Dank je voor het goede nieuws, ik zit niet te wachten op een nieuwe koppeling. Als ik naar andere uitlees resultaten kijk maakte ik mijn wat "zorgen" over de eerste kolom, clutch adaption of arms met 8.4 en 5.7 als meting.Mits het geen clone VCDS kabel is, dan zijn deze DSG koppelingsplaten als nieuw uit. Men kan het afleiden in de derde veld. Als deze bij 15 of 16mm staat bij een van de velden, dan zijn de DSG kopplingsplaten aan zijn latijn.
Kleine correctie:Mits het geen clone VCDS kabel is, dan zijn deze DSG koppelingsplaten als nieuw uit. Men kan het afleiden in de derde veld. Als deze bij 15 of 16mm staat bij een van de velden, dan zijn de DSG kopplingsplaten aan zijn latijn.
Ik vrees toch dat er iets aan de hand is, vanmiddag reed ik naar huis en bij het overschakelen van 1 naar 2 en van 3 naar 4 was er veel geschok en gestotter. Ook bij het uitkomen van een bocht in een woonwijk (in de 2) is er getril en geschok.
Ik heb even een test gedaan door de DSG bak vast in de 4 te zetten en vervolgens stevig gas te geven......
De toeren gingen naar 4000 ( ik reed 40) en ik ging niet harder vooruit. Ik vrees toch voor de 2e koppeling.
Tenzij er nog andere opties zijn (hoop ik).
Thanks voor het meedenken, de bak computer klinkt ook niet goed. Kan het niet een kwestie van herprogrammeren zijn door één van de experts die hier vaak worden genoemd?Je waarden zien er heel goed uit, kan ook heel goed je bak computer zelf zijn.... ook een dure reparatie helaas.
Kleine correctie:
Bij ca. 17mm aanpassing op de plunjer "Adaption of arms currently" die de koppelingsplaten aan drukt is dat ongeveer het moment dat theoretisch je koppeling aan het einde is. Je krijgt ook een voorwaarschuwing in VCDS dit heb ik zelf al eens een keer mogen zien
Thanks voor het meedenken, de bak computer klinkt ook niet goed. Kan het niet een kwestie van herprogrammeren zijn door één van de experts die hier vaak worden genoemd?
Wil je een goed beeld krijgen dan moet je zowel die test doen stilstaand op de adaptiewaarden van de actuatoren zoals hier beschreven maar je moet dan ook een testrit maken en door selecteren van toerental sensoren bij de meetwaarde blokken kun je bepalen in welke versnellingen er slip optreedt. Dus ook een testrit kan als je VCDS gebruiktEven een vraag in dit topic: was vandaag bij de dealer voor onderhoudsbeurt en melde meteen maar even het af en toe schokken van de dsg. Niet veel later kwam hij met uitdraai van q&a Pon met oplossing vervangen koppeling. Volgende week gaan ze hem testen met de laptop om een uitdraai te maken. Dit moet rijdend gebeuren. In het begin van dit topic lees ik toch dat dit gewoon stilstaand kan? Of zou dealer iets anders doen om te testen? Of hebben ze de mogelijkheid niet om de slijtage uit te lezen? (dit was bij zoeken het meest passende topic, sorry als hij verkeerd staat )
Bekijk bijlage 38915
Vanmiddag met @Jee13 mijn dsg eens doorgespit. Dit is een printscreen van de adaptiewaardes. Logje die we gemaakt hebben tijdens het rijden volgt nog.
Jeroen bedankt!
Interessant topic wat mij nu pas onder ogen is gekomen.
Ikzelf heb ook een DSG-7 en heb een logbestandje waarin deze adaptiewaardes ook staan.
Iemand die hier een oordeel over kan vellen, als ik hier de waardes vernoem?
Hoor het graag, dan ga ik even neuzen in het logbestandje .
Interessant topic wat mij nu pas onder ogen is gekomen.
Ikzelf heb ook een DSG-7 en heb een logbestandje waarin deze adaptiewaardes ook staan.
Iemand die hier een oordeel over kan vellen, als ik hier de waardes vernoem?
Hoor het graag, dan ga ik even neuzen in het logbestandje .
Anyone????