Terugroepactie Skoda Octavia II

octofreak

Actief lid
Helaas, ook Skoda moet er weer eens aan geloven!!

En mijn auto is er helaas onderdeel van /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif
Maar gelukkig stelt het euvel niet zoveel voor (het blijft Skoda natuurlijk) /forum/images/graemlins/489.gif

Waar gaat het om?

Bepaalde uitleveringen van de af-fabriek radio (in ieder geval audience, stream denk ik niet) hebben een software probleem waardoor bij lange stilstand de accu wordt leeggetrokken.
Het euvel is eenvoudig te verhelpen met een software update.

De dealers zijn nu bezig op de (trotse) bezitters op te bellen.
Tis maar dat je het weet....
/forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

VEEJAY

Forumguru
Is hier een topic over geweest.

Het slechte is dat dit al heeeeel lang bekend was, maar kennelijk nu pas openbaar is gemaakt.

(das nou de kracht van het Skodaforum) /forum/images/graemlins/winkie.gif

VEEJAY

Forumguru
Geeft niet, zo zie je maar hoe onhandig het soms zoeken is in een forum (welk forum dan ook). /forum/images/graemlins/473.gif

Een goede dealert komt eerst even op het Skodaforum kijken voor de laatste nieuwtjes /forum/images/graemlins/winkie.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Bepaalde uitleveringen van de af-fabriek radio (in ieder geval audience, stream denk ik niet) hebben een software probleem waardoor bij lange stilstand de accu wordt leeggetrokken.

[/ QUOTE ]

Dat zeg ik toch al bijna zeven maanden! /forum/images/graemlins/407.gif

smg

Lid
Weten jullie of elke Skoda met Audience terug moet? Ik heb afgelopen jaar nooit problemen gehad met een leeggetrokken accu, terwijl ik AIM wel altijd aan heb staan en de auto ook wel eens enkele dagen stil heb staan.

Verder heeft de Stream een software-update gehad ivm slechte ontvangst. Ik heb mij ook regelmatig gestoord aan de slechte ontvangst en wisselende zenders. Is hier ook een oplossing voor?

Dit is in ieder geval beter dan mijn ervaringen met een ander merk, nog voordat de terugroepactie startte. Een gebroken ophanging van de vacuumpomp, gevolg geen rembekrachtiging. Vond plaats in de spits op de oude (smalle)brug van Zaltbommel. En vorig jaar nog een spontaan gesprongen radiator. Beiden werden later terugroepacties van Peugeot.......

octofreak

Actief lid
Wat ik heb begrepen zijn het alleen bepaalde software versies van de Audience en de stilstand perdiode is niet een paar dagen, maar meer een week of nog langer.

octofreak

Actief lid
Overigens heb ik (ook met AIM) nog geen problemen gehad. Maar ja een Diesel accu is ook niet 123 leeg. 456 trouwens ook niet.

Karstieman

Forumguru
Weten de dealers eigenlijk welke Skodarijders een O2 hebben met een af-fabriek radio ?
Ik vraag me af in hoeverre zulke details worden bijgehouden ?

VEEJAY

Forumguru
Staat toch op de offerte/bon van de auto? (Dus ook in 'het systeem') lijkt me...

Mijn dealer wist wel wie er allemaal aftermarket Xenons hadden.

Wat ik heb begrepen zijn het alleen bepaalde software versies van de Audience en de stilstand perdiode is niet een paar dagen, maar meer een week of nog langer.

[/ QUOTE ]

Octofreak, ik kan u verzekeren dat mijn accu in drie dagen geheel leeg is!

En daar was ik al snel achter en de garage op zijn beurt had vrij snel gevonden dat het in de AIM zat!
Was ook niet de enige klant met een “accu” probleem, ze hebben toen bij een ander de accu vervangen en nooit meer gezien dus vertelden even de accu vervangen en het probleem is opgelost maar binnen een week stond ik er weer!
En heel toevallig die ander ook weer! Als dat waar is?
Ik kan u verzekeren als je dat met je nieuwe auto overkomt ben op zijn zachts gezegd niet blij, en als je dan ook nog eens bijna 3 uur moet wachten op de Mobiliteitsgarantie heb je het helemaal gehad met Skoda.(als ik er aan denk wordt ik nog steeds woest)

Ik ben benieuwd wat de oplossing is, AIM na x aantal uren automatisch uit?

Re: Terugroepactie Škoda Octavia II

Het vervelende is dat Škoda bij PON hoort, daar kan Skoda ook niks aan doen.

[/ QUOTE ]

Misschien dat ik u erop kan wijzen dat Škoda (VW) deze auto’s produceert en Pon Mobiel “slechts” importeur (dozenschuiver) is.
Al zit ‘íe in dit geval niet in een doos, het blijven schuivers.

En het betreft hier een productie/ontwerp fout en dit komt toch echt door/van Škoda(VW).

VEEJAY

Forumguru

Snap ik maar wie denk je dat de terugroepacties doen? Tis nooit VW, Skoda of Seat die op Tros Radar komt, maar altijd PON. Dat bedoel ik.

Fouten worden altijd wel gemaakt, het gaat om de hoe en de tijdigheid waarmee je het oplost/voorkomt/communiceerd. In dit geval mocht het wat tijdiger.

“daar kan Škoda ook niks aan doen” Škoda ontwerpt/maakt/kiest/test de materialen, en daar heeft Pon denk ik weinig aan in te brengen.
En dat testen is onvoldoende door Škoda gedaan.
De Audience zal wel van een toeleverancier komen, maar die kiest Škoda ook zelf.
Tot slot ben ik zo dom geweest deze Audience te kopen.

Het Audience probleem is niet alleen in Nederland, maar staat ook op een Duits Škoda forum.

Pon is als importeur het landelijke aanspreekpunt en Pon is natuurlijk erg arrogant, maar dat had ik al van VW rijders gehoord.

Nu u het over Radar heeft ik heb in mijn laatste brief ook gevraagd of wij ook die inferieure raamhouders hebben zoals in Radar te zien was, antwoord: Het raammechanisme welke in uw auto gemonteerd zit, is niet hetzelfde onderdeel als Waar in het programma Tros Radar aandacht aan besteed is.

Verder rijdt de O2 tot op heden uitstekend.

octofreak

Actief lid
Weten de dealers eigenlijk welke Skodarijders een O2 hebben met een af-fabriek radio ?

[/ QUOTE ]

Gaat op basis van chassisnummers. Heeft mijn dealer tenminste verteld. En ja alles wordt daarmee bijgehouden... opties etc.

octofreak

Actief lid

[/ QUOTE ]

Octofreak, ik kan u verzekeren dat mijn accu in drie dagen geheel leeg is!

En daar was ik al snel achter en de garage op zijn beurt had vrij snel gevonden dat het in de AIM zat!
Was ook niet de enige klant met een “accu” probleem, ze hebben toen bij een ander de accu vervangen en nooit meer gezien dus vertelden even de accu vervangen en het probleem is opgelost maar binnen een week stond ik er weer!
En heel toevallig die ander ook weer! Als dat waar is?
Ik kan u verzekeren als je dat met je nieuwe auto overkomt ben op zijn zachts gezegd niet blij, en als je dan ook nog eens bijna 3 uur moet wachten op de Mobiliteitsgarantie heb je het helemaal gehad met Skoda.(als ik er aan denk wordt ik nog steeds woest)

Ik ben benieuwd wat de oplossing is, AIM na x aantal uren automatisch uit?

[/ QUOTE ]

@ Skoda 0:

ik word nu toch nieuwsgierig....heb mijn auto zeker meer dan eens langer laten staan dan drie dagen. Zou het dan toch die zwaardere diesel accu zijn die e.e.a tot nu toe heeft voorkomen???? /forum/images/graemlins/confused.gif

@ Skoda 0:

ik word nu toch nieuwsgierig....heb mijn auto zeker meer dan eens langer laten staan dan drie dagen. Zou het dan toch die zwaardere diesel accu zijn die e.e.a tot nu toe heeft voorkomen???? /forum/images/graemlins/confused.gif

[/ QUOTE ]

Nadat de accu vervangen is, is het nog een keer voorgekomen de garage is toen aan het meten en zoeken gegaan (het kon de accu niet meer zijn) en kwam er achter dat er ineens een piek belasting was (ook buiten de instelde tijden) en dat bleek de AIM te zijn.
Sinds AIM uit staat is er geen probleem meer met dezelfde accu, behalve dat ik deze functie niet meer kan gebruiken.

Vermoedelijk zit het verschil in de accu.

rickske

Actief lid

[/ QUOTE ]

Gaat op basis van chassisnummers. Heeft mijn dealer tenminste verteld. En ja alles wordt daarmee bijgehouden... opties etc.

[/ QUOTE ]

De opties staan ook vermeld op de factuur en dit is wat telt voor de dealer.

Bovenaan Onderaan