plaza
Forumguru
De Superb 3 is een hele mooie auto geworden , weer groter , luxer , sneller, veiliger en comfortabeler dan de Superb 2 , maar daarom ook weer duurder dan de Superb 2.
Wat ook op valt , is dat het bijna enkel en alleen diesels zijn die verkocht worden .
Af en toe sporadisch een 1.4 benzinemotor er tussen , en de 1.8tfsi en de 2.0 tfsi zijn bijna net zo zeldzaam op de weg als een Bugatti .
Kijk je bv op de site van Skoda en je kijkt op Superb3 voorraad auto's zijn het bijna alleen diesels.
Hoofdzakelijk de zakelijke rijders zijn hier debet aan , de bijtellingen zorgen ervoor dat je bijna geen benzine uitvoering meer koopt .
Kijkend naar mezelf , zal ik afscheid moeten nemen van de Superb bij een volgende nieuwe auto.
Ik ben een benzine liefhebber , en heb altijd dezelfde wensen : ruim , luxe en snel .
Mijn eerste nieuwe Superb 2 ELB 1.8 tfsi kocht ik in 2010 voor 39.500 € , dat was op dat moment , de snelste , meest luxe uitvoering ( buiten L&K om ) van de Superb.
Mijn huidige Superb 2 facelift 2.0 tfsi ELB uit 2013 was op dat moment de meest snelle , luxe Superb van dat moment en kostte 49.750 € ( was eigenlijk al boven mijn budget )
Zou ik dit jaar weer de snelste , meest luxe benzine Superb3 met alles er op en eraan samenstellen ben ik ,
hou je vast !!!!.................63.800 € kwijt .
Conclusie : in 6 jaar tijd is het topmodel 24.000 € duurder geworden .
Ben ik nou gek , .........of is dit SIMPLY CLEVER........?.............
Wat ook op valt , is dat het bijna enkel en alleen diesels zijn die verkocht worden .
Af en toe sporadisch een 1.4 benzinemotor er tussen , en de 1.8tfsi en de 2.0 tfsi zijn bijna net zo zeldzaam op de weg als een Bugatti .
Kijk je bv op de site van Skoda en je kijkt op Superb3 voorraad auto's zijn het bijna alleen diesels.
Hoofdzakelijk de zakelijke rijders zijn hier debet aan , de bijtellingen zorgen ervoor dat je bijna geen benzine uitvoering meer koopt .
Kijkend naar mezelf , zal ik afscheid moeten nemen van de Superb bij een volgende nieuwe auto.
Ik ben een benzine liefhebber , en heb altijd dezelfde wensen : ruim , luxe en snel .
Mijn eerste nieuwe Superb 2 ELB 1.8 tfsi kocht ik in 2010 voor 39.500 € , dat was op dat moment , de snelste , meest luxe uitvoering ( buiten L&K om ) van de Superb.
Mijn huidige Superb 2 facelift 2.0 tfsi ELB uit 2013 was op dat moment de meest snelle , luxe Superb van dat moment en kostte 49.750 € ( was eigenlijk al boven mijn budget )
Zou ik dit jaar weer de snelste , meest luxe benzine Superb3 met alles er op en eraan samenstellen ben ik ,
hou je vast !!!!.................63.800 € kwijt .
Conclusie : in 6 jaar tijd is het topmodel 24.000 € duurder geworden .
Ben ik nou gek , .........of is dit SIMPLY CLEVER........?.............