Telefoonverbinding niet optimaal

Just me

Nieuw lid
Hallo, ik op 28 mei j.l. mijn nieuwe Octavia afgehaald. nu blijkt mijn Samsung dubbel sim telefoon niet optimaal te werken. Het duurt tot wel 8 seconden voordat het geluid overgaat van de telefoon naar de geluidsinstallatie. Dus ik hoor wel in mijn mobiel dat de telefoon aan de andere kant overgaat maar hoor dit niet via de luidsprekers. bij verbinding hoor ik de ander niet (duurt 8 seconden). De ander hoort mij wel ver weg.
Wat kan het probleem zijn. heb al alle instellingen van zowel de Octavia als mijn mobiel overlopen, maar geen succes. ook de dealer weet niet hoe of wat. Bij een iphone werkt het wel direct.

Wie kan helpen?

MartijnW

Actief lid
Is het mogelijk een instelling van de telefoon die de keuze maakt tussen welke simkaart er gebeld wordt. De Octavia kan denk ik maar met één simkaart tegelijk overweg. Ik heb zelf een samsung met één simkaart en heb dit probleem niet. Al eens geprobeerd één sim uit te schakelen/verwijderen en dan nog het probleem?

andrehj

Forumguru
Niet dat je er wat aan hebt, maar de (premium) carkit van de S2 kan wel met dual-sim telefoons overweg, er is zelfs een speciaal menu-item voor, waarin je kunt kiezen welke sim voor uitgaande gesprekken moet worden gebruikt. Of het ook echt werkt weet ik niet want ik heb zo'n telefoon niet.

Just me

Nieuw lid
Bedankt voor de snelle reactie. kan inderdaad eens proberen er één simkaart uit te halen en dan nog eens een poging doen.
Wat bedoel je met de (premium ) carkit van de S2?
Ik heb de ambition business uitvoering met extra 8inch scherm. Dus alles erop en eraan.

andrehj

Forumguru
Ik bedoel de carkit zoals die (in NL) wordt geleverd in een Superb 2. Maar die heeft dan weer geen 8" scherm.

jongerik

Actief lid
Helaas geen oplossing, maar ik had hetzelfde effect op mijn vorige auto Peugeot 508SW. Ik moest redelijk aantal seconden wachten voordat het zin had om te praten. Helaas nooit een oplossing voor kunnen vinden.
Samsung Galaxy Nexus met Android Jellybean 4.2.2.
Vriendin heeft zelfde telefoon, alleen dan met JB 4.3 als laatste update, eigenlijk nooit meer gevraagd of zij dat probleem ook nog had na die update, zal het morgen eens vragen.
Overigens merk ik dit niet bij de gesprekken waarbij ik zelf de beller ben.

Wat ik op dit moment wel merk is dat de telefoon langzaam wordt als BT aan staat. Mogelijk dat ie ergens druk mee bezig is op de achtergrond voor het opbouwen van de BT verbinding. Misschien een deel van de verklaring.

Tachi

Actief lid
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Samsung Galaxy S2 met Android 4.1.2. De carkit is een Nokia CK-20W.
Als ik gebeld wordt dan moet ik ook enkele seconden wachten met praten. De beller zit dan ook even in stilte. Als ik bel is er geen vertraging. Heel bizar en helaas ook geen oplossing voor gevonden.

Jstruijk

Senior Member
Ik merk de vertraging tussen opnemen en de andere partij kunnen horen ook met mijn HTC One X+ met Android 4.2.2 ook in onze O3 met Amundsen. De andere kant hoort mij wel tijdens deze vertraging.
Mijn vrouw heeft een Nokia Lumia 625 met WP8.1 en heeft er geen last van.

Arnoldotje

Forumguru
Ik heb ook een Samsung dual sim en heb precies hetzelfde probleem.
Bellen of gebeld worden, minimaal na 7 seconden gaat het geluid pas over de speakers (als dat al gebeurt).
Wat ook wel eens voorkomt is dat ik vanuit de Columbus iemand bel en dat na een seconde of 30 hij ophoudt met de verbinding te leggen. Om vervolgens na een minuut of wat ineens hetzelfde nummer weer te bellen.

MartijnW

Actief lid
:ot: Samengevat: het ligt aan Android dus...

:maakmegek:

Sorry ;) ;)

Sorry...

...dat ik je weer met beide benen op de wereld breng die uit meer bestaat dan appel ;)

Ik heb twee android toestellen en ondervind geen problemen met vertraging bij opnemen bij mijn columbus in de O3.

Joske

Forumguru
ik heb natuurlijk het ongelooflijke voordeel van met alle 3 de systemen reeds gewerkt te hebben..

Lumia met windows, Samsung Galaxy en nu inderdaad een Iphone.

Feit dat ik de laatstgenoemde persoonlijk het beste vind heeft dan ook louter te maken met smaak?

Wat niet te betwisten is ;)

ma goed, was maar een grapje é, laten we alsjeblief niet beginnen over welk systeem het beste is hier ;)

topic openen in de stamtafel hierover mag natuurlijk steeds :D

Ik heb een Samsung Galaxy SII (Android 4.1.2) van mijn werk en daar is absoluut niet mee te bellen in mijn Octavia III met Columbus systeem. Constant dropped calls, storing, slechte verstaanbaarheid, vertraging etc. etc. Mijn Nokia Lumia 920 daarentegen werkt uitstekend met een uitstekende spraakkwaliteit en nooit uitvallende gesprekken. Dus ja, wellicht ligt het niet zozeer aan Android maar meer aan de rotzooi die Samsung maakt...?

andrehj

Forumguru
Ik heb een Samsung Galaxy SII (Android 4.1.2) van mijn werk en daar is absoluut niet mee te bellen in mijn Octavia III met Columbus systeem.
Misschien kun je eens proberen Cyanogenmod te installeren. Ik draai nu met Android 4.2 op mijn Galaxy S2, en binnen een paar dagen komt de stable versie van Kitkat (Android 4.4) uit.

Just me

Nieuw lid
Dank je wel voor alle reacties. Ben inderdaad bang dat het aan Samsung/ Android ligt. Moet ik nu drie jaar mee doen en al mijn contacten inlichten dat ze eerst tot tien moeten tellen als ze mij aan de lijn krijgen alvorens iets te zeggen. Dat wordt nog lachen.

Laatst bewerkt:

jalex_h

Forumguru
Het probleem komt me deels bekend voor, en wel bij binnenkomende gesprekken. Echter, als ik wacht totdat ook op het MFD melding verschijnt dat er een binnenkomend gesprek is en dan pas op neem, heb ik wel direct verbinding. Als ik zelf bel, heb ik nooit problemen met vertraging.
Inmiddels heb ik in deze Skoda diverse Androidtoestellen, zowel van HTC (Hero, Desire HD en Desire 601) als van Samsung (Sg II en SG 4 mini) gebruikt en was dit steeds de oplossing. Over de spraakkwaliteit zelf heb ik nooit klachten gehad.

dirkkroneman

Forumguru
Nou ik moet wel eerlijk zeggen dat ik veel problemen ondervind met mijn Galaxy S3. Mijn collega heeft een S4. Bellen veel met elkaar (gemiddeld 4-6 uur per dag, ja je moet wat als je alsmaar onderweg bent). Vaak valt bij één van beide het geluid weg terwijl de ander hem wel hoort. Tijdens oproepen wordt spontaan de verbinding verbroken..
Heeft dan niks met carkits te maken, maar wou toch even mijn ervaring delen mbt Samsung. Voor mij (weer) een iPhone zsm!

Bovenaan Onderaan