealer heeft me verteld dat de software nog niet is vrijgegeven en dat ik nog even geduld moet hebben.
OBD II tuning is voorlopig teruggedraaid en dat merk je wel hoor!

Na mijn huwelijksreis maar eens kijken of de update beschikbaar is. Daarna uiteraard opnieuw tunen.

Timothee

Actief lid
Ik heb vandaag naar mijn dealer, Auto Aarts in Heerlen, gebeld met de vraag of ze wat wisten over een motormanagement update. Daar wist men (uiteraard) niks van, maar ze hebben wel de moeite genomen om even met de importeur te bellen.

Ik werd een paar uurtjes later terug gebeld met het bericht dat de update er inderdaad is maar nog niet officieel. Dat ze hem echter wel toegezonden krijgen én mij bellen voor een afspraak zodra de software binnen is. Binnen nu en een paar weken verwacht ik dan ook schokvrij te kunnen rijden!
smile.gif

Ben benieuwd of ik er verder nog wat van ga merken behalve dan dat het schokken hopelijk verholpen is.

Je hoeft dus geen geduld te hebben maar gewoon erop aandringen dat ze die update aanvragen bij de importeur.

JayJay

Nieuw lid
Mijn skoda octavia had precies hetzelfde probleem, gelijk een afspraak gemaakt voor devolgende dag bij Dealer Nieuwkoop in Den Bosch. Lekkere koffie, supersnel unsecured wireless internet speciaal voor klanten dus kon gewoon doorwerken. Probleem opgelost als mede car jacking systeem aan laten zetten!

Hmm, dat Wireless Network wist ik nog niet eens. Ik werk er op de hoek, dus bij de grote beurt neem ik mijn laptop mee en werk ik daar onder het genot van een lekkere kop koffie gewoon door
koffie.gif

SkodaMan

Actief lid
Het duurt nog een paar jaar en dan krijg je automatisch updates via een mobiel netwerk. Via een website kun je je auto configureren zoals je hem hebben wilt. Zucht.....was het al maar zo ver.
smirk.gif

Dey

Actief lid
Is de nieuwe software inmiddels al vrijgegeven? Want ik wacht nog met smart op de oplossing van het stotteren. Ik heb inmiddels de 30.000 kilometer gepasseerd en het zou mooi zijn als meteen de softwareupdate uitgevoerd kon worden.

Mijn O2 heeft ook soms last van wat inhouden en het soms even "schokkerig" reageren op het gaspedaal. Ik heb mijn dealer in Purmerend gemeld dat er een oplossing is (naar aanleiding van dit topic) en heeft op mijn verzoek navraag gedaan bij de importeur. Helaas blijkt de update niet voor mijn TDI geschikt te zijn en is alleen voor TDI's na een bepaalde produktiedatum met een bepaalde motorcode geschikt..
frown.gif

Mijn O2 is iets ouder en schijnt weer een ander motormanagement met andere software te hebben of zoiets..

Jammer..

Hoi,

Heb hier ook al enige tijd last van. Was bij dealer geweest maar kon niets vinden. Ze zijn toen contact op gaan nemen met Pon en werd van de week zowaar gebeld dat er voor mijn specifieke serie motor een softwareupdate beschikbaar is. Vrijag a.s. wordt die erin gezet.

Groet,
Jasper.

Bovenaan Onderaan