Terugroepactie Skoda Octavia II

CaptainH

Nieuw lid
Ik werd gisteren door de dealer gebeld voor een terugroepactie. De receptioniste wist te melden dat het om twee zaken zou gaan:
1. Het probleem met de radio, zoals hierboven beschreven;
2. Een fout in het motormanagement, wat schade aan de motor zou kunnen veroorzaken, zoals pingelen...

Voor wat betreft punt 1, ik heb zelf een Stream en uit jullie berichtjes leidt ik af dat het een specifiek Audience-probleem is.

Voor wat betreft punt 2, zijn deze problemen bij meer mensen bekend cq moeten jullie ook terug naar de dealer?

Ben ook gebeld maar:

1. Ik had geen tijd.
2. Had graag gezien dat de update eerst getest zou worden.

Dus als er al updates zijn uitgevoerd zou ik graag de resultaten willen zien.
Ik heb ook dat er regelmatig andere zenders inbreken, hoop dat dit ook verholpen wordt met deze update.

Ik heb een afspraak over twee weken.

CaptainH

Nieuw lid
Waarom zou je geen gehoor geven aan de terugroepactie? Ik neem aan dat Skoda niet zomaar iedereen naar de dealer laat komen als ze niet van tevoren heel goed hebben nagedacht welke aanpassingen moeten worden doorgevoerd. Ik ga in ieder geval volgende week dinsdag langs. Ik laat wel even weten wat er precies aan de hand is.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Waarom zou je geen gehoor geven aan de terugroepactie? Ik neem aan dat Skoda niet zomaar iedereen naar de dealer laat komen als ze niet van tevoren heel goed hebben nagedacht welke aanpassingen moeten worden doorgevoerd.

[/ QUOTE ]
Omdat al eerder de Audience vervangen is en perfect in orde zou zijn, niet dus.
Heb hierdoor ook nog maar weinig vertrouwen, eerst zien dan geloven.
Heb dus geen zin om voor Jan met de korte achternaam er weer veel tijd in te stoppen.

CaptainH

Nieuw lid
Waarom zou je geen gehoor geven aan de terugroepactie? Ik neem aan dat Skoda niet zomaar iedereen naar de dealer laat komen als ze niet van tevoren heel goed hebben nagedacht welke aanpassingen moeten worden doorgevoerd.

[/ QUOTE ]
Omdat al eerder de Audience vervangen is en perfect in orde zou zijn, niet dus.
Heb hierdoor ook nog maar weinig vertrouwen, eerst zien dan geloven.
Heb dus geen zin om voor Jan met de korte achternaam er weer veel tijd in te stoppen.

[/ QUOTE ]

Ik neem aan dat de Audience is teruggeweest in verband met het op dit forum gemelde probleem met de AIM functie? Of heeft het te maken met de slechte ontvangst van de tuner?

Van het eerste probleem kan de Stream volgens mij geen last hebben (want die functie heeft de Stream bij mijn weten niet).

Van het tweede probleem heb ik wel last, maar in mijn geval niet echt storend. Als ik dan bij anderen lees dat het geluid na de update eerder slechter dan beter is geworden, dan houd ik mijn hart vast...

Ik neem aan dat de Audience is teruggeweest in verband met het op dit forum gemelde probleem met de AIM functie? Of heeft het te maken met de slechte ontvangst van de tuner?

Van het eerste probleem kan de Stream volgens mij geen last hebben (want die functie heeft de Stream bij mijn weten niet).

Van het tweede probleem heb ik wel last, maar in mijn geval niet echt storend. Als ik dan bij anderen lees dat het geluid na de update eerder slechter dan beter is geworden, dan houd ik mijn hart vast...

[/ QUOTE ]

Inderdaad de AIM, maar zal de volgende keer ook de slechte ontvangst melden. Hoop (ijdele?) echter dat de update dit ook oplost.

Ben blijkbaar niet de enige die weinig vertrouwen heb.

higgy

Forumguru
Die terugroepactie voor de motor heb ik even nagevraagd, en dat blijkt een update in het motormanagement te zijn van de 1.6FSI
Enkel en alleen deze dus.

CaptainH

Nieuw lid
Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag!

Ten tweede; weet je ook wat er aangepast moet worden in het motormanagement en waarom?

Ericpeeke

Actief lid
Ik heb ook nog niets gehoord van mijn dealer... /forum/images/graemlins/crazy.gif. Op zich geen probleem, want ik tank sowieso superplus (er schijnen zich alleen problemen voor te kunnen doen als je met je FSI op euro 95 rijdt).

CaptainH

Nieuw lid
Het octaangehalte van de benzine zou geen problemen mogen opleveren. Ik tank zelf ook altijd 98. Dat is het makkelijke van een lease auto, de baas betaald...

Maar om even terug te komen op het onderwerp, Higgy weet je ook waarom het motormanagement moet worden aangepast?

Ericpeeke

Actief lid
In het Duitse Skodaforum is hier een hele discussie over: "Achtung Motoschäden bei 85KW FSI". Het schijnt dat de pingelsensor niet goed zou werken, waardoor er zich bij het rijden op euro 95 problemen zouden kunnen voordoen (pingelen bij hoge belastingen). Via een softwareupdate zou het opgelost kunnen worden. Ik schrijf het voorzichtig, want via een officieel kanaal (dealer of Pon) heb ik nog niks gehoord. Ik wacht rustig af tot ik bericht krijg...

vw125

Forumguru
Ff gebruik maken van dit topic.
Vandaag naar de dealer geweest met men O2 omdat ik enkele kleine gekende probs had aan men Skoda.
Eerst en vooral toen ik vanmorgen men auto opstarte knalde ineens men boxen in de deuren heel erg hard( had dit al enkele malen gehoord maar stoorde me ni echt).
Vanmorgen bleven de boxen dus natikken ook al zette ik het contact af en sloot ik de wagen met de bediening.
Kreeg men radio nimeer aan de praat en was een irriterend geluid.Ik naar de garage gereden en het probleem uitgelegd.
Ze hadden al gehoord van dit probleem en hebben direct gebeld om de software cd te verkrijgen en dat was geen probleem.Dan ten tweede vertelde ik dat ik ook een tikkend geluid had ergens in men dash.Hebben ze men O2 maar aan de computer gehangen maar gaf nergens foutmelding.
Na enkele keren terug te proberen hoorde de mekanieker direct wat het was en wist me te vertellen dat heel de console van de airco vervangen moest worden omdat er een mankementje aan was.
Heeft dan gaan kijken in de boeken van Skoda en het probleem stond beschreven met de vermelding " Enkel te vervangen wanneer de klant er hinder van ondervind en wanneer hij vraagt om het te vervangen" dus bij skoda kende ze het probleem ook al.
Heeft het stuk nu besteld en binnen 14 dagen moet ik terug naar de dealer om de andere software plus het nieuwe stuk te laten plaatsen en dit allemaal onder garantie.
Ben al blij dat het niets ergs is.

Grtz vw125

octofreak

Actief lid
Naar de dealer geweest en het probleem is opgelost. Inderdaad had ik de ' verkeerde ' software aan boord. Gelukkig heb ik nog nooit met een lege accu gestaan, maar dat zal wel komen door de zware diesel accu.

Bovenaan Onderaan