Superb1.8tsi

Octavia32

Forumguru
Nou, ik zal proberen te vertellen hoe het een en ander is gegaan.
Hij is heel vriendelijk als je komt. Hij vertelt je van alles wat er gebeurt aan de auto. Hij wordt keurig gewassen, hij wordt helemaal nagekeken, een beurt, alle krasjes worden weggepoetst. Maw je krijgt een tip toppe auto.
Maar zoals al vaker gezegd wordt, als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo. Zo bleek dus ook toen we de auto gingen halen. Hij was niet eens gewassen. Er zat maar 1 sleutel bij, garantie hadden we niet en ineens was hij erg vervelend. Hij sloeg om als een blad aan een boom toen we de auto betaald hadden. We zijn daar snel weggegaan. Hij liep niet eens mee en wenste ons ook geen plezier of veilige km.
Toen we daarna gingen google( hadden we beter vantevoren kunnen doen) zagen we heel veel negatieve reacties over hem. Maar toen was het leed al geschied

Nou daar komt ie dan,
Wat hier boven beschreven staat klopt precies zo is het bij mij ook gegaan.

Ik was dus op zoek naar een Octavia Diesel en kwam de O2 Elegance 2.0TDI tegen.Afspraak gemaakt en inderdaad uiterst vriendelijk. De verkoper geeft aan kwam uit de lease eerste eigenaar nooit in gerookt en nooit schade gehad.
Dus wij een proefrit gemaakt en tijdens de proefrit een fluitende turbo de verkoper hier op gewezen en hij zou dit uitzoeken.Vervolgens kijken wij goed naar de neus van de auto en zie twee verschillende koplampen eenmaal Halogeen en eenmaal Lens(projector,Cat eye) koplamp hmmm vreemd.
Een paar dagen later beld hij mij op met de vraag wanneer ik de auto kwam halen terwijl ik gevraagd heb voor een optie op de auto maar hier nog even naar wou denken of ik de auto wel wilde hebben.
Ik had het onderhoudsboekje gezien en wist dat hij bij mijn dealer Vruggink in Halle vandaan kwam dus dat zat wel goed, vervolgens heb ik ook mijn dealer gebeld en navraag gedaan naar deze auto en zij wisten mij wel te vertellen dat hij schade had gehad en dat hij 2 a 3 eigenaars heeft gehad.

Met al deze info terug naar Veldhoven en hem dit uitgelegd nou meneer was ineens niet meer zo vriendelijk zeg maar onbeschoft en agressief en als ik deze auto niet zou kopen dat hij zijn advocaat in zou schakelen omdat ik een mondelingen toezegging had gedaan.
En ook omdat hij al een offerte had gemaakt op basis van mijn inruil auto Renault Laguna.Ik kreeg voor mijn auto een leuke prijs terug dus had het eigenlijk al kunnen weten dat er iets niet goed zat

De turbo had hij navraag gedaan en was niks mis mee was heel normaal, de koplamp zou hij mij het bruto bedrag betalen om deze te vervangen(dus altijd minder dan dat ik als particulier zou moeten betalen).

Uiteindelijk toch de auto meegenomen en inderdaad onderin kleine lettertjes ZONDER GARANTIE.
We kregen 2 sleutels mee waarvan 1 het maar deed want de andere sleutel was van een andere octavia.
Uiteindelijk de verkoper verzocht deze sleutel naar mij op te sturen en dit weigerde hij en hij verplichte mij dat ik EERST zijn sleutel moest opsturen.
Vervolgens nog een keer via aangetekende briefen en correspondenties via Rechtsbijstand het contact voortgezet maar meneer weigerde dan ook ergens aan mee te werken.

Ten slotte toch maar weer richting Veldhoven gereden en de sleutels ter plaatse omgeruild meneer was kort van stof en wij waren dan ook gelijk weg.
Bij mijn dealer in Halle de lamp laten repareren en bij JB Autoservice de Turbo laten vervangen en de tuning van JD uitgevoerd incl EGR modificatie.
Bij de dealer ook geconstateerd dat de schade heel provisorisch was gespoten en dat dit opnieuw gedaan moest worden dit moest ik dan ook zelf betalen omdat als een schade niet bij een erkend schadeherstel bedrijf is gebeurd en dit ook niet bekend is er geen garantie is.
Naar al deze reparaties heb ik uiteindelijk 6 jaar met deze auto gereden naar volle tevredenheid.
Maar bij deze man moet je wegblijven Al zijn auto’s zijn schadevrij,rookvrij,eerste eigenaar en hebben navigatie.Zels mijn Laguna had ineens navigatie terwijl dat er niet opzat.
 

Vanenkelen

Forumguru
Jemig wat een verhaal....

Dat je die deal uiteindelijk toch hebt gesloten joh...? Ik was denk ik boos weggelopen...
 

Octavia32

Forumguru
Voor mij was doorslaggevend dat deze in onderhoud is geweest en gebleven bij mijn dealer en dat dit altijd goed is bijgehouden. En dat er geen grote gaten zijn geweest tussen de onderhouds intervallen
 

h.r.

Actief lid
Dat was bij mij ook het geval. Toen wij deze auto gekocht hadden heb ik de historie opgevraagd en die klopte helemaal.
 

h.r.

