Tesla model Y SR+

leon-cupra

Forumguru
Gisteren naar mijn ouders gereden, onderweg eens opgelet hoeveel Tesla’s er rond rijden … mijn partner werd gek van mij dat ik om de 5min “Tesla” riep :deuk:
De M3 het meeste gezien, paar MX-en en een paar MY-en. Een MY gezien in dat cherry red. Best wel bijzonder mooie kleur. Paar zwarte MY-en. Als je de wagen ziet rijden is het toch best wel een indrukwekkende wagen.
Ook duidelijk twee types bestuurders : type 1 rijdt op het rechterbaanvak tegen max 110km om een maximale range te hebben. Type 2 zie je enkel op het linkerbaanvak en heeft geen boodschap aan maximale range. Vlammen is de boodschap :D

In de auto gisteren ook aan het praten met de madam. Bedoeling is om met de MY ook naar mijn ouders te gaan. Madam rijdt dan ook heel regelmatig zelf (en ik als bange passagier). Nu is dat altijd met de Superb (haar wagen). Met mijn wagens rijdt ze nooit … tot binnenkort …:eek: kreeg gisteren het antwoord “Ja maar met de Tesla ga ik ook rijden ze”. Zal maar zeker de MY heel goed omnium verzekeren :deuk:

leon-cupra

Forumguru
@Captain Hook toch nergens gezegd dat er immens veel Tesla’s rondrijden? Heb gewoon gezegd dat ik er gisteren speciaal op gelet heb.
En idd, dat psychologisch effect is mij niet onbekend. Iedere week valt er mij plots een bepaalde auto op. :deuk:

leon-cupra

Forumguru
Ach @Rosinfield volgens mijn partner moet ik mij arm voelen. Jaag al dat geld erdoor :D
we mogen niet klagen maar er zijn veel mensen die veel en nog veel meer hebben dan mij. (Uiteraard ook veel mensen die veel en nog veel minder dan mij)

Cordoba

Forumguru
In Belgie rijden er wel heel weinig Tesla's, ik kan me niet voorstellen dat ik 5 minuten kan rijden zonder een Tesla te zien, ik denk dat ik bij een doorsnee ritje in de randstad ongeveer iedere 20 seconden een Tesla zie.

leon-cupra

Forumguru
Het aandeel Tesla’s (en EV in het algemeen) zal de komende tijd wel stijgen. Zeker nu met de model Y in de 60kwh batterij. Gaat een leasetopper worden. Prijstechnisch interessant, heel veel ruimte, rijbereik dichter bij wltp, kwaliteit al een heel stuk beter, …
Vanaf juni ‘23 moet alles wat bedrijfswagen is, elektrisch worden. Heel veel bedrijven moeten nog overschakelen. Dus op dat vlak zit er nog heel veel groeimarge.

EdK

Forumguru
Vanaf juni ‘23 moet alles wat bedrijfswagen is,
Praten jullie dan alleen over het segment personen wagens of ook busjes zoals de Caddy / Transporter ??
Want dan zijn jullie en flinke stap verder dan hier....
De VW BUZ is een leuke bak, allleen in onze branche vanwege de actieradius totaalllll niet aantrekkelijk.
Staan we zeker 2x per dag aan de snellader in het hoogseizoen....

leon-cupra

Forumguru
Nee @EdK , juist maar de personenwagens. De busjes worden als “lichte vracht” aanzien en zijn voorlopig nog vrijgesteld van al het groene gezwam …

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
De busjes worden als “lichte vracht” aanzien
Ja maar dat valt bij ons ook gewoon onder bedrijfswagen.
En omdat je het had over alle bedrijswagens dacht ik opeens dat België ons een stap voor was in deze...

Alhoewel er steeds meer opdrachtgevers ( gemeente / rijk ) zijn die opdrachten vergeven mits je op het werk aankomt elektrisch en nu ook al met vele ook niet rijk/gemeente instanties die graafmachines / kranen etc willen zien op elektra of waterstof.
Doe je hier niet aan mee dan krijg je de opdracht simpelweg niet....

leon-cupra

Forumguru
Busje zijn idd ook bedrijfswagens. Enkel voor de fiscaliteit vallen ze onder een andere noemer. Heeft te maken met zitplaatsen, afgescheiden laadruimte , …

Met overheidsopdrachten heb ik nu minder ervaring. Geen idee hoe het daar aan toe gaat maar kan mij idd wel voorstellen dat er ook meer groene eisen zijn.

Cordoba

Forumguru
In Nederland is het ook zo dat allerlei bedrijven ook aan overheidsregels moet voldoen. (Grotere) Bedrijven moeten voldoen aan jaarlijkse energiebesparingen, kantoren moeten aan energie-eisen voldoen en een bedrijf met een pand met een beetje omvang krijgt om de zoveel tijd bezoek van een inspecteur van de regionale omgevingsdienst die checkt of een bedrijf wel aan alle milieuwetten voldoet. Dat wil niet zeggen dat er geen bedrijven zijn die er een potje van maken, maar het is ook niet zo dat er niemand naar kijkt.

Bovenaan Onderaan