Stotterend doortrekken van +/- 100 tot 120

Ruald

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Reizende</font><hr />

ot.gif

Ehm, even zeiken hoor.. Maarre Panasonic wordt tegenwoordig nogal wat beter beoordeeld als Philips, in bijna alle produkten...
smirk.gif
smile.gif
cool.gif

[/ QUOTE ]

Klopt, het ging ook maar om het principe.

rikjan

Lid
Het gaat om een bepaald type motor, iets van ECX of EHX ofzo, kweet niet meer zeker. Staat iig in je serviceboekje en mijn Octavia heeft inderdaad deze motor. Er is inmiddels een software upgrade voor gereed en die wordt de 14e in mijn auto geinstalleerd. Ben benieuwd...

Ruald

Nieuw lid
Rikjan, mij is verteld dat de definitieve software upgrade pas over een paar maanden beschikbaar is. Op dit moment heeft alleen S-Point amsterdam de zeg maar beta release van deze software. Ga jij ook naar Amsterdam of doe je het ergens anders. Als dat zo is, is de software blijkbaar toch eerder beschikbaar voor andere dealers. Zoals het er nu naar uit ziet ga ik begin volgende week naar Amsterdam om die nieuwe software erin te laten zetten.

Het verhaal van het type motor is mij inderdaad ook verteld. Het zou om de motoren gaan die ergens tussen week 15 tot 20 ofzo verwerkt is.

rikjan

Lid
Goed nieuws! Ze hebben er nieuwe software op gezet en het stotteren is voorbij! Dat dat niet eerder kon, voordat ik er 15000 km's mee had gereden...

Net dealer gebeld (Versluis Zoetermeer) en kan vrijdag terecht, was nu bij hun ook bekend probleem, ze hadden schrijven gehad. Hoe lang duurt het upgraden van de software?

Heb de nieuwe software er bij de importeur op laten zetten in leusden, heb nu een heel andere auto, van stotteren is bijna niets meer te merken.
Updaten duurt ongeveer 5 - 10 minuten.
Daarna moet het fouten logboek gewist worden, duurt tot 30 minuten.
Dit komt omdat hij elke optie die in de auto kan zitten moet kontroleren, ook al zit het er niet op.
Maar in principe kun je er op wachten en zou ik het zeker zo snel mogelijk laten doe.
Een verademing.....

Interessant dit. Ik dacht altijd dat dit fenomeneen gewoon een kenmerk of karakter van de 1.9 TDI was. Ook bij mij treden deze stotteringen op. Dus even een mailtje naar Nieuwkoop met het volgende antwoord:

"Dit klopt maar voor dit probleem moet de auto wel voldoen aan een aantal software eisen
Dit kunnen we alleen zien als we deze uitlezen
Hier kunt u een afspraak voor maken indien de update mogelijk is voeren wij die dan tegelijkertijd uit
U bent daar ongeveer 45 minuten mee kwijt"

Afspraak is gemaakt dus we shall see. probleem is in ieder geval bij Nieuwkoop ook bekend.

Ben vorige week vrijdag langsgeweest en was nog niet zo makkelijk allemaal. Schijnt dat het helemaal nog niet de bedoeling was dat de software-update beschikbaar mocht zijn. Mijn dealer heb ik laten bellen met Rijnwoude (omdat ze niet konden vinden en het probleem niet bekend was) en daar werd inderdaad het probleem bevestigd. Daarna laten bellen naar de importeur, deze was niet zo heel blij dat het nu al bekend is maar ja, jammer dan. Krijg binnenkort belletje wanneer ze software binnen hebben en dit erin kunnen zetten. Kan niet w88888888
ahum.gif

purk

Senior Member
Ik kan me voorstellen dat de importeur niet blij is dat dit soort zaken op het internet terecht komen, dat maakt de markt voor hun kapot, alleen lijkt het me wel de bedoeling dat de dealer wel op de hoogte zijn van alle software update's en die dan ook uitvoeren. Volgens mij zijn ze ook bij elke Onderhouds beurt verplicht om te kijken of er een update beschikbaar is en dit gelijk uit te voeren ( kostenloos)

rikjan

Lid
Raar allemaal... wat ik wel kan zeggen is dat de auto er een stuk beter door rijdt, veel soepeler. Lijkt ook wel alsof ie sneller is. Ben wel beniewd wat er dan precies fout is gegaan en wat de importeur gedaan zou hebben. Ik heb al 15000 stotterend gereden, dat leek me wel genoeg, ben wel blij dat Rijnwoud direct actie heeft genomen.

A.s. maandag heb ik een afspraak bij Nieuwkoop in Den Bosch voor deze update. Wel vreemd dat de update alleen kan worden uitgevoerd als mijn auto aan de juiste software-eisen voldoet. Het lijkt wel Windows; heeft mij auto al wel service pack 2 ?
smile.gif

Ruald

Nieuw lid
Ik had dus oorspronkelijk het verhaal te horen gekregen van de dealer in Amsterdam.
Het viel mij ook al op dat veel dealers zelfs nog niets van de update wisten. Eén
was er zelfs zo eigenwijs dat hij het geen eens wilde navragen bij de importeur.
Ik was namelijk van plan om dit te laten doen terwijl ik aan het werk was. Hierom
had ik in eerste instantie geen contact gezocht met de dealer in mijn woonplaats (Apeldoorn).

Uiteindelijk gemaild en gebeld met de dealer in Apeldoorn. Netjes geholpen, en die gingen het
gelijk navragen bij de importeur. Bleek inderdaad dat er nieuwe software was en ik kon (als ik wilde)
die middag nog komen. Ik heb een afspraak gemaakt voor eind vorige week, toen ik een uur later terug kwam
was alles geregeld.

De auto rijdt inderdaad totaal anders dan eerst. Ik ben blij dat dit zo snel is opgelost en dat het blijkbaar
toch niet aan mij lag. Dat gevoel had ik nogal toen ik een aantal weken/maanden geleden contact had met een
aantal dealers.

Mmm, ik heb nog niks gehoord. Zullen ze het dan nu eindelijk bekend hebben gemaakt. Vind het namelijk toch een ernstig probleem en irriteer me er ook behoorlijk aan.

Ruald

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: EmWay</font><hr />

Mmm, ik heb nog niks gehoord. Zullen ze het dan nu eindelijk bekend hebben gemaakt. Vind het namelijk toch een ernstig probleem en irriteer me er ook behoorlijk aan.

[/ QUOTE ]

Waarom bel je niet gewoon je dealer en vraag of ze de software willen opvragen bij de importeur.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ruald</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: EmWay</font><hr />

[/ QUOTE ]

Waarom bel je niet gewoon je dealer en vraag of ze de software willen opvragen bij de importeur.

[/ QUOTE ]
Ja, moet ik effe doen. Ze zouden de software krijgen.... zal vandaag eens ff bellen.

Momenteel staat mijn auto bij Nieuwkoop in Den Bosch voor deze update. Ze repareren ook meteen het klepje op het dashboard dat niet meer lekker sluit. Pik hem aan het eind v/d dag op, dan horen jullie mijn bevindingen vanavond nog!

Ruald

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Laatst van de Seat dealer begrepen dat de leon 1.9 er ook last van heeft.

[/ QUOTE ]

Ik hoorde dat het een algemeen VAG probleem is. Dus ook de dure audi jongens hebben er last van.

Op mijn werkplek stikt het van de Seat's en daarbij zitten ook een paar jongens die dezelfde problemen ervaren.

Bovenaan Onderaan