Desperado
Forumguru
Psies!Maar goed dat alles is smaak, gelukkig
Psies!Maar goed dat alles is smaak, gelukkig
Wat een onzin verhaal. Verlagen heeft wel degelijk zin om de ruimte te verkleinen tussen je wiel en je scherm. Blijkbaar heb jij nog nooit een auto verlaagd..dit was mijn 308 na een verlaging van 3cm met de originele wielen, echt wel een behoorlijk verschil met standaard ophangingAlleen verlagen heeft geen zin om de wielkasten beter te vullen want de ruimte aan de voor- en achterkant van het wiel blijft hetzelfde. Die kun je alleen verkleinen door een band met een hogere wang te kiezen. Daarna zou je de ruimte boven het wiel dmv verlagen nog iets kleiner kunnen maken. Verder zit je met de maximale breedte van de band in verhouding tot de hoogte van de band, althans bij de standaard velgen. Die is 225 mm zodat hij binnen de wielkast valt. 225 mm is de ideale breedte voor een 18 inch velg maar deze past met een hoogtemaat 45 ipv de standaardmaat 225/40/18 niet in de wielkasten. Ditzelfde geldt voor een 19 inch velg. Alleen een 17 inch velg past met een hoogtemaat meer :225/50 ipv 225/45. Dat is dus het grootst mogelijke wiel. Overigens is dit ook de maat waarop de Audi A8 en de Mercedes S-klasse standaard worden afgeleverd. Auto’s waarmee de Superb goed te vergelijken valt
Keuze voor banden met een hogere wang maakt, bij de juiste maat voor de betreffende auto, natuurlijk helemaal NIETS uit voor de ruimte tussen het wiel en de voor- en achterzijde van de wielkast. Dit omdat de afrolomtrek (en daarmee de diameter) van het wiel nagenoeg hetzelfde blijft. En ook wel moet blijven, om geen zeer onhandige afwijking in je snelheidsmeter en mogelijk verkeerde belastingen in je aandrijflijn te krijgen...Alleen verlagen heeft geen zin om de wielkasten beter te vullen want de ruimte aan de voor- en achterkant van het wiel blijft hetzelfde. Die kun je alleen verkleinen door een band met een hogere wang te kiezen.