Superb facelift

idontknow5572

Nieuw lid
Over die 5- of 6 bak: op de Duitse Skoda site staat bij de greenline uitvoering dat hij uitgerust is met een 6-bak. Echter, het is maar de vraag of de NL greenline ook met een 6 bak komt. Op de Dld sitekun je de 2.5 al configureren en zijn er al prijzen bekend, weliswaar duits, tel er €4.000 bij en je hebt een aardige indicatie denk ik.

Bakkertje

Forumguru
Inderdaad op de Duitse site staat de 1.6 met 6-bak!
Maar ook met 119 gr CO2 uitstoot en daarmee valt ie gewoon in de 25% bijtellingsklasse.. Ben benieuwd wat de Nederlandse Superb gaat doen...

Vandaag op de site van de Telegraaf de prijzen van de nieuwe Superb:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/a...maakt_prijzen_vernieuwde_Superb_bekend__.html

AMSTERDAM - Skoda heeft de prijzen van de vernieuwde Superb Hatchback en Superb Combi vrijgegeven.

[h=2]Nieuw plaatwerk[/h]Het design van de Superb is nu weer in lijn met modellen als de Citigo, Rapid en Octavia. Om dat te bereiken wijzigde Skoda niet alleen het front en de kont, maar ook het nodige plaatwerk. Alle panelen tot aan de voorruit zijn nieuw. Binnenin plaatst Skoda een ander stuurwiel, nieuwe bekleding en andere sierlijsten. Standaard is voortaan een stop-/startsysteem. Zowel de hatchback als de Combi arriveren medio juni op de markt.
[h=2]Prijzen Superb Hatchback[/h]
1.4 TSI Greentech 125 pk man6€ 27.490
1.8 TSI 160 pk man6€ 31.090
1.8 TSI 160 pk DSG7€ 35.040
1.8 TSI 160 pk man6 4x4€ 39.090
2.0 TSI 200 pk DSG6€ 41.090
3.6 FSI 260 pk DSG6€ 60.320
1.6 TDI Greenline 105 pk man6€ 28.490
2.0 TDI Greentech 140 pk man6€ 33.590
2.0 TDI Greentech 140 pk DSG6€ 37.890
2.0 TDI Greentech 140 pk man6 4x4€ 41.240
2.0 TDI Greentech 170 pk man6€ 37.940
2.0 TDI Greentech 170 pk DSG6€ 42.240
2.0 TDI Greentech 170 pk DSG6 4x4€ 47.390

Prijzen Superb Combi

1.4 TSI Greentech 125 pk man6€ 28.790
1.8 TSI 160 pk man6€ 32.390
1.8 TSI 160 pk DSG7€ 36.340
1.8 TSI 160 pk man6 4x4€ 40.590
2.0 TSI 200 pk DSG6€ 42.590
3.6 FSI 260 pk DSG6€ 61.820
1.6 TDI Greenline 105 pk man6€ 29.790
2.0 TDI Greentech 140 pk man6€ 34.890
2.0 TDI Greentech 140 pk DSG6€ 39.190
2.0 TDI Greentech 140 pk man6 4x4€ 42.740
2.0 TDI Greentech 170 pk man6€ 39.440
2.0 TDI Greentech 170 pk DSG6€ 43.740
2.0 TDI Greentech 170 pk DSG6 4x4€ 48.890

CDK

Forumguru
vandaag even bij mijn dealer (Rijnwoud in Rotterdam) wezen kijken naar de nieuwe Superb, afgezien van het nieuwe stuur en de mororkap en grille niets gevonden wat mij jaloers maakt of enige vorm van inruildrang bij mij opwekt.... oude Columbus, geen Maxidot in kleur, lelijke vouw in de achterklep bij de combi, de hatchback weer een lelijke vouw in de achterlicht units, koplampen vind ik persoonlijk ook tegenvallen, ik hoop dat het alleen een kwestie van wennen is, maar mijn hart gaat er niet sneller van kloppen momenteel

greetz Corné

Dennis Nijholt

Forumguru
Ach Corné, de BMW 5 serie heeft ook een facelift....ik kon alleen de verschillen nauwelijks ontdekken. Dus de facelift van de Superb is dan in dit geval wel geslaagd..ik kon de verschillen ontdekken. Het jammere is met de facelift dat ik geen reden zie om überhaupt een Superb te kopen ipv een Octavia....sterker nog de voorkeur voor de Octavia is groter, de Octavia is moderner qua uiterlijk maar zeker het interieur van de Octavia is mooier dan die van de Superb...

Dus Corné als je toch van plan bent je luxe slagschip in te ruilen denk ik dat je moet wachten totdat de Superb een nieuw model krijgt ipv de facelift (en volgens mij wacht je daar ook op zodat je nog een tijdje kan door "vliegen" met je huidige 3.6)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Dennis Nijholt

