Goeiedag allemaal,
Sinds enkele weken/maanden ben ik opzoek naar een nieuwe auto. Hoe wel vele merken/types langs zijn gekomen, voel ik me bijzonder prettig bij de Superb 1, 1.8T in Elegance uitvoering. Bij het struinen naar exemplaren onder de gewenste configuratie zie ik een lichte meerderheid in uitvoeringen met tip-tronic automaat. Ik begin dan ook wat te twijfelen of mijn keuze op de handbak of automaat moet vallen.
Ik ben een rustige rijder, voordat ik in de 5e versnelling zit raak ik niet boven de 2500/3000 toeren. Daarnaast heeft zuinigheid enige voorkeur, maar moet niet ingaan tegen het rijgenot.
Afgelopen jaar heb ik enkele maanden mogen genieten van een Lexis IS250 met automaat. Een lekkere sportieve automaat. Aan de andere kant heb ik een weekje van de 1.8t in een Audi A4 Avant mogen genieten. Met de 6-handbak was dit zeker niet verkeerd, en match-te deze goed met mijn rijstijl.
Mijn vraag aan jullie, wat jullie bevindingen zijn (wellicht ook op langere termijn) betreft de tiptronic automaat in combinatie met de 1.8T. Of is het toch aan te raden om voor de 5-handbak te gaan?
Ik ben benieuwd