Ik heb gisteren even de tijd gehad om een Superb Sportline te bekijken van buiten en binnen, bij de Skoda dealer in Moers. Er staat daar een witte combi 190pk DSG met een leuke lijst aan opties zoals Business (oa Columbus navi), ACC, Panodak etc Verkoopprijs in DLD is overigens €53.xxx, nu in de 'aanbieding' voor €48.900,-
En om heel eerlijk te zijn, valt het me een beetje tegen
Had er meer van verwacht.
Wel mooi;
Zwarte sierlijsten
Zwarte hemelbekleding
Sportieve stuur
De vorm en hoogte van de rugleuning
Minder mooi (disclaimer: persoonlijke opinie);
De grille, hoewel een mooi zwart randje, toch teveel een 'standaard' grille zonder de chromen lijstjes.
De logo's, op de motorkap en kofferdeksel hadden ook gewoon zwart moeten zijn.
De stoelen, waarom geen verlengbare zitting, een echte sportstoel dus. Binnen VAG voldoende mogelijkheden voor een dergelijke zitten. Echt een gemiste kans, erger nog, ik zit beter in mijn Style dan in zo'n Sportline. Mijn stoel kan ik aan de achterkant verder laten zakken (moet ik helaas wel elke keer zelf dat laatste stukje doen na instappen), en daardoor kantelt de stoel zover dat ik met m'n lange benen toch steun pak aan de voorkant. De Sportline stoel blijft vlakker, en kan bovendien niet dieper. (Ik ben ongeveer 1.98 lang btw)
Die sierlijst op de diffuser, mweh. Niet mijn ding. Om te beginnen moet die ook zwart zijn om beter te passen bij de zwarte sierlijsten, en ziet er eigenlijk een beetje goedkoop uit.
Al met al, wel een toffe verschijning, maar voor mij niet overtuigend