Gisteravond samen met Mark @Antera mijn DSG getest.
Had afgelopen weekend geen fijne ervaring op z'n zachtst gezegd. Na een lange rit gelijk weer weg en toen ging hij echt 'bokken' bij overgang van 1 naar 2. Schrok ik wel van, al wel ns vaker iets gevoeld bij 1 naar 2 , net alsof je over wat ribbeltjes rijd. Maar dit was schrikbarend.
Gelijk contact gezocht met de verkopende partij, n Lexus/Toyota dealer uit oosten des land ( woon zelf in t zuiden) ivm garantie die vandaag afloopt. Deze deed daar niet moeilijk over maar wil wel aansturen op 'n coulance-regeling.
Over 3wkn gaat hij naar n Skoda dealer bij mij in de buurt om de bak te controleren.
Maar goed, het rare is dat Mark en ik geen absurde waardes tegenkwamen, 11mm voor koppeling 1 en 13,7 voor koppeling 2.....
Wij dachten dat het op zich wel mee viel...?!
En dan onderweg van Mark naar huis toch weer n keer die 'ribbeltjes' gevoeld......
We zullen het gaan zien
@Monteurtje Wel een kanttekening bij de waardes van de koppeling: een waarde die bij de ene auto (automodel/motortype/DSG-type) staat voor een zo goed als nieuwe koppeling, is bij de ander een waarde voor een koppeling in de eindfase van de levensduur.
@Taffy dat is @#%$^
Mogelijk kun je inderdaad contact opnemen met TVS zodat hun eea kunnen testen en je inderdaad een second opinion hebt...
Vandaag is de auto naar Skoda De Rijk in Roosendaal geweest vanwege mijn DSG probleem. Als eerste een testritje gemaakt met de hoofdmonteur om hem mijn probleem te laten ervaren. En natuurlijk niets aan te merken ,reed perfect
Na nogmaals m'n ervaringen een keer te hebben uitgelegd is de auto in de loop van de dag aan de testkast gehangen. Ook nu kwam daar niets uit
Ga nu maar een mail sturen naar de verkopende dealer met deze bevindingen waarin toch wel aandringen op een second opinion. Wil eigenlijk proberen om TVS hierin te betrekken.. Misschien dat @Corné de Kluijver hier met z'n connectie iets kan betekenen
Kortom.......wordt vervolgd
Maar ga vandaag mailtje sturen naar verkopende dealer,die tot nu toe nog niet moeilijk doet, met de bevindingen en met mijn voorstel voor n second opinion van TVS. Is ook maar een 50 km van hun vandaan.
Was toch al van plan om de DSG te laten updaten,na de meeting van 5 sept, dus we zullen zien wat we kunnen regelen.