Forumguru
dat heb ik idd vandaag besloten ja, met goedkeuring van moeders de vrouw :)

ja moeders de vrouw denkt ook, allemaal leuk vriend maar je hebt dat ding nog maar sinds november 2012 en er is al van alles aan gedaan. leuk zo'n hobby maar hou het wel ff normaal...hahahhahaha anders moet ze alles uitleggen..dat ze echt niet met een gek gaat die al zijn geld in een auto stopt..LOL

grinnik, ik kreeg vandaag te horen (was 2 dagen niet thuis...vanwege Duitsland) dat ik de auto wel echt 3 jaar moest houden nu. Anders kon ik buiten slapen hahahahaha (was grapje, maar met serieuze ondertoon van moeders de vrouw). Maar dat was ik ook van plan om de auto tot een 150.000/200.000 km te rijden en daar kom ik wel aan in 3 jaar.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
zoveel als jij rij ik er niet mee, maar ik was van plan om er een jaar of 5 mee te doen eigenlijk, ik weet niet hoe lang deze facelift in de schowroom blijft staan, maar ik ben bang dat hij ook nog een paar jaar mee moet, als je dan de S2FL afzet tegen de O3 dan vrees ik het ergste voor de verkoopcijfers van de S2FL, want die kan qua niewe techniek eigenlijk niet meer meekomen, maar de tijd zal het leren :)

yves1966

Forumguru
vandaag even bij mijn dealer (Rijnwoud in Rotterdam) wezen kijken naar de nieuwe Superb, afgezien van het nieuwe stuur en de mororkap en grille niets gevonden wat mij jaloers maakt of enige vorm van inruildrang bij mij opwekt.... oude Columbus, geen Maxidot in kleur, lelijke vouw in de achterklep bij de combi, de hatchback weer een lelijke vouw in de achterlicht units, koplampen vind ik persoonlijk ook tegenvallen, ik hoop dat het alleen een kwestie van wennen is, maar mijn hart gaat er niet sneller van kloppen momenteel

greetz Corné

Als ik kijk naar de organisatie wagens in de tour valt de nieuwe superb neus niet in mijn smaak :nono:. Ik vind de oude veel eleganter :thumbsup:

TBiRD

Lid
Ach Corné, de BMW 5 serie heeft ook een facelift....ik kon alleen de verschillen nauwelijks ontdekken. Dus de facelift van de Superb is dan in dit geval wel geslaagd..ik kon de verschillen ontdekken. Het jammere is met de facelift dat ik geen reden zie om überhaupt een Superb te kopen ipv een Octavia....sterker nog de voorkeur voor de Octavia is groter, de Octavia is moderner qua uiterlijk maar zeker het interieur van de Octavia is mooier dan die van de Superb...

Dus Corné als je toch van plan bent je luxe slagschip in te ruilen denk ik dat je moet wachten totdat de Superb een nieuw model krijgt ipv de facelift (en volgens mij wacht je daar ook op zodat je nog een tijdje kan door "vliegen" met je huidige 3.6)
Begrijp niet dat je het interieur van een octavia mooier vind. Heb onlangs even gereden met een nieuwe octavia en in vergelijking met mijn superb vind ik er niks aan. Ook de slechte stoelen vielen mij op.

Dennis Nijholt

Forumguru
Begrijp niet dat je het interieur van een octavia mooier vind. Heb onlangs even gereden met een nieuwe octavia en in vergelijking met mijn superb vind ik er niks aan. Ook de slechte stoelen vielen mij op.

nou, ik had de Superb 2 Combi Ambition business line, dus de luxere uitvoering, met columbus navigatie enz, de stoelen in de Superb (ook met leer en stoelverwarming) zaten wel goed net zoals in de Octavia. met het interieur van de Octavia bedoel ik het algemeen beeld..de columbus die in de octavia zit is het nieuwere systeem met 8 inch scherm met hogere resolutie en echt 3d, de klokken zien er wat hoogwaardiger uit, het maxidot is nu in kleur met hogere resolutie. Dus ja het ziet er allemaal wat moderner uit. als jij dat verschil niet zag..dan zeg ik er niks over. begrijp me niet verkeerd de Superb was absoluut niet verkeerd, maar de huidige Octavia is gewoon moderner en de volgende Superb zal dat weer overtreffen, niet de huidige facelift. En de stoelen ik heb geen verschil in zitcomfort gemerkt tussen beiden en die in me Superb waren elektrisch verstelbaar en in me huidige Octavia niet (ik mis het niet trouwens want ik zette me stoel in de stand die ik wou en daar blijft hij staan ook in de Superb).

Ridley

Forumguru
Was gisteren bij mijn dealer en daar nog even gekeken naar de FL. Vind het een beetje een rommelige facelift: ze hebben de koplampen en achterklep dezelfde strakke lijnen gegeven als de O3 en Rapid, alleen de achterlichten zijn dan weer niet meegenomen, jammer. Daarnaast gaf de dealer eerlijk aan weinig verschil meer te kunnen verkopen tussen de S2 en de O3. Kofferruimte is gelijkwaardig, alleen de binnenruimte voor achterpassagiers is waar het verschil mee gemaakt wordt.

CDK

Forumguru
@Ridley, de achterlichten van de hatchback zijn wel anders van vorm, die van de combi zijn net als de hatchback overigens voorzien van led verlichting

Der Einser

Forumguru
ik kreeg vandaag te horen (was 2 dagen niet thuis...vanwege Duitsland) dat ik de auto wel echt 3 jaar moest houden nu. Anders kon ik buiten slapen hahahahaha (was grapje, maar met serieuze ondertoon van moeders de vrouw). Maar dat was ik ook van plan om de auto tot een 150.000/200.000 km te rijden en daar kom ik wel aan in 3 jaar.

Die "grapjes" krijg ik hier ook altijd naar mijn kop geslingerd.
Vergeet niet: Achter ieder grapje zit een kern van waarheid! ALTIJD !

Dus Dennis,... wees gewaarschuwd. Zou maar vast een noodrantsoen & slaappakket naast de schuur leggen voor het geval dat :D
Of zat dat pakket al op de O3 ?
Moet je hem toch maar niet te snel inruilen, anders heb je er niets aan.

Bovenaan Onderaan