Tees
Donateur
Zoals hier te lezen valt is een paar weken terug de F1c ingeruild voor een O2c. Tijd voor een Mijn Auto topic dus! De F1c heeft deze eer nooit gekregen, het was m'n eerste wagen, indertijd wel aangemeld hier, maar niet zo actief geworden. Pas sinds anderhalf jaar ben ik echt actief geworden hier én zelf gaan sleutelen aan de wagen. Dus de O2c mag een eigen topic!
De IJsvogel (zoals ik 'm voor deze gelegenheid maar even gedoopt heb :-)) is van de band gerold in november 2012 en is dus het laatste model O2c. Gemotoriseerd met de 1.2 TSI met 105 paarden in het vooronder, maar vooral met maximaal koppel vanaf 1700 toeren, is 'ie een verademing ten opzichte van de Faab met de 1.4 16V die pas rond de 3000 toeren eens wakker werd. Hij is in de prachtige kleur Storm Blue, ik word er elke dag dat ik 'm zie staan voor de deur blij van, zo mooi! De O2c heeft natuurlijk een beetje een ontwerp van you love it or you hate it, ik heb ook wel getwijfeld. Maar in deze kleur komt 'ie gewoon tot leven, zó anders dan in zwart of zilver!
Het is een Arctic versie, dus best wel fijn uitgerust, te weten met:
Wat ga ik er allemaal aan veranderen? Nou, heel weinig eigenlijk! Ik ben van plan het beestje te vertroetelen, maar ik ben wel van de functionele aanpassingen. Een paar dingen die wel op 't lijstje staan:
De IJsvogel (zoals ik 'm voor deze gelegenheid maar even gedoopt heb :-)) is van de band gerold in november 2012 en is dus het laatste model O2c. Gemotoriseerd met de 1.2 TSI met 105 paarden in het vooronder, maar vooral met maximaal koppel vanaf 1700 toeren, is 'ie een verademing ten opzichte van de Faab met de 1.4 16V die pas rond de 3000 toeren eens wakker werd. Hij is in de prachtige kleur Storm Blue, ik word er elke dag dat ik 'm zie staan voor de deur blij van, zo mooi! De O2c heeft natuurlijk een beetje een ontwerp van you love it or you hate it, ik heb ook wel getwijfeld. Maar in deze kleur komt 'ie gewoon tot leven, zó anders dan in zwart of zilver!
Het is een Arctic versie, dus best wel fijn uitgerust, te weten met:
- Sportstoelen met stoelverwarming
- Climatronic
- Mistlampen voor & achter
- PDC achter
- Amundsen+ RNS315 radio/navi
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Trekhaak
- 16" lichtmetaal
Wat ga ik er allemaal aan veranderen? Nou, heel weinig eigenlijk! Ik ben van plan het beestje te vertroetelen, maar ik ben wel van de functionele aanpassingen. Een paar dingen die wel op 't lijstje staan:
- Navigatiekaarten updaten, er staan nog kaarten op van rond de productiedatum
- LED-verlichting in de achterbak, deuren en handschoenenkastje
- Michelin CrossClimates eronder zetten (de huidige banden zitten nog zo'n 4mm op, maar zijn wel echt oud. Laat ze nog even zitten, als het toch echt winter wordt gaan de CCs wel besteld worden)
- Accu vervangen (volgens mij ook nog de originele)
- Velgkapjes vervangen (zien er niet al te florisant meer uit)
- Versnellingpookkapje vervangen (ook wat sleets)
- Verwarmingsroosters middenop het dashboard vervangen, de ene zijn de lamellen helemaal scheef/eruit
- Achterruit (laten) polijsten, er zit een prachtige ronde kras in, blijkbaar is de vorige eigenaar met heel versleten ruitenwissers (of een steentje oid eronder) een hele tijd doorgegaan met wissen
- Kentekenplaat houder achter vervangen door eentje zonder reclame
Laatst bewerkt: