Tesla model Y SR+

hemi24

Forumguru
Ja @hemi24 je had gelijk, ik had niet voetsstoots mogen aannemen dat een rhetorische vraag die ik zo simpel mogelijk wilde houden door de kenners zo zou worden gelezen. Excuus daarvoor.

Nu je je reactie hebt aangepast vind ik het niet meer zo geweldig, sorry…

Even terug on-topic, 135Wh/km is verrassend zuinig..!
 

ertromp

Forumguru
155Wh/km.
Zeker goed te noemen voor een grote auto als de Tesla.
Kunnen we met onze VAG elektro cars alleen maar van dromen en dan zal bij VAG die waarde ook nog door sjoemelen naar beneden bijgesteld zijn
 

leon-cupra

Forumguru
Heb ook even twee keer moeten kijken of het wel juist was. Had bij zo een ritje eerder 160-165 verwacht.
Nu, door de week met de hele korte ritten is het ook 200wh/km maja op zich valt dat ook wel mee als je weet dat heel veel EV daar op het zuinigste punt nog niet onder geraken. Mijn schoonbroer geraakt met zijn id.4 niet onder de 220, mijn buurman met zijn E-tron gemiddeld 300-350 :sterretjes:
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Ik vraag me trouwens af of bij korte ritten een EV echt zoveel minder zuinig is dan bij langere ritten. Bij een IC auto is dat logisch, want die is vanaf koude start al snel een km of 10 onderweg om op bedrijfstemperatuur te komen, maar bij een EV hoeft het mechaniek toch niet op te warmen? Of maakt de comfortverwarming dan het verschil?
:pieker:
 

leon-cupra

Forumguru
Niets nieuws onder de zon. Als je het uitprobeert merk je gewoon dat het goed werkt maar zeker nog niet perfect. Weet ook een bepaald bochtje waar het systeem helemaal de mist in gaat.

Is niet voor niets dat ze het een beta-versie noemen.
 

ertromp

Forumguru
Niet perfect? Het werkt dus gewoon nog niet ondanks dat het dus al uitgebreidt uitgerold is. Er is niet voor niets een recall.

Wat wel typerend is in de journalistiek van Autoblog:

"Dat moet even een schok zijn voor eenieder die de hele dag bezig is om online het onfeilbare Tesla te verdedigen." :nailbiting: ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

JeSko

Forumguru
@ertromp

Tesla geeft ook duidelijk aan dat het om een Beta versie gaat, daarvoor moet je voor gebruik ook tekenen, zodat je bewust zou zijn van de risico's.

Neen, dan doet VAG dat beter, zij verkopen mensen een ogenschijnlijk goed product dat eigenlijk gewoon door en door slecht is, en daarbij komt geen beta kijken, dat is wat het is ;)
 

ertromp

Forumguru
Vooropgesteld ik roep niets over de VAG software.... ;)

Zie hier een stuk van Skoda zelf:


Prat gaan hoe goed de O4 is: "high level of active and passive safety, innovative assistance systems, state-of-the-art connectivity and a diverse powertrain portfolio."
Dan is mijn gedachte bij zoiets wanneer het een keer gaat werken want we weten inmiddels hier dat het anders zit
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kanerr

Forumguru
Even terug naar het probleem; het gaat om USA waar het geen beta versie is :) Daar is het uitgerold en werkend, maar blijkt dus met een softwarematig probleem. In Europa is het een beta versie omdat we hier ander soorten wegen hebben en de regelgeving niet ervoor ingericht is om zelfsturende autos te hebben.

Maar daarom is het ook alleen voor USA :D
 
Bovenaan Onderaan