Hallo allen,
Lange tijd heb ik niets van mij laten horen, persoonlijke omstandigheden waren hier debet aan. Gelukkig gaat het de afgelopen maanden weer de goede kant op en ook mijn aandacht voor wielen en alles wat daarmee te maken heeft is weer op volle sterkte. Daarmee is het ook gaan kriebelen om op zoek te gaan naar een andere auto, 4 jaar is in mijn geval al vrij lang.
Er komt aan alles een eind, en zo ook aan het rijden met de Superb. Afgelopen week heb ik hem ingeruild op een auto van een ander merk. Het is zo gelopen. Lang op zoek geweest naar een Superb Combi FL model van '13 of '14. Wel had ik veel eisen, het moest een 2.0 TDI zijn met DSG in een zwarte, grijs metallic of donkerbruine metallic kleur zijn. Liefst met een licht interieur. De kilometerstand had ik op max. 175.000 km. gezet, ik weet dat het sterke diesels zijn en makkelijk het dubbele draaien bij normaal onderhoud. De Superb III werd mij écht te duur. Ook nog even naar een Octavia gekeken, maar deze is, ondanks dat hij 1600 kg. aan de haak mag hebben, te licht voor onze caravan, dat is althans mijn mening.
Helaas kan ik de Superb niet vinden die aan al mijn wensen voldoet. Ik was natuurlijk ook 'strontverwend' met onze (nog) huidige Superb, alles er op en eraan, zuinig en in 4 jaar tijd geen enkele storing gehad. Echt Super! Een hele betrouwbare, fijne reisauto.
Maar toen... ik was ook al bij Volvo aan het shoppen gegaan, op zoek naar een fraaie V70. Een bezoek aan de Volvo dealer met mijn betere helft gaf de zoektocht ineens een heel andere wending, zij had de V60 gezien en was er helemaal verliefd op geworden. Dat was wel even wennen voor mij, maar aangezien zij 95% van de tijd in de auto zal rijden had ze zeker een punt. Vanaf dat moment heb ik mij gefocust op een V60, want ik had natuurlijk wel de regie over de motor en uitvoering. Ook dat was nog niet zo makkelijk totdat... ik met het mooie weer buiten zat te ontbijten en ineens op Autoscout24 een kort bericht 'wordt verwacht' las, waarin een V60 werd aangeboden die precies aan mijn wensen voldeed, althans, in cijfers en letters, er stonden nog geen foto's bij. En dat 8 kilometer vanaf mijn woonplaats! Ik moest naar mijn werk, maar heb wel gebeld met het bedrijf en deze appten mij foto's van de nog ongewassen V60 en wat meer info m.b.t. de uitvoering. Een trekhaak was immers belangrijk! De foto's gaven mij de doorslag een afspraak te maken voor die avond. Het klikte gelijk met de verkoper, die ik achteraf bleek te kennen, en er is een proefrit gemaakt. Ook had ik een (technische) Volvo kenner meegenomen, die precies de 'ins en outs' wist van dit model. En mijn teer beminde was uiteraard ook mee. Ik had een prijs voor de Superb in gedachten en toen ik na overleg met de verkoper over garantie op de Volvo een heel goed bod kreeg voor de Superb, was de koop snel gesloten.
Ik zeg mijn lidmaatschap van dit forum niet op, hier ben ik altijd zeer goed geholpen en heb menig uurtje achter de laptop doorgebracht op dit forum. Wel wil ik een ieder bedanken voor de input, reacties en info die ik gekregen heb, het is een fijn forum met 'warme' mensen die veel voor elkaar over hebben. DANK!
Voor de liefhebbers de specs van de Volvo:
Volvo V60 Summum D4
Geartronic 8V
133 kW
400 Nm/1750 tpm.
Sapphire Black
Cognac lederen bekleding
Volvo Performance Body Kit (niet te verwarren met het R-design pakket).
Business Pack Pro
Driver Support Line
Winter Line
Volvo On Call
Harman/Kardon Premium Audio met 12 speakers, w.o. een subwoofer.
Werkelijk een 'bom' volle auto met adaptif cruise, blind spot mirroring, alert sensor, lane departure warning, verwarmde zetels, pedestrian braking, cross traffic warning, afneembare trekhaak, pdc voor en achter en ga zo maar door. Het enige wat ik mis, is een elektrisch bediende achterklep en een panodak.
Hoogstwaarschijnlijk ga ik hem donderdag ophalen. Als deze V60 het net zo goed doet als de Superb de afgelopen 4 jaar, ben ik een uiterst tevreden man :-)