Tesla model Y SR+

Tees

Donateur
Dat is ook niets anders dan een trucje, wat in Europa juridisch niet stand houdt. Een fabrikant moet een deugdelijk en veilig product leveren, en of ze dat nou alfa, beta of gamma noemen, dat is niet van belang. Maar ene meneer Musk schijnt nog wel eens een eigen versie van de werkelijkheid erop na te houden...

leon-cupra

Forumguru
Als je de applicatie aanvinkt in het menu van je tesla krijg je de melding dat het een beta-versie is en dat de bestuurder steeds ten allen tijde moet kunnen ingrijpen en dat het zijn verantwoordelijkheid is om dit systeem te gebruiken.

@MarcoO2 zie de website van US. Staat onder FSD een disclaimer. Eigenlijk gek dat mensen daar effectief voor betaald hebben.
DEDE9941-DCDC-473D-AC40-EBB6670041C2.jpeg

leon-cupra

Forumguru
Laten we wel wezen Marco, dit is toch de hele reden dat mensen een Tesla kopen? 'Kijk mama, zonder handen!'
Kopen automaat rijders dan ook een automaat omdat ze kunnen zeggen “kijk mama, zonder handen en voeten schakelen”.
:pieker::pieker:

Kunnen dergelijke reacties eigenlijk ook gewoon achterwege gelaten worden? FSD is gewoon technologische vooruitgang (en ok, het vraagt nog veel ontwikkeling maar Rome is ook niet op 1 dag gebouwd).

Kanerr

Forumguru
Als je de applicatie aanvinkt in het menu van je tesla krijg je de melding dat het een beta-versie is en dat de bestuurder steeds ten allen tijde moet kunnen ingrijpen en dat het zijn verantwoordelijkheid is om dit systeem te gebruiken.

@MarcoO2 zie de website van US. Staat onder FSD een disclaimer. Eigenlijk gek dat mensen daar effectief voor betaald hebben.

Maar staat dan weer niet in dat het een beta versie is ;)

Ik vind het trouwens ideaal hoor, daar niet van. Ik zou er heel veel gebruik van maken, puur om het feit dat op de snelweg wat meer rust te geven.

Tees

Donateur
Niet te lange teentjes hè @leon-cupra! Tis gewoon een leuke feature, jij hebt t toch ook uitgeprobeerd omdat je benieuwd was? Zolang je niet je leven in handen van dat systeem legt... (en ik ken ze die dat doen :nono:)

Ik heb alleen kritiek op Tesla dat ze doen alsof t geweldig werkt, terwijl ze intussen ook weten dat t niet perfect is. Jij snapt dat en ik snap dat, maar hele volksstammen niet. En dat is wel zorgwekkend.

CharlesTucker

Forumguru
Ik vind het wel knap dat ze kennelijk in staat zijn beta-testers 15.000 dollar te laten betalen, meestal willen testers betaald worden. Die marketing afdeling is werkelijk briljant. En verder wel eens met wat @leon-cupra zegt, zeker vooruitgang, technologisch al best knap wat ze op dit moment al kunnen, maar desondanks ook nog lang niet klaar. En daar lijken ze niet helemaal eerlijk in te zijn.

EdK

Forumguru
Kom op Menno, niet van die moeilijke vaktaal gebruiken,
Spelling & Schrijfstijl:
Wij verwachten van onze leden dat ze letten op hun spelling en schrijfstijl.
Op dit forum is de voertaal Nederlands.
Maak volledige zinnen en zorg voor voldoende structuur en interpunctie in je tekst.
Het is niet gewenst berichten te plaatsen, die lastig leesbaar, onbegrijpelijk of onduidelijk zijn. Dergelijke berichten worden verwijderd, het Skodaforum.nl team zal zich ** Waarom heb je hier het "niet" tussenuitgehaald @EdK ** belasten met taalkundige corrigerende werkzaamheden.

Tsja JApanese Power, één rapporteer en het word vertaald voor je......

Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
Helemaal in het begin van FSD zijn ze daar idd niet echt heel eerlijk over geweest. Musk beloofde iedere keer een definitieve versie, terwijl het een mooie technologie is die nog in de kinderschoenen staat (maar waar de concurrentie nog mijlenver achterop hinkt).

@Tees nu ook niet overdrijven met “jouw leven in de handen leggen van …”. Cruise control , ACC, lane assist , … zijn dan ook allemaal levensgevaarlijke technologieën. Daar geef je ook de (gedeeltelijke) controle over aan de wagen. En die technologieën kunnen ook hun kuren hebben. Als bestuurder blijf je gewoon nog altijd de eindverantwoordelijke.

hemi24

Forumguru
Terugroepactie voor een OTA-update…

… geen tijd voor, ik moet eerst met m’n laptop terug voor een update van Microsoft!

leon-cupra

Forumguru
Doe je die toch gewoon tijdens het opladen s avonds :arghh:

Moet trouwens nog eens zien of er voor mijn wagen nog updates zijn. Thuis even connectie maken met de WiFi en downloaden maar.

leon-cupra

Forumguru
Vandaag de wagen een eerste wasbeurtje gegeven. Ladder moeten pakken om aan het midden van het dak te kunnen.:banghead:
Moesten mijn armen en benen nu eens 15cm langer zijn …
Beetje wennen ook aan het volume. Als je een M2 en een Cayman gewoon was en nu zo een mastodont van een wagen moet wassen … stuk meer werk.

