Tand des tijds

bat

Lid
Ook niet sterk die stof op de jumbobox.
Stoelen zijn amper op en neer geschoven en toch heeft dat al gaten in de bekleding geschuurd.
Tsja, da's de enige tegenvaller van mijn O2 tot nog toe. Al na een week of drie was er 'pilling' zichtbaar op de armsteun in het bestuurdersportier. Dat zou toch niet mogen. Nouja, het is niet meer verergerd sindsdien en het is altijd nog beter dan de padding die op die plek bij mijn 307 na een maand al defintief ingezakt was.

Overall vind ik de stoffen bekleding van de O2 een beetje magertjes, dat was bij m'n 307 echt veel beter. Ik ben echt benieuwd hoe dat zich 180.000 km lang gaat houden. De bekleding van de 307 was bij die km-stand nog als nieuw.
 

EdK

Forumguru
Ik ben echt niet ontevreden over de O2, maar het kan op diverse punten -zonder al te veel effort of kosten- verbeterd worden.


Je zou bij Skoda moeten gaan werken !!
Rijden wij als Skoda rijders in de perfecte auto !

En ook nog voor de zelfde prijs !!

Wat kan het leven toch fijn zijn !!! :471:
 

___JC___

Forumguru
Ik ben echt niet ontevreden over de O2, maar het kan op diverse punten -zonder al te veel effort of kosten- verbeterd worden.

Hier sluit ik me toch wel bij aan. Als het bij de O1 wel lukte waarom dan bij de O2 niet?!
Rammeltjes en kraakjes, turbo's die zomaar ploffen, koppelingen die te pas en te onpas vervangen moeten worden en een lak op waterbasis waar krassen op komen als je er te lang er naar kijkt!

Verder een fantastische wagen die nogsteeds veel ruimte, comfort en luxe biedt voor een relatief lage prijs.
 

Captain Hook

Forumguru
Mijn tand des tijds ervaringen met mijn O2 (auto is van mei 2005, 150.000km gereden):

-Zitmeubilair is nog onberispelijk (ondanks dat ik zelf groot en zwaar ben)
-Softlack op deurhandgrepen aan de binnenzijde heeft wel krassen ja (daarom zijn ze later ook overgestapt op een andere coating. Wel minder mooi)
-Uiteraard (niet te vermijden) steenslagpitten op motorkap, bumper, koplampen.
-Lakconditie; vind ik nog uitstekend (ga 'm binnenkort poetsen met Dulon)
-Al 2 x een nieuwe voorruit gehad. Maar dat kwam door heftige inslagen van opspattende keien. Daar kan Skoda weinig aan doen.
-Kraakjes eigenlijk nauwelijks last van. Je kunt wel merken dat als je je banden harder oppompt de auto wat meer 'stuitert' en allerlei voorwerpen die je her en der in de auto hebt liggen, gaan rammelen.
-Ik rijd ALTIJD met verlichting aan, de afgelopen jaren, slechts 3 x lampjes hoeven te vervangen.
-Ooit een haperende Audience gehad, maar dat bleek aan een slecht aangedraaide accupool te liggen (zelf gevonden, garage kon het niet vinden).
-Sinds vorige week de 1ste echte reparatie gehad. Een stelmotor in de luchtinlaat had het begeven (dan geeft 'ie zo mooi 'Emissions, workshop' in het Maxidot display aan). Maar omdat bij mijn auto de klep in de open stand, stond merkte ik er weinig van.
-Ooit cuppende achterbanden gehad met de 1ste set dunlops. Daarna met Conti geen last meer gehad.
-En 2 x is het bedienmechanisme in de achterklep vervangen (wat er voor zorgt dat de binnenverlichting aangaat c.q. automatisch weer vergrendelt als je de kofferbak met de middelste toets op de afstandsbediening opent)
-En de kunststof dopjes op de wielbouten + Skoda logo's op de naaf zijn wel aan het oxideren.
-In het eerste jaar, 1 x verlies van vermogen gehad. Bleek de luchtslang van de turbo losgeschoten. Is door de ANWB vastgezet, daarna nooit meer problemen gehad.
-Olieverbruik in al die jaren, schommelt zo rond de 2 liter tussen twee onderhoudsbeurten in (dus per 30.000km)
-Naar mijn idee (maar dat kan subjectief zijn) is de auto wel meer lawaai gaan maken in de loop der tijd. De motor is wat 'brommiger' geworden. Merk wel dat als je b.v. die dure superdiesel tankt, stationair de auto minder nagelt, maar tijdens het rijden merk je er eigenlijk niks van en vind ik het verder zonde van het geld. Want qua prestaties (b.v. op de duitse autobahn) merk ik geen verschil.
-Nadeel vind ik die zwarte aanslag op de lichte kunststof delen (zoals brillenvakje of handgrepen aan het plafond. Maar dat euvel hebben meer auto's last van.
 

