Terugroepactie 34h5

innocenti

Forumguru
Ik leds net in een topic over de terugroepactie van Skoda mbt DSG. Gestart Jan 2017

Heeft iemand inhoudelijke informatie? Ik kan er weinig over vinden.
 

CDK

Forumguru
In je DSG en dan het tandwielgedeelte zit synthetische olie.
In China zijn er gevallen bekend dat bij een combinatie van zeer hoge temperatuur en relatief vocht de olie geleidend ging worden en daardoor verstoring gaf op de elektronica in de mechatronic. Daarom is er een actie gekomen om die synthetische olie te wisselen voor minerale.
Aantal van dit soort gevallen in Europa ............................................................................................... 0
Ik ben afgegaan op info van zowel VAG specialisten als ook Ronald Logmans (TVS) en waarbij ik voor mezelf de beslissing heb genomen het niet te doen.
Inmiddels zijn er alweer voorbeelden van eigenaren die het wel hebben laten uitvoeren en waarbij defecten / klachten aan de DSG zijn opgetreden juist na die actie.
 

B.Stuurder

Forumguru
De enige terugroepactie die ik weet is voor de accu, sommigen moeten alleen een hoes gemonteerd krijgen en sommigen hebben de verkeerde accu vanuit de fabriek. Bouwperiode Q4 2016.
 

Spierings

Forumguru
Schijnt een softwareupdate te zijn..

HIer steht etwas dazu:https://www.drive2.ru/l/464525796745150999/

Übersetzung mit Google-Translater:

Es stellte sich die nächste Service-Ereignis aus 34H5

Ist mit dem DSG-7 Getriebesteuergerät aktualisieren
Erscheinungsdatum Genehmigung: 18/01/2017

Technische Erklärung:

Bei Fahrzeugen mit einem 7-Gang kann DSG-Getriebe sein, dass aufgrund des hohen Drucks in der Hydraulikdruck eine Beschädigung der Batterie verursachen kann. Dies führt zu Lecks in dem System und Integrieren der Signallampe.

• Was ist der Fehler / Schaden haben Autos, die von Serviceaktivitäten abgedeckt?
Es kann Druckspeicher 7-Gang-DSG-Getriebe ist undicht.

• Was ist die Ursache für die Störung?
Im Betrieb kann der hohe Druck in dem Hydrauliksystem hoher Belastung verursachen und somit Ermüdungsschäden an den Druckspeicher.

• Was sind die Manifestationen und Folgen des Scheiterns?
Der Schaden wird zunächst in Form von Mikrorissen und zu Undichtigkeiten führen. Dies berührt nicht die Möglichkeit der Bewegung, aber das Warnlicht leuchtet im Kombiinstrument.

• Welche Art von Auto geht es um die Fehler / Schaden?
Fahrzeuge mit 7-Gang-DSG-Getriebe.

• Das Auftreten des Fehlers ist bei jedem Auto möglich?
Nein, es betraf nur ein Getriebehersteller. Autos mit einem 7-Gang-DSG-Getriebe durch diese Maßnahme fallen von Januar 2013 bis August 2015 gemacht.

• Ist es möglich, das Fahrzeug vor der Reparatur weiterbetreiben?
Ja, man kann das Auto vor der Inspektion / Reparatur verwendet werden.

• Ist ein Risiko für die Fahrzeugnutzer?
Nein, aber diese Weigerung führt zu Kundenbeschwerden.

• Haben über diesen Fehler Kundenbeschwerden gewesen?
Ja schon mehrere solcher Fälle bekannt.

• Was wird speziell im Auto repariert werden?
Autos aktualisiertem Software Getriebe erhalten, welches den Maximaldruck in dem Hydrauliksystem verringert.

• kann der Fahrer die Fehlfunktion zu erkennen?
Ja, die Anzeigelampe leuchtet auf, wenn dieser Fehler.

• Wie lange dauert es, Inspektion und Reparatur?
ein Auto Reparatur dauert ca. 45 Minuten.

• Schließen Sie Mobilitätsgarantie gilt?
Nein, in diesem Fall ist die Mobilitätsgarantie nicht anwendbar.

• Verwenden Sie überprüfen / Reparatur wird auf dem gesamten Territorium der Russischen Föderation durchgeführt wird, sowie in anderen europäischen Ländern?
Ja, alle Škoda-Händler in Russland und in Europa informiert

Wenn Sie der Besitzer dieses Getriebes sind, wenden Sie sich ML in Ihrer Stadt und fragen Sie nach und überprüfen Sie Ihr Fahrzeug zu einem Dienstleistungsanteil.

Ich kann sagen, dass mein Auto von dieser Aktion betroffen war und die erfolgreiche Firmware-Update abgeschlossen ist. Ich kann sagen, dass die Arbeit der PPC sehr angenehm geworden ist, Worte können nicht beschreiben, müssen Sie gehen, zu fühlen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Klopt. Toen ik laatst bij de dealer was ivm het branderige luchtje, wilden ze het meteen doen. Ging om een software update. Heb het vriendelijk afgeslagen omdat ik heel tevreden ben met de door JD aangebrachte aanpassing. Was geen enkel probleem, men heeft de auto afgemeld voor deze actie
 
Hier idem toen ik een paar weken terug voor een inspectiebeurt was; software update geweigerd.

Leuk om te lezen dat deze update de hydraulische druk betreft in de 7e versnelling.
Ik was bij de dealer voor de inspectie en melde dat mijn 1.4TSI bij P/N/D schokkerig gedrag vertoont in het rempedaal bij stilstand. Monteur concludeerde ook dat het blok onregelmatig liep. Dit was voor mij aanleiding om naar Tom van HBT te gaan voor een reiniging van het inlaat traject. Ik vermoed dat dat vol met zooi zit na die 70.000km.

Maar de trilling die ik in het rempedaal voel zou volgens de dealer door de software in de automaat komen. En die trilling zou met déze update verholpen worden. Jaja. Kolder dus. En dat vind TVS ook.

20 mei naar Tom. En dan gaan we het zien.
 
Laatst bewerkt:
Tja? Schakeldruk in de 7e versnelling...
Zal je zien dat hij de bak langzamer laat aangrijpen van 6 naar 7 waardoor de bak een lichte slip op de 6e versnelling creeërt..

Is maar een aanname maar het zou me niets verbazen..
 

rouwehand

Senior Member
Vorige maand bij de 90K beurt is ook bij mij de DSG update uitgevoerd (mededeling achteraf nadat het was uitgevoerd :pieker:). Het schakelgedrag is mijn inziens niet veranderd. Wat mij wel opviel dat de naald van de toerenteller bij het opschakelen naar de volgende versnelling langzamer naar het lagere toerental terugvalt. Voorheen "klapte" de naald naar beneden, nu gaat dat veel geleidelijker.
 
Bovenaan Onderaan