Suberb verlagen met Eibach

JeSko

Forumguru
Top @Antera , de veren met attesten kan ik hier in BE krijgen aan 164 euro, installatie + uitlijnen zou me nog eens dat bedrag ongeveer kosten. Dan nog de keuring na ongeval in BE en ik ben rond voor circa 400 a 500 Euro. Screenshot_20200229-155336_copy_540x1140.jpg

Edit: moest Breda niet onnodig ver zijn voor mij had ik het bij u laten doen, maar hier kan het ook aan degelijke prijzen dmv Autodoc te gebruiken en iemand die ik persoonlijk ken doet ook uitlijning van verlaagde wagens met attest.
 

Pendragon

Donateur
Als ik zo lees dat je het niet breed hebt zou ik het risico niet nemen, maar dat is mijn mening. Hoe dan ook vergroot je met de Eibach de kans op lekkage in je dempers en als het dan kus gaat moet je dat geld alsnog uitgeven. Ik zeg het alleen om je iets mee te geven om over na te denken. In een ander (ouder) topic is hier ook al erna over gesproken. Je kunt geluk hebben, maar ook pech.
 

s-line

Forumguru
Ik zou het risico zeker wel durven nemen @Pendragon. Ik vind het allemaal wat overdreven dat je dempers gaan lekken en zeker met een verlaging van 2a3 cm, kijk als je nu extreem lage veren gaat monteren zoals 6cm dan vind ik het risico inderdaad aanzienlijk meer maar dat is sowieso niet wenselijk op standaard dempers. Al deed ik dat in mijn golf gti tijd wel hoor..:nailbiting:;)
 

Greenliner

Senior Member
Ik heb een maatje hogere banden genomen om de wielkasten mooi te vullen, dat ziet er super uit. Als je gaat verlagen wordt ie er niet beter op qua looks. Het model van de auto “klopt” niet helemaal. Qua comfort is het prima en ook over de wegligging geen klachten.
 

JeSko

Forumguru
@Greenliner

Dat is wederom smaak, ik vind een verlaagde S2 mega bruut. Moest geld en praktische overwegingen met keuring en dergelijke niet zoveel uitmaken had ik hem op air gelegd. Laatst met een Civic op Airride meegereden, en deze reed gewoon boterzacht als je dat wenst, of keihard als je dat liever hebt. Valt allemaal te regelen. Ach gut, ik zal al blij zijn als de vrouw des huizes instemt met een verlaging van 3cm:D
 

VAG-man

Forumguru
Verstandige keuze @Greenliner om een band te nemen met een grotere wanghoogte.
Ik heb dit ook gedaan met een vorige auto en het biedt diverse voordelen.

  1. Wielkasten meer opgevuld
  2. Lager brandstof gebruik
  3. Lagere toerental bij gelijke snelheid
  4. Snelheidsmeter komt beter overeen met echte snelheid
  5. Meer comfort
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Ik wilde per sé 19 inch hebben voor de looks en dan was de band die ik nu heb wel het maximum qua dikte, maar toch mis ik vulling in de kassen.
20200229_173738_copy_2016x1512.jpg
PSX_20200127_113955_copy_2444x1027.jpg

Op deze foto's zie je het goed, moet echt lager wil het esthetisch kloppen.
 

VAG-man

Forumguru
@WhiteSuperB wat bedoel jij met dikte van de band?

17" of 19" hoeft niks te maken te hebben om de wielkasten te vullen.
Alles draait om de diameter van het wiel, dus velg + band. Je zult een grotere diameter wiel moeten nemen. Dat kan ook prima met 17" i.pv. 19" velgen. Waarbij je de 17" velg voorziet van een grotere wanghoogte. Bijv. 225/55 i.p.v. 225/40.
 

JeSko

Forumguru
11bfe2365612d070b4bb70d9b5bb6f0c.jpg @VAG-man

De hoogte bedoel ik daarmee, dat alles rond de totale diameter draait weet ik wel ;) en het kan inderdaad maar 17 met hogere band om de kassen te vullen lijkt nergens op, dan krijg je een donut effect.
 

JeSko

Forumguru
@Desperado

Onder wat voor auto dan wel? En de Witte SuperB Is wel geen gewone gezinswagen hé! Maar de BigPimpin'Cruiser:deuk:

Zelf vind ik 17 - 18 onder zo'n grote slee echt geen zicht, 17 - 18 onder een Golf GTI ofzo vind ik dan weer netjes. De SuperB is gewoon te groot voor kleinere wielen.

Maar goed dat alles is smaak, gelukkig:cheers:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan