Dan draag ik ook een schop bij!
On-topic: Goed om te lezen dat je er zo positief over bent Captain Hook.
Tja, slijten doet alles. Maar als ik zie dat mijn O2 al drie keer de wereld is rondgeweest, dan vallen de slijtageverschijnselen reuze mee.
En het hangt er heel erg van af HOE de berijder er mee omgaat. Ondanks dat ik leaserijder was, ga ik wel zorgvuldig met de auto om.
Als ik sommige (ex)collega's zag, die een zogenaamd 'sportieve' rijstijl hadden... Ahum, dat zorgde ook voor een 'sportieve' slijtage en waardevermindering van de desbetreffende auto.
Een paar auto's hiervoor had ik een Golf IV (waar ik 180.000km mee gereden heb) en toen ik die inleverde kon de garage niet geloven dat ik er al 180K mee gereden had. Ze vroegen soms of ik de km-teller vooruit had gedraaid.
Daarentegen had ik wel veel meer technische problemen met die Golf (dat was een 115 PK TDI)
Tussendoor heb ik nog een half jaar een Peugeot 307 had gehad (voorloopauto). Dat was pas een electronisch rampenplan. (nog afgezien van de beroerde rechtuitloop). Het 'mooiste' van die 307 was de navigatie; op het moment dat ik thuiskwam, gaf die aan "Onbekende bestemming bereikt" ! Een VW Bora (compleet afgeragd door een andere leaserijder) 2 jaar oud, gaten in de bekleding en dashboard. Compleet uitgelubberde lagers her en der. Rammels overal en nergens. Vol met parkeerdeukjes. Een Golf Plus van 3 mnd oud, voelde aan, alsof 'ie al 2ton had gereden. Een 6-cilinder Audi-80, liep als de spreekwoordelijke trein (ook na 150K km), maar zoop als een idioot.
Diverse Citroens gereden (van GS, BX, ZX, Xantia). Ongeevenaarde wegligging en comfort, maar ja degelijkheid en betrouwbaarheid.
Alleen onze allereerste (prive) auto, een Peugeot 205 (bijna 20jr geleden) bracht ons door heel Europa (inclusief de Stelvio pas, ZONDER stuurbekrachtiging en ABS). En daar hadden we eigenlijk geen gezeur mee. Maar wat een vooruitgang is er geboekt de afgelopen jaren! Ik zou niet meer terugwillen...
M'n vrouw heeft vrijwel altijd kleine Toyota's gereden (nu al haar 2de Yaris) en daar is eigenlijk nooit wat mee. Maar dat vind ik ook het nadeel van Toyota; ze zijn een beetje saai.
Dus, of ik ervaring heb met auto's? Oordeel zelf... :winkie: