Tesla ervaringen

Mugjuh

Donateur
6 weken wachten op onderdelen?

Zoiets en dan nog planning en iets met een crisissituatie.
Ben allang blij dat ik de auto gewoon kon ophalen in deze tijd.

Maar weer minder blij met de 12v storing die nu bijna iedere rit opduikt.
Het geluid valt dan uit, ook van de waarschuwingssystemen.
Morgen maar bellen om van deze irritatie af te komen.

Laatst bewerkt:

Mugjuh

Donateur
......En toen was de auto weer volledig offline en wachten tot Tesla m afsleept en eens goed naar 12v issue gaat kijken.

Captain Hook

Forumguru
Fijn hè; zo'n rijdende computer...

Moet je ff [Ctrl][Alt][Del] doen en de boel resetten. ;)

Ja ik weet 't, beetje flauw. Maar het geeft wel aan hoe kwetsbaar en afhankelijk we worden/zijn met dit soort hoog-geïntegreerde technologie toepassingen voor alledaagse gebruiksvoorwerpen. En dat geldt niet alleen voor automobielen. :pieker:

Tuulster

Forumguru
Drama wagens die Tesla's.
Ik ken zo veel mensen met zo een ding ( zowel 3 als S) met doorlopend de meest uiteenlopende en vervelende problemen.........

Het ziet er leuk uit maar betrouwbaar en goed in elkaar gezet......:nono:

VAG-man

Forumguru
......En toen was de auto weer volledig offline en wachten tot Tesla m afsleept en eens goed naar 12v issue gaat kijken.

Echt karakter heb je om dit te delen;)
Er zullen genoeg autobezitters/leasers zijn die dit niet doen.

Hoop niet voor je dat je weer weken moet wachten op onderdelen.

Maar zoals @G.P. zegt misschien mag je weer Skoda rijden.

Mugjuh

Donateur
De monteur van het schadeherstelbedrijf had blijkbaar de klem van min op de accu niet strak genoeg aangedraaid.
Dus nu zullen alle 12v issues tot het verleden behoren tot er weer een monteur aan zit.

Bedankt voor de reset tips, maar daar kan je niks mee als je de auto niet in kan.

Laatst bewerkt door een moderator:

Tuulster

Forumguru
Gelukkig.....:thumbsup: rijd3n maar weer!!

Hopelijk gaat vanaf nu goed..... blijft roulette zo'n Tesla :laugh:(geintje!)

Laatst bewerkt:

Jooo...

Forumguru
Volgens mij lukt dat niet meer om onbezorgd rond te rijden als je al een paar keer zo hebt gevaren met de wagen. Bij mij zou het vertrouwen erin volledig weg zijn om eerlijk te zijn! Succes ermee alleszins en hopelijk blijft dit nu goed!

Tuulster

Forumguru
Als iedereen er zo over dacht, waren de topics in dit forum ongetwijfeld veeeeel korter :D;).
Oneens!

De opmerking van @Jooo... gaat over vertrouwen hebben in de betrouwbaarheid van je auto wanneer je er naar toe loopt.
De reden dat (alle) auto forums zo lang zijn waar het problemen met auto's betreft meer gaan over het wel moeten oplossen en dealen met deze problemen omdat er simpelweg geen geld is om zo maar weer iets nieuws te kopen of het leasecontract nog jaren doorloopt....

2 totaal andere dingen!!

Auto's kosten een vermogen. Een Tesla van zo maar een ton die 4 a 5 keer per jaar problemen geeft is gewoon uit balans en een teleurstellend product.

Op kwaliteit zou Tesla het nooit winnen van de andere merken die in die prijsvijver vissen naar klanten. Tesla heeft nou eenmaal het USP van die belachelijk lage bijtelling anders hadden de cijfers er heeeeeel anders uitgezien!

Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Auto's kosten een vermogen. Een Tesla van zo maar een ton die 4 a 5 keer per jaar problemen geeft is gewoon uit balans en een teleurstellend product.
Een waar woord; m.a.w. de prijs/kwaliteitsverhouding is uit balans.

Op kwaliteit zou Tesla het nooit winnen van de andere merken die in die prijsvijver vissen naar klanten. Tesla heeft nou eenmaal het USP van die belachelijk lage bijtelling anders hadden de cijfers er heeeeeel anders uitgezien!
Wellicht niet als je een ICE auto, in deze prijsklasse, vergelijkt met deze BEV Tesla.
Maar als je de 'grote' Duitse merken ziet, met hun BEV's is het zeer zeker ook geen koek en ei.
Hooguit het interieur is aaibaarder, maar de kwaliteit van de aandrijftrein c.q. de toegepaste elektronika is vaak ook teleurstellend.

Zelfs zo erg dat VAG grote problemen heeft met het op de markt brengen van de ID.3.
https://tweakers.net/nieuws/165184/softwareproblemen-bij-volkswagen-id3-zijn-groter-dan-gedacht.html

Rosinfield

† In Memoriam
Uiterst gevaarlijk om te speculeren over verschillen in betrouwbaarheid bij gebrek aan statistische gegevens. Wat je op fora zoals aantreft, geeft zoals eerder aangegeven een volkomen niet representatief negatief beeld. Op grond daarvan zou je moeten concluderen dat alle merken onbetrouwbaar zijn. De werkelijkheid is anders en in welke zin blijft gissen.

Tuulster

Forumguru
Uiterst gevaarlijk om te speculeren over verschillen in betrouwbaarheid bij gebrek aan statistische gegevens. Wat je op fora zoals aantreft, geeft zoals eerder aangegeven een volkomen niet representatief negatief beeld. Op grond daarvan zou je moeten concluderen dat alle merken onbetrouwbaar zijn. De werkelijkheid is anders en in welke zin blijft gissen.
Mijn opmerkingen zijn puur gebaseerd op praktijk ervaring van meerdere mensen in mijn directe omgeving die in het bezit zijn van een Tesla. Deze ervaringen zijn helaas niet allemaal even best......

Rosinfield

† In Memoriam
Mijn opmerkingen zijn puur gebaseerd op praktijk ervaring van meerdere mensen in mijn directe omgeving die in het bezit zijn van een Tesla. Deze ervaringen zijn helaas niet allemaal even best......
Snap ik maar zo kan menigeen niet zo beste ervaringen vanuit de omgeving opdoen van willekeurig welk merk. We noemen dat anecdotical evidence en die is notoir volkomen onbetrouwbaar. Om zinnige conclusies te kunnen trekken zijn statistische gegevens nodig. Zoals per merk/type het aantal failures als proportie van het aantal verkochte exemplaren.

Tuulster

Forumguru
@Rosinfield ; zie @WhiteSuperB zijn opmerking over de betrouwbaarheidstabellen.....:pardon:
Of wil je ook de linkjes naar de onderzoeken hebben....:lezen:, Come on!

Genoeg over geschreven in de diverse media. Prachtig product maar onbetrouwbaar helaas....

Bovenaan Onderaan