Actief lid
Maar de skoda had ook veel meer opties op de site van de garage dan in werkelijkheid.
En zo ook mijn oude auto. Was een polo van 2008. Had ineens 16" terwijl en 14" onder zat, winterbanden en nog veel meer
 

h.r.

Actief lid
Dat klopt, maar ik heb juridisch geen poot om op te staan. Ik heb uiteindelijk het contract getekend en daar staat in kleine lettertjes dat er geen garantie op de skoda zit.
 

h.r.

Actief lid
Ben nu met een andere dealer bezig, die mij helpt met het herstellen van het olieverbruik tegen een redelijke prijs. Binnenkort een afspraak maken.
 

Octavia32

Forumguru
Nou zoals je gelezen had dat was bij mij dus ook. Ik heb toch wel even wat traantjes gelaten van boosheid en frustratie. Wou die kerel eigenlijk op zijn bek slaan gelukkig was mijn vrouw er ook bij, en kon mij kalmeren.

Dit soort gasten zijn gewoon een stelletje.... #@#!!! waar je gewoon weg moet blijven
 

Cordoba

Forumguru
Dat klopt, maar ik heb juridisch geen poot om op te staan. Ik heb uiteindelijk het contract getekend en daar staat in kleine lettertjes dat er geen garantie op de skoda zit.


Harald, dat is dus niet waar: dergelijke zaken zijn in een contract tussen een bedrijf en een particulier niet toegestaan (europese consumentenwetgeving). Er zijn al eerder uitspraken van de rechter geweest, waarbij een bedrijf ondanks dergelijke uitsluitingen toch garantie moest verlenen. Wat een bedrijf wel mag doen: aangeven dat een auto een bepaald mankement heeft, en dit melden in het koopcontract (en het mankement daarmee uitsluiten van garantie). Je recht halen is weer een ander verhaal, maar dit bedrijf zit aan alle kanten juridisch fout.
 

Octavia32

Forumguru
Dat klopt, maar deze hufter heeft denk ik al vaker met dit bijltje gehakt voor wat betreft ontevreden klanten. Daarbij als je geen rechtsbijstand hebt of een goede advocaat in de familie zou ik hier niet aan beginnen gaat veel te veel geld kosten.
 

Zespri

Forumguru
Die kleine lettertjes moet je niet weerhouden om je te denken dat je geen enkel recht hebt.

Die recht heb je namelijk wel ondanks dat je dat contract hebt getekend.

Maar omdat Meneer niet mee werkt en een wanprestatie heeft geleverd met andere woorden hij is zijn kant van de deal niet nagekomen hij heeft de auto dus niet in zijn geheel overgedragen ( bij een auto horen twee sleutels je krijgt bij je fietsslot tenslotte ook twee sleutels als je die koopt ) en kun je dus stellen dat het contract niet vervuld is en dus is het mogelijk om van het contact af te komen .

Sterker nog ik denk zelfs dat als je een goed advocaat ( en die heb je je rechtsbijstandverzekering) er bij haalt dat je de koop ongedaan kan maken.

Mijn aanraden aan jou neem contact op met je rechtsbijstand verzekering , vertel hun alles, en vertel over de sleutel, over dat de auto schade heeft gehad wat hij jou niet verteld had voor de koop, laat ze het contract lezen. En vervolgens laat hun hun werk doen en laat het over aan hun.

Ik wens je veel sterkte en geduld.
 

h.r.

Actief lid
Vandaag gelezen op internet dan een hoog olieverbruik iets te maken kan hebben met de carterontluchting. Wie weet waar deze zit bij een 1.8tsi en hoe kan ik deze controleren
 

h.r.

Actief lid
Na telefonisch contact met de helpdesk van skoda over het olieverbruik moest ik het onderhoudsboekje mailen. Ik zou binnen drie dagen bericht krijgen. De dag erna kreeg ik al telefoon terug en na mijn verhaal werd mij aangeboden om mijn skoda naar de dealer te brengen en een olieweging te laten uitvoeren op kosten van skoda. Dit is vandaag afgerond en de garage stuur de info naar Pon. Ben benieuwd wat de uitslag wordt. Ben tot nu toe super geholpen door het skoda helpdesk team.
 

h.r.

Actief lid
Het heeft even geduurd maar de olieweging is gedaan en mijn auto verbruikt 1.6 liter olie op de 1000 km.
Kreeg afgelopen week bericht terug van de skoda helpdesk dat ik niets van coulance kreeg gezien de auto AL 4 jaar oud is en geen garantie meer heeft. Ben diep teleurgesteld in skoda. Ik weet dat er geen garantie meer op de auto zit en verwacht ook geen reparatie die geheel door skoda vergoed wordt, maar een gedeelte zou hun toch netjes staan gezien dat het gewoon een fout van skoda is. Dacht dat Skoda toch wat klantvriendelijker was, maar blijkbaar hebben ze dat niet meer nodig.
 

Noord26

Forumguru
Is de auto dealer onderhouden? Verbruikt 1,6 liter olie per 1000km? En de Skoda helpdesk geeft niet thuis? > Rechtsbijstand.

Het was toch dezelfde partij die voorstelde om de weging te laten doen? Waarom wijzen ze het nu dan af als de uitslag in hun nadeel is? Stel het dan niet voor..
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan