Superb 1.8 TSi Ratelt en bokt

leon-cupra

Forumguru
Grmpf nu ben ik zelf ook de klos... de Corsa van mevrouw Kempes heeft een ratelende ketting.. (en twee versleten banden en de remschijven voor aan de dunne kant)

Volgende week vakantie, maar eens rondkijken naar een andere auto want die Corsa kost me elk jaar klauwen met geld in het onderhoud en het vrouwtje wil heel graag een wagen met iets meer pk's.... dus weg met dat hok..
de O2 doorschuiven naar je vrouwtje en lekker zelf iets nieuws kopen :D
 

tweelingouder

Nieuw lid
Hi guys, een update aan mijn kant.
Mijn SIIC had door olie verbruik een hap uit de zuiger gevreten en de cilinderwand beschadigd. Hierdoor is er ijzervijlsel in de olie gekomen maar ook in de kop blijkbaar, want daar is dit ook aangetroffen. Hierdoor de klepstoters kapot gemaakt.(Ratelend geluid).
En nu dus een komplete revisie van het blok en kop nodig.
Kosten 3250 ex btw!!!
 

andrehj

Forumguru
Mijn SIIC had door olie verbruik een hap uit de zuiger gevreten en de cilinderwand beschadigd. Hierdoor is er ijzervijlsel in de olie gekomen maar ook in de kop blijkbaar, want daar is dit ook aangetroffen. Hierdoor de klepstoters kapot gemaakt.(Ratelend geluid).
En nu dus een komplete revisie van het blok en kop nodig.
Kosten 3250 ex btw!!!
Hm, maar wat was je olieverbruik dan? Want je vermeldt bij je probleemomschrijving in de startpost en de latere posts nergens dat je een hoog olieverbruik had. En dit soort problemen doen zich normaliter pas voor bij een verbruik (veel) hoger dan 1:1000.
Overigens vind ik voor deze schade het bedrag nog wel meevallen, zelfde ordegrootte als een standaard zuigerrevisie, terwijl je ook nog je hele blok vol ijzervijlsel hebt zitten en een beschadigde cilinderwand hebt.
Hoe gaan ze die beschadigde cilinderwand eigenlijk fixen? Ruimen en dan een overmaatse zuiger erin?
 

0ri0n88

Forumguru
Balen @tweelingouder en succes met de revisie. Met de keting was dus niks mis achteraf en @Arjann had het dus goed gehoord van die klepstoters..
Al met al balen en een heel behoorlijke kostenpost waar je niet op zit te wachten.
 

Schippersss

Forumguru
Hi guys, een update aan mijn kant.
Mijn SIIC had door olie verbruik een hap uit de zuiger gevreten en de cilinderwand beschadigd. Hierdoor is er ijzervijlsel in de olie gekomen maar ook in de kop blijkbaar, want daar is dit ook aangetroffen. Hierdoor de klepstoters kapot gemaakt.(Ratelend geluid).
En nu dus een komplete revisie van het blok en kop nodig.
Kosten 3250 ex btw!!!

Waar is deze offerte?
 

Noord26

Forumguru
Geen coulance van Skoda?
Dat komt niet voor in het woordenboek bij de firma PON.

Achteraf willen ze veel goed praten (in ons geval), maar het leed was al geschied. Klanten krijgen is niet zo'n probleem, klanten houden is zeer lastig met ondeugdelijke producten en teleurstellende service. Voltooid verleden tijd..
 

tweelingouder

Nieuw lid
De coulance van Pon is er wel, maar tot 100k km en max 5 jr oud. Mijn SIIC is van 2012, maar met 135.000 gekocht. Dus geen coulance.
@andrehj Het bedrag valt ook mee, aangezien ik een volledige motor en kop revisie heb gekregen voor het geld. De cilinders zijn idd geboord en er zijn overmaatse zuigers ingegaan. Ook zijn alle lagers,keringen, pakkingen en distributie zijn vervangen. Dus heb in feite een nieuwe motor. Mijn olie verbruik was 1:3000 km maar voelde dat de motor niet lekker liep en lag schuddend in de auto.

Heb gisteren de auto opgehaald en hij rijdt als een nieuwe auto.
Alle lof naar CarRepair Tilburg.

@Schippersss als je een offerte wil hebben moet je naar Tilburg bellen. Ik kan zeggen dat het een professionel bedrijf is en goede service
 

Noord26

Forumguru
De coulance van Pon is er wel, maar tot 100k km en max 5 jr oud. Mijn SIIC is van 2012, maar met 135.000 gekocht. Dus geen coulance.
@andrehj Het bedrag valt ook mee, aangezien ik een volledige motor en kop revisie heb gekregen voor het geld. De cilinders zijn idd geboord en er zijn overmaatse zuigers ingegaan. Ook zijn alle lagers,keringen, pakkingen en distributie zijn vervangen. Dus heb in feite een nieuwe motor. Mijn olie verbruik was 1:3000 km maar voelde dat de motor niet lekker liep en lag schuddend in de auto.

Heb gisteren de auto opgehaald en hij rijdt als een nieuwe auto.
Alle lof naar CarRepair Tilburg.

@Schippersss als je een offerte wil hebben moet je naar Tilburg bellen. Ik kan zeggen dat het een professionel bedrijf is en goede service
De kern van het verhaal is dat het olieverbruik een fout in het ontwerp is van de zuigerveren. En dat het pas vrijwel altijd na 100.000km zich openbaart. Dus coulance klinkt leuk, maar je draait gewoon zelf voor de kosten op. Bovendien heeft onze dealer het eerst nog willen rekken met tot 2 maal toe een olieweging met een uitkomst wat niet overeen kwam met het praktijkverbruik.
 

jonbongoofy

Forumguru
@tweelingouder wat verbruik je eigenlijk? Had nl dezelfde combi als jij en reed op lpg 1 op 14. Heb nu een diesel en ben van 300 euro per maand (inclusief afschrijving lpg tank) naar 570 euro per maand gegaan aan kosten excl afschrijving auto.
 

andrehj

Forumguru
@tweelingouder : 1:3000 is een bijzonder laag verbruik voor dergelijke motorproblemen. De andere gevallen met dergelijke problemen die ik de laatste jaren op de fora tegen ben gekomen met schraap-problemen door vastzittende zuigerveren hadden een veel hoger verbruik, (ver) boven de 1:1000. Wat zei het revisiebedrijf hiervan? Kwam het alleen door de zuigerveren, of was er nog een andere oorzaak?

En bedankt voor het melden van je ervaringen met het bedrijf in Tilburg, dan kunnen we die aan het vaste rijtje van Hartog en TSC de Betuwe toevoegen.
 

tweelingouder

Nieuw lid
@tweelingouder : 1:3000 is een bijzonder laag verbruik voor dergelijke motorproblemen. De andere gevallen met dergelijke problemen die ik de laatste jaren op de fora tegen ben gekomen met schraap-problemen door vastzittende zuigerveren hadden een veel hoger verbruik, (ver) boven de 1:1000. Wat zei het revisiebedrijf hiervan? Kwam het alleen door de zuigerveren, of was er nog een andere oorzaak?

En bedankt voor het melden van je ervaringen met het bedrijf in Tilburg, dan kunnen we die aan het vaste rijtje van Hartog en TSC de Betuwe toevoegen.
@andrehj : het probleem Is veroorzaakt door een gevolg van gebeurtenissen volgens het revisie bedrijf. Hij vertelde dat hij verwacht dat het begonnen is met slecht functionerende benzine injectoren (vanwege gasgebruik). Deze zijn gaan druppen i.p.v. sproeien. Hierdoor is de temperatuur aan een kant te hoog geworden wegens de verbranding meer aan 1 kant geschiede. Met deze oorzaak is er een hap uit een zuiger gesmolten. Deze zuiger is gaan slijten en hierdoor is er ijzervijlsel in de olie gekomen.
De defecte kleppenstoters zijn waarschijnlijk ook door de ijzervijzels gekomen.
De beschadigde zuiger is volgens hem ook de oorzaak van een verhoogd olie verbruik.
Ik moet er nog binnenkort langs voor een controle. Zal een foto nemen van de zuiger en posten.
 
Bovenaan Onderaan