EdK

Forumguru
-Nadeel vind ik die zwarte aanslag op de lichte kunststof delen (zoals brillenvakje of handgrepen aan het plafond. Maar dat euvel hebben meer auto's last van.

Dat heet statische elektrishietijd ( schrijf het verkeerd) maar daar zijn wel zeker middeltjes voor !!
Vraag me niet hoe het heet in de winkels want ik heb het ooit via werk bij de KLM kunnen scoren !!
 

vdijk

Lid
heb het laatst eens schoon gemaakt, ben benieuwd hoe lang dit schoon blijft. Iemand een idee ?
 

Captain Hook

Forumguru
Dat heet statische elektrishietijd ( schrijf het verkeerd) maar daar zijn wel zeker middeltjes voor !!
Oh, schoonmaken lukt wel. Da's het probleem niet. Maar het ziet er gewoon goor uit. Ben ik blij dat de rest v.d. auto zwart is van binnen. ;)
Ik gebruik meestal van dat cleaning foam wat eigenlijk bedoeld is voor computerapparatuur. Werkt perfecto.
Zelfs vlekken op lichte stof gaan er mee af. (zoals dat gedeelte rond de verstelbare gordelgeleiders)
 

EdK

Forumguru
Ik ook!.................

Ik begin me grote zorgen te maken !!!!

Heb jullei ook het idee dat die jongen ( michel ) eens op vakantie moet ??
Sinds hij ze motorfiets en zijn Skoda verkocht heeft gaat ie steeds gestresder klinken !
Als jij hem niet op vakantie stuuurt dan doet ik het wel !!
 

Desperado

Forumguru
Dan draag ik ook een schop bij!
On-topic: Goed om te lezen dat je er zo positief over bent Captain Hook.
 

Captain Hook

Forumguru
Dan draag ik ook een schop bij!
On-topic: Goed om te lezen dat je er zo positief over bent Captain Hook.
Tja, slijten doet alles. Maar als ik zie dat mijn O2 al drie keer de wereld is rondgeweest, dan vallen de slijtageverschijnselen reuze mee.
En het hangt er heel erg van af HOE de berijder er mee omgaat. Ondanks dat ik leaserijder was, ga ik wel zorgvuldig met de auto om.
Als ik sommige (ex)collega's zag, die een zogenaamd 'sportieve' rijstijl hadden... Ahum, dat zorgde ook voor een 'sportieve' slijtage en waardevermindering van de desbetreffende auto. :uitlachen:

Een paar auto's hiervoor had ik een Golf IV (waar ik 180.000km mee gereden heb) en toen ik die inleverde kon de garage niet geloven dat ik er al 180K mee gereden had. Ze vroegen soms of ik de km-teller vooruit had gedraaid. :)
Daarentegen had ik wel veel meer technische problemen met die Golf (dat was een 115 PK TDI)
Tussendoor heb ik nog een half jaar een Peugeot 307 had gehad (voorloopauto). Dat was pas een electronisch rampenplan. (nog afgezien van de beroerde rechtuitloop). Het 'mooiste' van die 307 was de navigatie; op het moment dat ik thuiskwam, gaf die aan "Onbekende bestemming bereikt" ! Een VW Bora (compleet afgeragd door een andere leaserijder) 2 jaar oud, gaten in de bekleding en dashboard. Compleet uitgelubberde lagers her en der. Rammels overal en nergens. Vol met parkeerdeukjes. Een Golf Plus van 3 mnd oud, voelde aan, alsof 'ie al 2ton had gereden. Een 6-cilinder Audi-80, liep als de spreekwoordelijke trein (ook na 150K km), maar zoop als een idioot.
Diverse Citroens gereden (van GS, BX, ZX, Xantia). Ongeevenaarde wegligging en comfort, maar ja degelijkheid en betrouwbaarheid. ;)
Alleen onze allereerste (prive) auto, een Peugeot 205 (bijna 20jr geleden) bracht ons door heel Europa (inclusief de Stelvio pas, ZONDER stuurbekrachtiging en ABS). En daar hadden we eigenlijk geen gezeur mee. Maar wat een vooruitgang is er geboekt de afgelopen jaren! Ik zou niet meer terugwillen...
M'n vrouw heeft vrijwel altijd kleine Toyota's gereden (nu al haar 2de Yaris) en daar is eigenlijk nooit wat mee. Maar dat vind ik ook het nadeel van Toyota; ze zijn een beetje saai.

Dus, of ik ervaring heb met auto's? Oordeel zelf... :winkie:
 
Bovenaan Onderaan