Tand des tijds

LenK

Forumguru
Na 3 jaar en 50.000km ziet mijn O2 er nog uit "als nieuw".

Hier en daar zijn de leeftijdsverschijnselen echter wel te zien.

1 Het logo aan de voorkant heeft vochtsporen aan de rand
logopb0.jpg


2 De logo's op de wielnaaf hebben dit ook en alle wielmoerdoppen zijn vergeeld
wielns7.jpg


3 Het achterwisserafdekkapje is verweerd
ruitenwisserwl3.jpg


Niet veel te klagen dus. Maar dat logo zou wel wat langer mooi moeten blijven.
 

Gieliovd

Forumguru
Die logo's zijn allemaal lelijk van de Skoda's. Mijn logo is ook deels wit weggetrokken door vocht.

Red Devil had op de meeting nog een paar nieuwe logo's mee en moest ze nog plaatsen. Ze waren behoorlijk prijzig als ik me goed herinner.

En dat wisserkapje heeft ook iedereen last van denk ik :) nou dan ben jij toch blij?
 

Fabia

† In Memoriam
Mijn logo's op de wielnaaf zijn al na twee jaar verweerd. Ik denk dat je daar niet veel aan kan doen. Ik heb jaren bij mijn Golf GT TDI alle emblemen na een paar jaar laten vervangen. Dat waren nog van die plastic emblemen met chroom er op gespoten. Die sleten echt snel. Wat ik wel jammer vind is dat de chromen ring rondom de grill door steenslag van die lelijke bobbeltjes heeft waar roest onder zit.
 
Na 2 jaar herken ik enkel de vergeelde wieldopjes. Het was trouwens daarom dat de dealer me de Vega-velgen vooraf al afraadde: daar zou het middelste deksel in zijn geheel verkleuren, wat veel opvallender is.

Over het algemeen vind ik de Octavia goed verouderen (34000 km op exact 2 jaar) én bijzonder goedkoop in onderhoud en verbruik. Bovendien valt de herverkoopwaarde goed mee. Zo zie ik dat bijvoorbeeld een Mazda 6 diesel, die in aankoop toch een stuk duurder was, al lager gequoteerd wordt qua tweedehandswaarde.
 

Frankie

Actief lid
Wat ik wel jammer vind is dat de chromen ring rondom de grill door steenslag van die lelijke bobbeltjes heeft waar roest onder zit.

Roest daaronder ?? Dat chroom is toch vast wel op een kunststof lijst aangebracht. Kan me niet voorstellen dat dat 'roest' is...

Ik heb voor deze O2 181.000 km een O2 Elegance gehad. Verslijt: leer stuurwiel (ook door mijn toedoen), leer op pookknop, vergeelde(?) moerdoppen in de wielen. MAAR, deze zijn in nieuwstaat al niet 100% zilver. En inderdaad de lelijk geworden Skoda emblemen in de velgen. Uitgezonderd de gebruikelijke steenslag (meest snelweg) viel t nog wel mee !!
 

ougie

Forumguru
Voor de wielen is wel een oplossing zie; http://www.stickerzone.nl/
Bij verwisseling van wielen, zomerset/winterset zag ik dat de wielstickers bij mij eigenlijk wel aan vervanging toe zijn. Voor de rest valt het wel mee. Embleem op de moter en achterklep zijn nog netjes. Mijn O2 staat thuis altijd in de garage, dat zal ongetwijfel verschil maken.
 
Een paar maanden geleden heeft iemand mijn motorkap logo gestolen.
Echt waar.
Een nieuwe koste rond de €25,00 of iets dergelijks.
Tel daar 4 logo's voor de wielen bij (die zullen iets goedkoper zijn) en je zit zo op €100,00

Maar inderdaad niet slecht na 3 jaar.
 

Gieliovd

Forumguru
Dat bedoel ik maar! Wat een geld voor zo'n plaatje.

Wie gaat dat nou stelen!

Wannabe Skoda rijder. Hij heeft hem vast op zijn Japanner geplakt :tongue:
 

LenK

Forumguru
De tand des tijds begint nu toch wel harder te knagen aan de O2.
Zowel bij de voor- als achterruit (achter iets minder erg) zit er een verkleuring aan de onderkant van de ruit, wat naar mijn idee een vochtprobleem is. Het is niet te hopen dat het verder gaat en dat straks mijn ruit lekt of dat bij de achterklep de ruit eruit klapt bij het sluiten van de klep.

Op de foto zie je een witte verkleuring. Die is zeker 50cm lang en (nu nog) een paar mm breed.
Straks ben ik nog blij dat ik van mijn O2 verlost ben als dit soort dingen verder toenemen.
Zoals een ander verschijnsel vanochtend: bij inschakelen achteruit piepte de PDC constant alsof de patient overleden was. Na het boodschappen doen was het weer goed.
 

Bijlagen

  • Afb030.jpg
    Afb030.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 105

EdK

Forumguru
Of dat de O2 weet dat íe ingeruild gaat worden op een Mazda en begint te sputteren :D.


Tja het is ook best wel hard voor die Skoda dat hij wordt ingeruild voor een Jappie !! Denk je dat je 3 jaar lang wordt vertroeteld en niet meer stuk kan bij je baasje !! Word je van de ene dag op de andere dag te kennen gegeven dat je als oudvuil wordt ingeruild !! En dan op de koop toe wordt je in je laatste dagen nog afgekat ook door je baasje !!

Tja vind je het gek dan dat je als skoda mobiel begint tegen te sputteren en er ongelooflijk depressief van je baasje wordt ??

:yeah: :D :bye:
 
Ik zie op foto 3 hetzelfde als wat mijn O2 heeft namelijk dat de zwarte laag aan de onderkant van de achterruit zit aangetast is, het lijkt wel een soort mist, herkennen jullie dat ook ?
 

nafte

Nieuw lid
Tussen de ruit zit er een folie.Het kan zijn dat deze los komt.Ik had op mijn voorruit en deze is vervangen onder garantie.
 

van_der_P

Senior Member
Onze Skoda's stonden/staan altijd buiten. Het gevolg is, ook al gebruik je de Skoda's niet, er van die groene aanslag op moeilijk bereikbare plaatsen komt. Zoals de raamrubbers van de portieren (soms groeien daar kleine plantjes in), het eerste logo werd ook groen na verloop van tijd. Dat was zo'n logo waar een soort horlogeglaasje over heen zat, en onder dat glaasje werd het groen. Op de voorraam komen krassen van het ijsvrij maken in de winter.
Kortom hij blijft niet nieuw, net zoals zijn baasje niet, die is ook geen 25 meer.
 

van_der_P

Senior Member
Een paar maanden geleden heeft iemand mijn motorkap logo gestolen.
Echt waar.
Een nieuwe koste rond de €25,00 of iets dergelijks.
Tel daar 4 logo's voor de wielen bij (die zullen iets goedkoper zijn) en je zit zo op €100,00

Maar inderdaad niet slecht na 3 jaar.

Dat is een gevolg van het populair worden van het merk Skoda. Tien jaar geleden had je dat niet.
Maar zolang ze je de lak niet beschadiggen valt het eigenlijk nog wel mee.
Een oom van mij had vroeger een Mercedes en daar stond de ster op de motorkap, die hebben ze 12 X van afgehaald kosten telkens fl. 60,--.
 
Bovenaan Onderaan