Tand des tijds

bat

Lid
Is Alfa toch goedkoper met de logo's! 17 euro voor een logo voor de achterbak van een 147. Vond de hangjeugd in onze parkeergarage blijkbaar interessant.

Rallye

Forumguru
Op de voorraam komen krassen van het ijsvrij maken in de winter.

1) Krab je wel goed: niet "heen-en-terug", dat krast;
2) Waarom gebruik je geen de-icer? Zie httphttp://autos.tweedehands.net/accessoires/ice-free-ruitontdooier-ruitenontdooier-500-ml.html (ik koop hem altijd bij de Hema)

Mijn ervaring met de-icer op het voorraam en de O2 is dat je dan gegarandeerd met beslagen ramen zit die je niet makkelijk droog krijgt. Dus daarom krab ik het voorraam altijd maar met de krabber. De rest kan natuurlijk wel.

Rallye

Forumguru
Mijn ervaring met de-icer op het voorraam en de O2 is dat je dan gegarandeerd met beslagen ramen zit die je niet makkelijk droog krijgt. Dus daarom krab ik het voorraam altijd maar met de krabber. De rest kan natuurlijk wel.

Ik zet de airco er vol op. Alle roosters dicht en vol op de voorruit. Dan is het zo weg.

Ralph

Lid
Klopt, maar als het vriest werkt de airco niet, (om te voorkomen dat de pomp stuk gaat) en dan duurt het lang is mijn ervaring.

Flauwe kul!! Kan me ergens voorstellen dat de airco pas uit gaat bij extreem lage temperaturen, niet bij min 5 of min 10 hoor! Zou wat zijn zeg....

nomad

Senior Member
Flauwe kul!! Kan me ergens voorstellen dat de airco pas uit gaat bij extreem lage temperaturen, niet bij min 5 of min 10 hoor! Zou wat zijn zeg....
Denk je ? De vorstbeveiliging van de airco ligt op 4 graden celsius. PLUS 4 graden celsius.

EdK

Forumguru
Denk je ? De vorstbeveiliging van de airco ligt op 4 graden celsius. PLUS 4 graden celsius.

En daar sluit ik me geheel bij aan !!
Is ook voor airco's voor gebouwen of er moet een speciale regeling bij zijn , dan kan het zo zijn dat hij ook onder het vriespunt gebruikt kan worden , maar dit is zekers niet bij een automobiel !!

Rallye

Forumguru
Dat de airco niet aanslaat bij lage temperaturen wordt vaker genoemd, zie ik: http://www.alfaforum.nl/forum/showthread.php?t=8096 Ik wist het niet. Ik vind nog steeds dat mijn ruiten sneller schoon van binnen zijn met de airco (sorry: ventilatie) er vol op, dan vroeger toen ik nog geen airco had. Wanneer slaat hij dan aan? Is dat afhankelijk van de buiten- of de motortemperatuur?

Red Devil

Actief lid
die logo's zijn idd een bekend probleem heb ik me laten vertellen bij de dealer.. ik heb achterop een nieuwe er op gezet, deze koste toen als ik het me niet vergis 19 euro ofzo:shocked: en voor is die bij mij ook heeeel slecht.. dus deze moet ook nog een keer..

Ted

Forumguru
Bij mijn Fabia 1 van 2003 werd na 4 jaar zonder gezeur een nieuwe logo aan de voorzijde verstrekt. Weliswaar heb ik hem zelf gemonteerd!

LenK

Forumguru
Nog wat foto's van het achterraam met de witte randen.

Bijlagen

• IMG_0362.jpg
    IMG_0362.jpg
    91 KB · Weergaven: 42
  • IMG_0363.jpg
    IMG_0363.jpg
    86,5 KB · Weergaven: 53

Fabia

† In Memoriam
die logo's zijn idd een bekend probleem heb ik me laten vertellen bij de dealer.. ik heb achterop een nieuwe er op gezet, deze koste toen als ik het me niet vergis 19 euro ofzo:shocked: en voor is die bij mij ook heeeel slecht.. dus deze moet ook nog een keer..

Niet alleen bij Skoda hoor. Ik had dat ook met mijn Golfje. Heb daar toen voor en achter nieuwe op laten zetten.

LenK

Forumguru
Mijn rechter koplamp heeft het weer. De 2e keer dat ik het zie. Nu is het nog erger dan eerst.

Bijlagen

• IMG_0728.jpg
    IMG_0728.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 41

LenK

Forumguru
Ook niet sterk die stof op de jumbobox.
Stoelen zijn amper op en neer geschoven en toch heeft dat al gaten in de bekleding geschuurd.

Bijlagen

• IMG_0730.jpg
    IMG_0730.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 44
Bovenaan Onderaan