Ook even de laatste update geïnstalleerd. Easy peasy. Even de thuis-wifi geconnecteerd, update voorbereiden en dan telt de tesla af tot het begin … countdown tot destructie van de software … gelukkig niet het geval. 26min heeft het geduurd tot de update klaar was. Daarna het een en ander getest, geen rariteiten. Eigenlijk zou Tesla de slogan “simply clever” moeten overnemen van Skoda :D

Wel eentje om te onthouden. Had mijn sleutel in de wagen laten liggen omdat ik dacht dat de wagen er nog connectie moest mee kunnen maken. Kom ik na de update terug aan de wagen, wil de deur openen …. Nada … deur op slot. Zie op het scherm verschijnen “houd kaart voor camera” :banghead: tja , die lag dus in de wagen. Dan maar de phone genomen en via mijn telefoon de wagen geopend.

leon-cupra

Forumguru
https://topgear.nl/autonieuws/toyota-tesla-kunstwerk-model-y/

Als een Jap al moet leren van een Amerikaan, wat moet je dan denken: erg gesteld met de Jappen of is Tesla gewoon superieur :pardon:

Ondertussen al iets meer dan een maand de Tesla. Al meer kilometers gedaan met de Tesla dan met de Porsche op 1 jaar. :pardon:
Had ik geweten wat ik nu weet, had er zeker al eens een model 3 op de oprit gestaan. Helemaal om met het EV-rijden. Onlangs nog eens met de Superb naar Temse gereden. Dacht na 5 min “keer terug naar huis en pak de model Y” maja , brandstofbudget van de Superb moet ook opgeraken. Dus af en toe toch nog met de Superb wat langere afstanden doen. Altijd gedacht dat de Superb een machtig comfortabele veelreizger was en dat er weinig boven gaat (met een normaal budget) maar deze model Y is echt wel de overtreffende trap. Gezin is ook de eerste keer in mijn autohistorie laaiend enthousiast. Vragen ook iedere keer om met de tesla te gaan. Vroeger gingen ze nooit vragen om met een bepaalde wagen te gaan.

Captain Hook

Forumguru
@leon-cupra Prachtig om te lezen hoe jij zo enthousiast bent over een EV! En dan met name een Tesla Y.

Zou Elon dan toch iets goed gedaan hebben? ;)

Ik zou zelf ook graag zo'n luxe EV willen rijden. Maar helaas, budgettechnisch is dat nog een droom. :cry:

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@Captain Hook eigenlijk zelf ook verrast hoe positief ik erover ben :deuk:
Zeker als ik dan zie naar mijn laatste wagens ( M2, Cayman) dan zou je absoluut niet denken dat iemand enthousiast zou worden over een EV. Met de testrit was ik wel overtuigd dat het een fijne wagen is maar nooit gedacht dat het enthousiasme ging blijven groeien.
Onlangs ook eens gereden met mijn schoonbroer zijn ID.4 en dat bevestigde ook wel dat mijn keuze voor de model Y ook wel de correcte was.
Elon heeft het met de model Y zeker niet slecht gedaan, integendeel.

Ook wel enorm verschoten van de reacties die je erop krijgt. Met de Porsche kreeg ik op het werk ook wel reacties maar heel kort. Bij de tesla krijg je wel iedere keer dezelfde opmerking “ja hallo , gij moet ze nogal verdienen” terwijl ze zelf met een duurdere wagen rijden maar na die opmerking volgt wel steeds een bepaalde interesse. Al een paar keer ook collega’s weesten gaan ophalen. Elke keer zijn ze enorm positief over de Tesla. Meestal ook wel de eerste keer dat ze met een EV meerijden.

MarcoO2

Forumguru
Zeker als ik dan zie naar mijn laatste wagens ( M2, Cayman) dan zou je absoluut niet denken dat iemand enthousiast zou worden over een EV. Met de testrit was ik wel overtuigd dat het een fijne wagen is maar nooit gedacht dat het enthousiasme ging blijven groeien.
Het is grappig om te zien dat een totaal andere auto je ook ineens op een totaal andere manier enthousiast kan maken. INeens waardeer je dan heel andere zaken aan je auto dan voorheen.

Als een auto dat effect weet te bereiken bij iemand als jij, die toch wel wat niet-standaard auto's heeft versleten (nou ja... :D) dan doe je echt iets goed.

Bovenaan Onderaan