Superb3 benzine uitvoeringen uit de gratie ?

plaza

Forumguru
De Superb 3 is een hele mooie auto geworden , weer groter , luxer , sneller, veiliger en comfortabeler dan de Superb 2 , maar daarom ook weer duurder dan de Superb 2.
Wat ook op valt , is dat het bijna enkel en alleen diesels zijn die verkocht worden .
Af en toe sporadisch een 1.4 benzinemotor er tussen , en de 1.8tfsi en de 2.0 tfsi zijn bijna net zo zeldzaam op de weg als een Bugatti .
Kijk je bv op de site van Skoda en je kijkt op Superb3 voorraad auto's zijn het bijna alleen diesels.
Hoofdzakelijk de zakelijke rijders zijn hier debet aan , de bijtellingen zorgen ervoor dat je bijna geen benzine uitvoering meer koopt .
Kijkend naar mezelf , zal ik afscheid moeten nemen van de Superb bij een volgende nieuwe auto.
Ik ben een benzine liefhebber , en heb altijd dezelfde wensen : ruim , luxe en snel .
Mijn eerste nieuwe Superb 2 ELB 1.8 tfsi kocht ik in 2010 voor 39.500 € , dat was op dat moment , de snelste , meest luxe uitvoering ( buiten L&K om ) van de Superb.
Mijn huidige Superb 2 facelift 2.0 tfsi ELB uit 2013 was op dat moment de meest snelle , luxe Superb van dat moment en kostte 49.750 € ( was eigenlijk al boven mijn budget )
Zou ik dit jaar weer de snelste , meest luxe benzine Superb3 met alles er op en eraan samenstellen ben ik ,
hou je vast !!!!.................63.800 € kwijt .
Conclusie : in 6 jaar tijd is het topmodel 24.000 € duurder geworden .
Ben ik nou gek , .........of is dit SIMPLY CLEVER........?.............:(

Bart81

Forumguru
63800€ ???????????????????

Ik heb mij de zwaarste versie besteld 280 pk in de l&k versie met pack l&k met alles op en aan!
Maar 2 opties niet gekozen omdat ik er namelijk niks mee ben nl:

- tv ontvangst
- bijstandverwarming

Voor de rest heb ik alles gekozen wat maar te kiezen was...en hij komt dan bijna 19000€ goedkoper uit dan wat jij hier zegt!

plaza

Forumguru
Besteld in Belgie zeker ?
Configureer hem maar eens op Skoda Nederland , je begint al met de vanaf prijs van 54.000 € en dan komt er nog voor ruim 9000 € aan extra's bij , daar waar ik bij de vorige Businesslijn bv de lederen bekleding standaard had , betaal ik nu minimaal 1500 € extra enz enz

Bart81

Forumguru
Inderdaad in belgie.
Bestel hem hier en voer hem achteraf in dan?
Verschil van 19000€ lijkt mij de moeite nietwaar?

Trouwens de simulator prijzen kloppen wel voor geen meter hoor... In de garage krijg je al onmiddelijk andere prijzen dan op de configurator.

Bart81

Forumguru
Bizar.....
Toch raar dat exact dezelfde wagen bij jullie 19000€ duurder is dan in belgie?

plaza

Forumguru
Error 404 :
Op het moment dat ik de Superbs bestelde , waren dat op dat moment ( januari 2010 en juni 2013 ) de snelste, meest luxe BSL Superb benzine versies te koop , buiten de L&K versie om.
In 2013 had ik alleen niet Kessy en Pano dak gekozen, omdat daar een extra lange levertijd op zat .

error404

Senior Member
Het is een mooi melkkoetje hier, op de benzine betalen we c.a. 70% belasting. En iedere maand betaal ik 89 euro wegenbelasting

plaza

Forumguru
error 404 : ik heb hem net nog geconfigureerd , en kom toch echt op 63.800 € , en dan ben ik nog niet eens uit gegaan van een L&K versie.

Servaas

Actief lid
verschil zit in de bijtelling. Wij betalen in België maar 666,44 € inschrijvingstaks en daarna jaarlijks 390.52 € wegenbelasting voor de 2.0 TSI van 280 PK

Bart81

Forumguru
Je moet wel een beetje realistisch blijven he... 64000€ is echt teveel zelfs voor een superb !

Voor dat bedrag heb je in belgie een passat variant highline of alltrack met alles op en aan in zware motoruitvoering....

plaza

Forumguru
Error 404 : het is nu anno 2016 wel zo dat de technische features , comfort opties , veiligheids opties
nu weer meer en van een hoger level zijn als een paar jaar geleden , daar betaal je weermeer voor
en ook de auto zelf is weer groter geworden en zwaarder , kost ook wat...:)......vooruitgang heeft natuurlijk helaas ook zijn prijs.
Ik heb de Seat Leon Cupra ST met zelfde motor geconfigureerd , met alles er op en eraan zit je op 47.000 , wil je liever handbak zoals ik zit je zelfs op 44.500 € , bij Skoda ben je verplicht om 4x4 en DSG te nemen.

Bovenaan Onderaan