Superb III Hatchback Style Businessline van Tuulster (Eibach verlaagd)

Tuulster

Forumguru
Even een technische vraag (en dat ben ik niet :nono::D)

Beide velgen hebben een naaf gat van 66,5. De Superb heeft 57,1, dus dat wordt centreerringen. No problem naar blijkt.
Maar nu de vraag..... heb ik nu naafdoppen van 57,1 of 66,5 nodig? Waar klemt de dop op; op de velg of op de centreerring??? :pardon:
 

octavia-gek

Actief lid
Beide velgen hebben een naaf gat van 66,5. De Superb heeft 57,1, dus dat wordt centreerringen. No problem naar blijkt.
Maar nu de vraag..... heb ik nu naafdoppen van 57,1 of 66,5 nodig? Waar klemt de dop op; op de velg of op de centreerring??? :pardon:
over het algemeen is het gat van de naafdop kleiner dan het centreergat (het asgat wordt dit genoemd) waar je centreerring in gaat, het dopje klemt op het naafgat en de diameter van het naafdopje verschilt per merk velg
 

Tuulster

Forumguru
Conclusie!? @octavia-gek ; Ik kan de naafkapjes pas bestellen als ik de velgen heb. Ik moet het velg specifiek opmeten?
Is hier niets universeel over te zeggen? Je hebt immers maar twee maten naaf 57,1 en 66,5 :pieker: :pardon:
 

octavia-gek

Actief lid
k kan de naafkapjes pas bestellen als ik de velgen heb. Ik moet het velg specifiek opmeten?
Is hier niets universeel over te zeggen? Je hebt immers maar twee maten naaf 57,1 en 66,5 :pieker: :pardon:
naaikapjes worden erbij geleverd zonder Skoda logo (diameter opvragen bij leverancier) in sommige gevallen kunnen bestaande kapjes overgezet worden
 

Antera

Donateur
Naafdopjes zijn vaak gelijk afhankelijk van het merk velg. Je zal dan eerst de velg moeten hebben maar daar worden de naafdopjes altijd mee geleverd en naar wens vaak ook mert de juiste logos
 

Tuulster

Forumguru
Toevallig vanmiddag een mail gestuurd naar het bedrijf, waar ik ze wil gaan bestellen, of ze van beide soorten een exemplaar op voorraad hebben.
Dan rij ik er morgen even langs om te kiezen. Ik wil ze graag eerst even in real life zien. :jaja:

Zomerbanden er op was nog niet meteen in mij opgekomen..... maart roert zijn staart! ;)
 

Kempes

Forumguru
Verstandig dat je eerst gaat kijken..

Ik had een winterband lek gereden en kwam erachter dat er ook nog eens twee banden met vrij weinig profiel op zaten..dus drie slechte banden..hop hop zomerbanden erop..
 

Tuulster

Forumguru
Ach we zullen vast geen vorst meer krijgen @Kempes ;)
Dus wanneer de keus is gemaakt en de velgen in huis liggen gaan de zomerbanden er denk ik snel op, velgen immers niet gekocht om ze te laten liggen. :D
 
Bovenaan Onderaan