Superb3 benzine uitvoeringen uit de gratie ?

oco1979

Forumguru
Toch al veel geld voor een skoda superb 3.
Hier vernomen dat ze de prijs van skoda fabia(belgie) hebben moeten laten zaken.
Kwam bijna gelijk als een VW polo. :sterretjes:

Inruilen ga die polo veel meer waarde hebben dan skoda.
Blijft nog altijd skoda in de volksmond. :arghh:.
Automarkt zit soms raar in elkaar.
 

paultie

Forumguru
Idd te weinig keuze of de hoofdprijs als je een fully-loaded 1.8-2.0 TSI Superb 2 rijd en de opvolger configureert/beoogd..

Een S3 Combi in L&K uitvoering met 1.8TSI (180pk) zit rond de 30K via grijze import uit Duitsland/Denemarken. In NL zit je vast in de L&K uitvoering aan 4x4, DSG en 280pk: 60K.

Ik weet niet hoeveel er bij komt naast de 2% BTW verschil bij 135g/km uitstoot; maar dan heb je een uitvoering die hier niet eens leverbaar is tegen een waarschijnlijk veel gunstigere prijs op de stoep staan.

De 1.8TSI word in Duitsland nauwelijks verkocht. Daar is de 2.0tsi 220pk veel gangbaarder. Eigenlijk het tussen model wat je nu mist in het segment.

En trust me de 2.0tsi 220pk is een hele fijne motor. ;)
 

Bart81

Forumguru
Uhu!!

Als ik hier hoor dat mensen 63000 € spenderen aan een skoda!!:sterretjes:
Omg!!!

Das toch een beetje teveel van het goede hoor...

Mijn bestelde superb combi l&k 280 pk bijna full option kost 18000€ minder
 

Noord26

Forumguru
Uhu!!

Als ik hier hoor dat mensen 63000 € spenderen aan een skoda!!:sterretjes:
Omg!!!

Das toch een beetje teveel van het goede hoor...

Mijn bestelde superb combi l&k 280 pk bijna full option kost 18000€ minder

Die 18000 is puur verschil vanwege NL belasting.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Octavia32

Forumguru
Ik denk dat de afschrijving van @fastpeter dan heel laag zal zijn, gezien de zeldzaamheid van zijn prachtige Superb.

Ik houd mij aanbevolen als hij ooit weg gaat.
 

andrehj

Forumguru
Een S3 Combi in L&K uitvoering met 1.8TSI (180pk) zit rond de 30K via grijze import uit Duitsland/Denemarken. Ik weet niet hoeveel er bij komt naast de 2% BTW verschil bij 135g/km uitstoot; maar dan heb je een uitvoering die hier niet eens leverbaar is tegen een waarschijnlijk veel gunstigere prijs op de stoep staan.
Ikke wel. In Duitsland kun je en de Combi 1.8TSI L&K (zonder DSG) kopen voor 30.080. Dat is wel de kale prijs, dus zonder extra accessoires als metalic lak, trekhaak oid. Daar komt nog €6108 bij aan BPM en reken op zo'n 900 euro importkosten en extra BTW. Totaal dus zo'n 37.000 euro. (Die je met wat aangekruiste opties nog makkelijk naar de 44.000 kunt tillen...)
 

andrehj

Forumguru
Die 18000 is puur verschil vanwege NL belasting.
Dat klopt niet. De BPM op een 2.0 TSI 280 Hatchback is "slechts" € 9544. (Combi € 10.500) En die 2% BTW is minder dan 1000 euro. Een groot deel van die 18.000 euro is prijspolitiek en verschil in uitvoering. Kijk maar eens welke opties er bij de verschillende versies wel of niet op zitten.
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
@andrehj

1.8TSI heeft een BPM van 6108 en de 2.0TSI (4x4, DSG) heeft een BPM van 'maar' 9544?

Dan is de S3 duidelijk een stuk duurder geworden als zijn voorganger. Dat er meer BPM op een V6 zit, vanwege een hogere CO2-uitstoot begrijp ik wel.

Dan is het selecteren van een (CO2 gunstige) 1.4 ACT met 150pk wellicht een nog logischere keuze..
 

paultie

Forumguru
De 2.0 TSI 220PK (143gram) heeft slechts 7107 EUR aan BPM in 2016 wat het verschil met een 280Pk 4x4 wel erg groot maakt.
Ik snap daarom nog steeds niet waarom pon de 2.0 tsi niet voert.
Het prijs verschil in motor tussen een 1.8 tsi en een 2.0 tsi is ongeveer 2000 EUR plus dan een BPM verschil van 1000 EUR.

T.o.v. de 4x4 is het gat daarnaartoe nog groter. 2500 EUR BPM verschil en dacht ik (uit mijn hoofd) 2000EUR verschil in motor.
Maakt dus tussen de 220 pk en 280 pk weer een verschil van 4500 EUR.
 

andrehj

Forumguru
Kleine correctie van mijn kant: De BPM van de 2.0 TSI 280 4x4 Combi is € 10.500. De door mij genoemde € 9544 is van de hatchback.
@paultie en @Noord26 : Geeft alsjeblieft in jullie posts ook even aan of jet het over de Combi of de Hatchback hebt. Het verschil in BPM is namelijk best groot.
 

Neptukker

Forumguru
Ka niemand hier die Belgen van het forum afkicken?:angry: :mad: :pardon: ;):D:D:D:D
Ons Hollanders (Ik ben trouwens Nederlander, géén Hollander) zijn helaas andere prijzen gewend dat onze buurlanden door de vermaledijde belastingdruk.

{POGING TOT HUMOR MODUS: OFF]
 

paultie

Forumguru
@andrehj bij mij de HB in de berekeningen. De BPM gaat uiteraard over de uitstoot in 2016.
Hieronder de foto's van de prijslijsten uit Duitsland van 2016 inclusief de Co2 uitstoot. Dan hebben we van alle motoren en combinaties het overzicht.

IMG_4072.JPG

IMG_4073.JPG
 

plaza

Forumguru
De L&K 280 pk voor € 43750 in Duitsland........:( ............ik ga verhuizen.......:)........Germany , here I come
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Bart81

Forumguru
@plaza hier de 2.0 tsi 4x4 280 pk l&k combi zo goed als full option besteld voor 45k in belgie...
Je hoeft voor niks naar duitsland hoor...
 

paultie

Forumguru
De L&K 280 pk voor € 43750 in Duitsland........:( ............ik ga verhuizen.......:)........Germany , here I come
Dan uiteraard nog een paar opties er bij kiezen om het af te maken uiteraard.

Als je alle opties aan vinkt kom ik op 56.460 voor de HB in de 4x4 L&K
 
Bovenaan Onderaan