Rosinfield
† In Memoriam
Dat zal ik doen uiteraard . Een terugroep-actie kun je uiteraard ook positief duiden
@Monteurtje : Hoe verhoudt die software update zich tot de eventuele aanpassingen zoals bv. TVS die heeft uitgevoerd? Ben je die dan kwijt, zodat je weer in het (voor een aantal mensen onaangename) oude patroon terugvalt?
Ik heb me er net nog even in verdiept, maar het lijkt er op dat 35C3 het nummer is van de reeds afgelopen zomer uitgevoerde actie in Australië. Deze brief is in ieder geval al afgelopen juli ingescand:@andrehj Kan het zijn dat het actie nummer per land/importeur verschillend is?
Voor zover ik weet kan dat niet. Als de dealer nieuwe software in de DSG schrijft, worden de aanpassingen van TVS overschreven. Je zult dan terug naar TVS moeten om de software opnieuw aan te laten passen.Ik heb de DSG aanpassing laten coderen bij TVS (DSG-dokter), zodat bij een eventuele update van de dealer er niks overschreven kan worden.
OK, duidelijk verhaal. Bedankt. Dit klopt ook met een Russische site, die beschrijft dat er 1.9 liter olie vervangen moet worden, wat ongeveer overeenkomt met de 1.7 liter die een SSP document als oliehoeveelheid van de bak vermeldt. Die Russen krijgen overigens gewoon 5 jaar garantie op hun DSG! Daar kan Pon nog wat van leren...De actie is bij Skoda 34F7.
De olie van de versnellingsbak wordt ververst. NIET die van de Mechatronic.
Er wordt nieuwe minerale olie ingedaan. En deze hoeft daarna niet meer ververst te worden.
Ook wordt er een software update uitgevoerd. Omdat de viscositeit verandert. En na de update
een basisafstelling van de versnellingsbak. Al met al zo'n 1,5 uur werk.
Er zitten wel degelijk "elektrische delen" in de versnellingsbak zelf dus in het tandwielgedeelte.Maar er blijft toch iets wat ik echt niet kan begrijpen. In de diverse bronnen wordt gesproken van "deposits", die ontstaan door elektrolyse, waarna die deposits dan kortsluiting veroorzaken. Dat betekent dat ergens elektrische onderdelen in aanraking komen met een vloeistof (de olie?). En omdat dit wordt tegengegaan door vervanging van de bakolie, lijkt het waarschijnlijk dat dit proces ergens in de versnellingsbak plaats vindt. Maar daar bevinden zich toch helemaal geen elektrische delen? Die zitten toch allemaal in de mechatronic?
Ja, dat klopt, en dat had ik ook al gevonden, maar ik ga er toch vanuit dat die opnemers voldoende afgedicht zijn. Anders hang je ze toch niet zo in een vloeistof? Toch?Mooi dat je zelf dat SSP document er bij hebt gedaan want daar zie ik het staan als G632 opnemer en de G612 opnemer
Nou, de mechatronic zit wel vol met olie (die printplaten zullen wel droog blijven), maar dat is een apart oliecircuit, waarvan de olie dus niet wordt vervangen. Het gaat in deze actie duidelijk om de olie die rond de tandwielen circuleert. Hoe het precies zit kun je nalezen in de bijlage van mijn post nr. 88, hierboven.de mechatronic met zijn printplaten en godweetwatnogallemaal zit toch ook gewoon in de olie? of ben ik nu zo verkeerd?
Geen idee of die opnemers wellicht dus vatbaar zijn voor die "deposits" en dat stuk elektrolyse waardoor je wellicht kortsluiting krijgt over zo'n circuit. Ik kan dat "deposits" en "elektrolyse" niet plaatsen. Is ook niet terug te halen uit officiële VAG berichten (tot dusver )Ja, dat klopt, en dat had ik ook al gevonden, maar ik ga er toch vanuit dat die opnemers voldoende afgedicht zijn. Anders hang je ze toch niet zo in een vloeistof? Toch?