Stuurwiel vervangen S2 voor een facelift exemplaar.

CDK

Forumguru
even een vraag aan de techneuten onder ons....,

ik heb een S2 van voor de facelift (11-2012), nu wil ik graag mijn stuurwiel vervangen voor een model van de facelift, met het nieuwe logo en de 'pianolak' rand, aangezien ik overal al nieuwe logo's heb en mijn sierlijsten ook in zwarte 'pianolak' zijn.

ik heb nu helaas geen dsg flippers en zou die wel graag willen hebben, is het mogelijk om een facelift stuur met flippers te monteren en dat werkend te krijgen? de airbagmodule moet dan ook vervangen worden neem ik aan? ik werd door Antera nog getipt over de sleepring die misschien ook nog vervangen zou moeten worden?

het stuur wat ik er in wil hebben is het Laurin & Klement stuur (met bruin leder ivm mijn interieur kleur) wie weet dit, of wie heeft inzage in ETKA en wil dit uit te zoeken? de flippers wil ik eventueel laten vallen, maar het nieuwe stuurwiel zou ik toch wel heel graag willen monteren. het mag overigens een 3 spaaks versie zijn als die in in L&K versie leverbaar is, maar tot heden ben ik die niet tegen gekomen helaas.

alvast bedankt! greetz Corné

hieronder nog even de plaatjes ter illustratie.

'oude' versie
oud.jpg
nieuwe versie
nieuw.jpg

Altos

Banned
Ik kan je helaas niet helpen Corné, maar wilde wel even zeggen dat ik dat een leuke modificatie zou vinden...net wat frisser ogend imo...Prachtig interieur trouwens dat bruine...zal wel zeer luxe kijken :thumbsup:

• Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
Ik weet van diverse personen dat ze de flippers succesvol achteraf hebben ingebouwd, dat zou geen probleem moeten zijn, maar ik weet ook dat (van zeer gefrustreerde Duitsers) dat de flippers bij het pre-facelift model niet samengingen met het bruin van de L&K variant. Ik vraag me af of dat nu is opgelost (maar dat kun je in de Duitse configurator zelf makkelijk checken). Ik zal zo wel eens in ETKA gluren.
(De echte Skoda-fan heeft ook gewoon ETKA op de camping ;))

andrehj

Forumguru
Bad news: Ook voor MJ2014 is het bruinleren stuur er alleen in de 4-spaaks variant (en dus niet met flippers). Dus je moet kiezen: Of een zwart-leren 3-spaaks stuurwiel met flippers, of een 4-spaaks bruin-leren stuurwiel zonder flippers.

CDK

Forumguru
@Andrehj, dan wordt het de bruine zonder flippers, bedankt voor het checken op de camping en geniet nog even van het zonnetje :D

greetz Corné

CDK

Forumguru
@ Andrehj, dan moet ik zeker een stuur met airbagmodule aanschaffen? en dat zou dan verder moeten werken qua bediening van de knoppen op het stuur? is/zijn daar al een bestelnummer(s) van? het moet met telefoon, radio en maxidot bediening zijn.....

greetz Corné

Noord26

Forumguru
Onze heeft wat kleine beschadigingen die er al op zaten bij aanschaf, dus lijkt me een prima deal. Airbagmodule hebben we natuurlijk nog.

CDK

Forumguru
Onze heeft wat kleine beschadigingen die er al op zaten bij aanschaf, dus lijkt me een prima deal. Airbagmodule hebben we natuurlijk nog.
het is wel een bruin L&K stuur hè de airbagmodule zit aan de bruine stuurkap vast, zie foto post 1

Noord26

Forumguru
Euhm... Dat gaat hem dan niet worden, sorry! Alles is zwart en alu van binnen namelijk.

Zit de spoiler er al op?

CDK

Forumguru
@Noord26,dat dacht ik al :(
spoiler heb ik helaas nog niet, hopelijk binnen 2/4 weken, staat in backorder helaas

CDK

Forumguru
@Hetzer, ja idd... want de kap met het logo zit aan de airbag unit vast, dus ik moet sowieso de hele handel vervangen, spijtig genoeg staan er nog geen onderdelen en nummers in ETKA online :( anders had ik'm al besteld

greetz Corné

Cordoba

Forumguru
Corné, een linkje voor je naar een vergelijkbaar project maar dan bij een Seat Ibiza met DSG waar flippers zijn toegevoegd. Je zult je wel even moeten aanmelden bij S-O om dit te kunnen lezen (is volgens mij afgeschermd voor niet-leden).

Linkje naar topic flipperstuur (vooral vanaf pagina 5/6 interessant).

CDK

Forumguru
@Cordoba, ik kon het zo lezen, thanx :) alleen mijn probleem is dat er in het bruin geen stuur te krijgen is met flippers :( en aangezien ze er niet op te schroeven zijn, zit er voor mij niets anders op dan een normaal 4 spaaks FL bruin L&K stuur aan te schaffen inclusief airbag module, kostbaar grapje, maar vind het wel een mooie upgrade, aangezien ik al nieuwe logo's voor en achter heb.

greetz Corné

Cordoba

Forumguru
Ik begrijp dat het topic niet direct een antwoord is op jouw vraag Corné, maar heel misschien is er binnen het VAG-concern een stuur voor een ander automodel te vinden, dat naar je wens is. Wat je ook uit het topic kunt halen, is dat je eventueel de airbag kunt passen om over te zetten, zodat je niet onnodig een andere airbag aanschaft.

Mijn ervaring is dat je door goed rondneuzen, op verschillende plaatsen stukjes van de puzzel kunt vinden, waardoor je veel minder zelf hoeft uit te zoeken (of minder risico loopt op een miskoop)

• Leuk

Canon-Eye

Forumguru
alleen mijn probleem is dat er in het bruin geen stuur te krijgen is met flippers
@Corné, kan zo'n interieurleerboer je dan niet helpen door het gewenste flipperstuur opnieuw te overtrekken met de juiste kleur leer?

• Leuk
Bovenaan Onderaan