Nou, ik zal proberen te vertellen hoe het een en ander is gegaan.
Hij is heel vriendelijk als je komt. Hij vertelt je van alles wat er gebeurt aan de auto. Hij wordt keurig gewassen, hij wordt helemaal nagekeken, een beurt, alle krasjes worden weggepoetst. Maw je krijgt een tip toppe auto.
Maar zoals al vaker gezegd wordt, als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo. Zo bleek dus ook toen we de auto gingen halen. Hij was niet eens gewassen. Er zat maar 1 sleutel bij, garantie hadden we niet en ineens was hij erg vervelend. Hij sloeg om als een blad aan een boom toen we de auto betaald hadden. We zijn daar snel weggegaan. Hij liep niet eens mee en wenste ons ook geen plezier of veilige km.
Toen we daarna gingen google( hadden we beter vantevoren kunnen doen) zagen we heel veel negatieve reacties over hem. Maar toen was het leed al geschied
Nou daar komt ie dan,
Wat hier boven beschreven staat klopt precies zo is het bij mij ook gegaan.
Ik was dus op zoek naar een Octavia Diesel en kwam de O2 Elegance 2.0TDI tegen.Afspraak gemaakt en inderdaad uiterst vriendelijk. De verkoper geeft aan kwam uit de lease eerste eigenaar nooit in gerookt en nooit schade gehad.
Dus wij een proefrit gemaakt en tijdens de proefrit een fluitende turbo de verkoper hier op gewezen en hij zou dit uitzoeken.Vervolgens kijken wij goed naar de neus van de auto en zie twee verschillende koplampen eenmaal Halogeen en eenmaal Lens(projector,Cat eye) koplamp hmmm vreemd.
Een paar dagen later beld hij mij op met de vraag wanneer ik de auto kwam halen terwijl ik gevraagd heb voor een optie op de auto maar hier nog even naar wou denken of ik de auto wel wilde hebben.
Ik had het onderhoudsboekje gezien en wist dat hij bij mijn dealer Vruggink in Halle vandaan kwam dus dat zat wel goed, vervolgens heb ik ook mijn dealer gebeld en navraag gedaan naar deze auto en zij wisten mij wel te vertellen dat hij schade had gehad en dat hij 2 a 3 eigenaars heeft gehad.
Met al deze info terug naar Veldhoven en hem dit uitgelegd nou meneer was ineens niet meer zo vriendelijk zeg maar onbeschoft en agressief en als ik deze auto niet zou kopen dat hij zijn advocaat in zou schakelen omdat ik een mondelingen toezegging had gedaan.
En ook omdat hij al een offerte had gemaakt op basis van mijn inruil auto Renault Laguna.Ik kreeg voor mijn auto een leuke prijs terug dus had het eigenlijk al kunnen weten dat er iets niet goed zat
De turbo had hij navraag gedaan en was niks mis mee was heel normaal, de koplamp zou hij mij het bruto bedrag betalen om deze te vervangen(dus altijd minder dan dat ik als particulier zou moeten betalen).
Uiteindelijk toch de auto meegenomen en inderdaad onderin kleine lettertjes ZONDER GARANTIE.
We kregen 2 sleutels mee waarvan 1 het maar deed want de andere sleutel was van een andere octavia.
Uiteindelijk de verkoper verzocht deze sleutel naar mij op te sturen en dit weigerde hij en hij verplichte mij dat ik EERST zijn sleutel moest opsturen.
Vervolgens nog een keer via aangetekende briefen en correspondenties via Rechtsbijstand het contact voortgezet maar meneer weigerde dan ook ergens aan mee te werken.
Ten slotte toch maar weer richting Veldhoven gereden en de sleutels ter plaatse omgeruild meneer was kort van stof en wij waren dan ook gelijk weg.
Bij mijn dealer in Halle de lamp laten repareren en bij JB Autoservice de Turbo laten vervangen en de tuning van JD uitgevoerd incl EGR modificatie.
Bij de dealer ook geconstateerd dat de schade heel provisorisch was gespoten en dat dit opnieuw gedaan moest worden dit moest ik dan ook zelf betalen omdat als een schade niet bij een erkend schadeherstel bedrijf is gebeurd en dit ook niet bekend is er geen garantie is.
Naar al deze reparaties heb ik uiteindelijk 6 jaar met deze auto gereden naar volle tevredenheid.
Maar bij deze man moet je wegblijven Al zijn auto’s zijn schadevrij,rookvrij,eerste eigenaar en hebben navigatie.Zels mijn Laguna had ineens navigatie terwijl dat er niet opzat.