IDE06285-ENG120911 Clutch 1 adaptation basic characteristics point 0 position (mm)-Clutch_1_adaption_basic_characteristic_point_0_mm 7.5 mm
IDE06286-ENG120912 Clutch 1 adaptation basic characteristics point 1 position (mm)-Clutch_1_adaption_basic_characteristic_point_1_mm 9.3 mm
IDE06287-ENG120906 Clutch 1 adaptation basic characteristics point 3 position (mm)-Clutch_1_adaption_basic_characteristic_point_3_mm 19.6 mm
IDE06288-ENG120899 Clutch 2 adaptation basic characteristics point 0 position (mm)-Clutch_2_adaption_basic_characteristic_point_0_mm 9.7 mm
IDE06289-ENG120900 Clutch 2 adaptation basic characteristics point 1 position (mm)-Clutch_2_adaption_basic_characteristic_point_1_mm 12.3 mm
IDE06290-ENG120902 Clutch 2 adaptation basic characteristics point 2 position (mm)-Clutch_2_adaption_basic_characteristic_point_2_mm 19.2 mm
IDE06291-ENG120901 Clutch 2 adaptation basic characteristics point 3 position (mm)-Clutch_2_adaption_basic_characteristic_point_3_mm 22.3 mm
IDE06292-ENG120903 Clutch 1: adaptation: clutch end position open (mm)-Clutch_1_adaption_upper_stop_open_mm 1.1 mm
IDE06293-ENG120904 Clutch 1: adaptation: clutch end position closed (mm)-Clutch_1_adaption_upper_stop_closed_mm 24.4 mm
IDE06294-ENG120905 Clutch 1 adaptation basic characteristics point 2 position (mm)-Clutch_1_adaption_basic_characteristic_point_2_mm 14.7 mm
Weet iemand al wat we met deze waardes kunnen?
Beste Mensen,
Ook ik ben aan het puzzelen met dit onderwerp. De mate waarin de bak zelf al speling heeft “weg-geadapteerd” vind ik interessant, want het geeft volgens mij in elk geval een grove indicatie van hoeveel voering er al van de platen is afgesleten.
Een uitgebreide diagnose incl. proefrit geeft natuurlijk veel meer informatie, maar het uitlezen van deze adaptatiewaarden geeft in elk geval een eerste indruk.
De bekende testjes zoals b.v. vol optrekken vanuit 1700 rpm met de bak “vast” in 4 geven bij mij trouwens nog geen indicatie van slip.
Maar nu even terug naar die adaptatiewaarden.
Kortgeleden heeft
Rainesh de DSG-waarden van mijn bak uitgelezen; de log:
IDE06285-ENG120911 Clutch 1 adaptation basic characteristics point 0 position (mm)-Clutch_1_adaption_basic_characteristic_point_0_mm 8.3 mm
IDE06286-ENG120912 Clutch 1 adaptation basic characteristics point 1 position (mm)-Clutch_1_adaption_basic_characteristic_point_1_mm 9.7 mm
IDE06287-ENG120906 Clutch 1 adaptation basic characteristics point 3 position (mm)-Clutch_1_adaption_basic_characteristic_point_3_mm 19.9 mm
IDE06288-ENG120899 Clutch 2 adaptation basic characteristics point 0 position (mm)-Clutch_2_adaption_basic_characteristic_point_0_mm 9.3 mm
IDE06289-ENG120900 Clutch 2 adaptation basic characteristics point 1 position (mm)-Clutch_2_adaption_basic_characteristic_point_1_mm 12.3 mm
IDE06290-ENG120902 Clutch 2 adaptation basic characteristics point 2 position (mm)-Clutch_2_adaption_basic_characteristic_point_2_mm 16.9 mm
IDE06291-ENG120901 Clutch 2 adaptation basic characteristics point 3 position (mm)-Clutch_2_adaption_basic_characteristic_point_3_mm 20.7 mm
IDE06292-ENG120903 Clutch 1: adaptation: clutch end position open (mm)-Clutch_1_adaption_upper_stop_open_mm 1.4 mm
IDE06293-ENG120904 Clutch 1: adaptation: clutch end position closed (mm)-Clutch_1_adaption_upper_stop_closed_mm 24.6 mm
IDE06294-ENG120905 Clutch 1 adaptation basic characteristics point 2 position (mm)-Clutch_1_adaption_basic_characteristic_point_2_mm 14.5 mm
IDE06244-ENG120895 Clutch 2: target position (mm)-Clutch_2_Commanded_Position_mm 0.0 mm
IDE06247-ENG120898 Clutch 1: target position (mm)-Clutch_1_Commanded_Position_mm 0.0 mm
IDE06281-ENG120909 Clutch 1: actual position (mm)-Clutch_1_Actual_Position_mm 1.3 mm
IDE06282-ENG120910 Clutch 2: actual position (mm)-Clutch_2_Actual_Position_mm 1.8 mm
IDE06283-ENG120908 Clutch 2: adaptation: clutch end position closed (mm)-Clutch_2_adaption_upper_stop_closed_mm 24.6 mm
Net als bij JADijkstra2000 lijken in mijn versie de bekende blokken 095 en 115 (zoals genoemd op de pagina van Gerrit Speek) niet vindbaar. Ik ben gaan googelen, en kwam uiteindelijk terecht op diverse websites van Russische Skoda- en VW-fora. Met de nodige online vertaal-apps kom ik op de volgende informatie:
- nieuwe platen hebben ca. 7 tot 8 mm “voering”
- om te bepalen hoeveel “voering” nog over is op de koppelingsplaten, moet je steeds twee waarden van elkaar af trekken
- voor de plaat van de eerste koppeling: IDE06293-ENG120904 minus IDE06287-ENG120906 (in mijn log: 24,6 - 19,9 = 4,7 mm voering over)
- voor de plaat van de tweede koppeling: IDE06283-ENG120908 minus IDE06291-ENG120901 (in mijn log: 24,6 - 20,7 = 3,9 mm voering over).
Disclaimer: dit heb ik dus gekopieerd en vertaald van diverse andere sites; ik heb het dus niet zelf bedacht, en ik weet dus ook niet zeker of het klopt! Wel kom op op meerdere fora deze zelfde info tegen.
Wellicht hebben jullie er iets aan, en/of kan iemand er zinvol commentaar op geven.
Tot slot:
@Rainesh hartelijk dank voor je hulp met uitlezen, en al je uitleg over de diverse “verborgen” extra opties!
Vriendelijke groet,
Bas