Superb l in de spotlights...

goofclaessen

Nieuw lid
ik ben op zoek naar een tweedehands superb, op gas. Nu hoor ik dat de 2.0 niet goed op gas reageert. Klopt dat, of is me dat alleen maar gezegd om toch een diesel o.i.d. te verkopen.

remmie

Lid
Je hebt altijd baas boven baas...

Mijne heeft zojuist de 250.000 km bereikt. Samen op naar de 5 ton :545:

Gieliovd

Forumguru
Leuk filmpje wel.

Het blijft een mooie wagen, die Superb.

Jij hebt helemaal een fantastische motor lijkt mij, Remmie. Wat zal dat fijn rijden.

Ik heb hem even opgezocht:

http://www.autoweek.nl/carbaseimages.php?furl=44171&naam=&ref=&fgr=&fid=32260

Daar kan ik het ook wel in!

Die 2,5 TDI V6 met A5... heerlijk toch! 350 Nm koppel, wow... en dat bij een gestoord toerental van 1250 toeren?

Als je het nou over een volgeladen auto hebt, álles zit erop zo te zien.

remmie

Lid
Ja hij is super, ik hoop dat hij nog heel lang meegaat. Mijn opmerking hierboven is dan ook serieus. Ik onderhoud hem zelf, ben zuinig en wil hem in principe nog jaren houden. Wie weet komt hij nog eens bij klokje rond met 5 ton op de klok...

En jij? heb je geen auto meer nu de Fabia verkocht is?

Gieliovd

Forumguru
Ja, dat kan ik me voorstellen. Als je zo'n beul van een motor met respect behandelt dan gaat het nooit stuk heb ik het idee.

Nee, helaas heb ik géén auto meer.... en dat heb ik vanavond ook geweten. Even met de motor naar huis rijden in de stortregen. Beslagen vizier, pak nat, wegen spekglad (tijdje droog+stoffig+troep+regen).... Nee, dan is een auto praktischer.

Nog een tijdje, dan heb ik wel een Nieuw Zeelandse en Australische auto ;)

EdK

Forumguru
Ja, dat kan ik me voorstellen. Als je zo'n beul van een motor met respect behandelt dan gaat het nooit stuk heb ik het idee.

Nee, helaas heb ik géén auto meer.... en dat heb ik vanavond ook geweten. Even met de motor naar huis rijden in de stortregen. Beslagen vizier, pak nat, wegen spekglad (tijdje droog+stoffig+troep+regen).... Nee, dan is een auto praktischer.

Nog een tijdje, dan heb ik wel een Nieuw Zeelandse en Australische auto ;)

Pfffffffff mooi weer rijder !!! :489::D:923:

Gieliovd

Forumguru
Ja, dat was ik ;)

Ik vertrek 25 augustus aanstaande om 14:00 vanaf Schiphol naar Hongkong met een 747-400 van Cathay Pacific, als het goed is.

Dus dat wordt deze laatste dagen echt even aanpoten met voorbereidingen. Ik heb deze week nog 3 werkdagen afgesproken staan en ik denk dat ik de weken daarna maar even geen afspraken maak maar eens eens ga concentreren op de voorbereidingen. Ik heb nog lang niet alles gekocht.

Maar nu ga ik eerst weer te werk ;)

@ Edk: Ja, tot op heden was ik zeker een mooiweerrijder. De afgelopen weken zijn helemaal vreemd. Ik heb nog nooit zo veel op de motor gezeten. Maar ja, als je ouders weg zijn met de auto, je eigen auto verkocht is en er alleen nog een motor staat... Dan moet je wel!

Ach dat mijn pak nat wordt is niet zo erg, alleen de telefoon van 650 euro erin, portemonnee, bril, papieren... dat heb ik liever niet nat. En die weg, ik pak liever een bochtje in plaats van er een te glijden.

nemo

Senior Member
Heb 't filmpje bekeken. Wat heeft het met 'klokje rond' te maken? Dat betekent toch dat je teller opnieuw bij 0 is?

EdK

Forumguru
Heb 't filmpje bekeken. Wat heeft het met 'klokje rond' te maken? Dat betekent toch dat je teller opnieuw bij 0 is?

Tja de tekst is een beetje boel ongelukkig neergezet !!
Excuus ?? Wel drukke stressdag gehad en dan ff gauw een tekst willen neerzetten !!
Nooit doen dus !!
Mag van mij ook veranderd worden door de moderator's de onderwerp tekst !!

EdK

Forumguru
Ja, dat was ik ;)

Ik vertrek 25 augustus aanstaande om 14:00 vanaf Schiphol naar Hongkong met een 747-400 van Cathay Pacific, als het goed is.

Ach dat mijn pak nat wordt is niet zo erg, alleen de telefoon van 650 euro erin, portemonnee, bril, papieren... dat heb ik liever niet nat. En die weg, ik pak liever een bochtje in plaats van er een te glijden.

Als je dan toch nog het een en ander moet regelen voor je halve wereldreis , dan zou ik tevens even in een buitensportwinkel zoeken naar een zakje of tas van Gorotex !
Heb mijn papieren zelf ook in zo'n tasje zitten en heeft al meerdere keren zijn werk gedaan !

Deze tekst zou hier niet mogen staan !!! Zou in een ander onderwerp moeten staan !!
Beste moderator er gaat iets niet goed in de software !!

nemo

Senior Member
Ik doel niet op jouw tekst, EdK. De tekst staat tenslotte ook bij het filmpje zelf.

Bedoelen ze of de wagen 'klokje rond' kan halen??

Gieliovd

Forumguru
De Skoda heeft 177.000 kilometer gedraaid. Dat is voor Autoweek voldoende reden om eens te gaan kijken hoe de techniek ervoor staat.

Dit is de rubriek "klokje rond". Altijd te lezen in het boekje ook.

Enne, ja het klokje is een keer rond geweest, 0 naar 100.000 km. Bijna weer een klokje rond bij 200.000.

Een ton staat nou eenmaal voor een "klokje".

@ Edk, hoe komt dit hier? Ik zit nog te denken over die papieren ja ;)

nemo

Senior Member
De Skoda heeft 177.000 kilometer gedraaid. Dat is voor Autoweek voldoende reden om eens te gaan kijken hoe de techniek ervoor staat.

Dit is de rubriek "klokje rond". Altijd te lezen in het boekje ook.

Enne, ja het klokje is een keer rond geweest, 0 naar 100.000 km.

Ik dacht altijd dat 999.999 klokje rond was.

nemo

Senior Member
Vandaar. Weer wat geleerd :D. Dan gaat mijn Fabia volgend jaar voor de 2e x het klokje rond!! :cheer:

EdK

Forumguru
Veel auto's vroeger gingen maar tot 99.999 kilometer. Ik denk dat het daar vandaan komt!

Tegenwoordig hebben we elektronische tellers ( LCD )
Vroegerrrrrrrr toen we kuilen hadde ipv heuvels !!
waren de tellers mechanisch en gingen ze inderdaad tot 99.999 Km
zodra je dus de 100.000 had behaald was het een klokje rond !

Bovenaan Onderaan