Testverslag Octavia nu in de Autoweek

LenK

Forumguru
Enige bezwaar wat ik tegen de spiegelverstelling had was dat die knop zo gammel was. Er zat erg veel speling op. Had het idee dat ie elk moment kon afbreken.

Michel

Forumguru
Inderdaad, maar ergonomisch gezien is het niet helemaal ideaal, tenzij je handpalmen normaal gesproken naar buiten gericht staan...
Vandaar dat de plaatsing van de Golf de voorkeur geniet, maar aan de andere kant: Hoe vaak verstel je die spiegels nu eigenlijk, zeker als je vrouw/partner dezelfde lengte en zitpositie heeft...

In de vorige generaties Golf zat die knop ook min of meer op dezelfde plek als bij de Octavia. Toevallig heb ik vorige week voor het eerst sinds lange tijd weer eens mijn spiegels moeten verstellen, omdat de monteur van de garage alles (spiegels, stoelen etc.) lekker voor zichzelf had goed gezet. Ik heb daar zo'n hekel aan. Ben je weer dagen aan het ploeteren om de juiste positie terug te vinden.

Maar om op die spiegelverstelling terug te komen: ik stoor me er niet aan dat het ding zo aan de deur zit. Bij een aantal Japanners mag je hem links achter het dasboard terugvinden. Moet je dus welhaast voorover zitten om je spiegels te verstellen. Verstellen en tegelijkertijd kijken of de spiegels goed staan, wordt dan toch wel wat lastiger...

En voor wat betreft Autoweek's oordeel: Daar ga ik niet (meer) op af. Hun meningen en bevindingen zijn soms zo pietluttig, dat het welhaast lachwekkend is. "Het verstand van autorijden." Jaja......

Wasmachineman

Forumguru
RS Testdossier

Autoweek nr 3 is weer verplichte kost voor ons en speciaal voor de liefhebbers / bezitters van de Skoda Octavia RS (Combi).
Deze wordt getest in de volgende Autoweek, verkrijgbaar op woensdag 20 januari in de winkels en op donderdag 21 januari op de deurmat thuis !

Wasmachineman

Forumguru
Test RS 2.0 TSI

En de uitslag van de test is bekend ! De auto krijgt 3 sterren van Autoweek. Ze "zeuren" dat de voorwielen problemen hebben om alle peekaa's goed op het asfalt te krijgen ? Is dat zo ? Verder bekend verhaal over ruimte, prijs en interieur. De test was trouwens met een DSG. En dan hebben ze het over de launchcontrol die wel heel erg leuk was te doen met deze RS !

Falcon

Donateur
Om heel eerlijk te zijn verbaast mij dat niet compleet. Het gewicht van de Octavia + de overhanging op het huidige onderstel zorgt mijn inziens ervoor dat er inderdaad te veel gewicht op de achterkant zit.

Dit zie je ook terug in dat een Combi bijna altijd hulpveren nodig heeft om te zorgen dat zijn kont niet te snel over drempels schraapt. Dit komt niet alleen door te slappe veren in mijn optiek.

Maar toch vind ik het ook wel weer een typisch voorbeeld van zoeken naar een negatief puntje door Autoweek.

hemi24

Forumguru
Matig rapportje wat nauwelijks de naam test mag dragen...
Heb onlangs mijn abbo op autoweek opgezegd, tot mijn verbazing staat onderaan de bevestiging hiervan: blijf lid en ontvang de AW 1 jaar voor 60% van de normale prijs..?!?

Wasmachineman

Forumguru
Ik ga gelijk mijn abo opzeggen. Bedankt voor de tip !
Kwaliteit is vaak slecht, veel tikfouten, verkeerde foto's en te late bezorging !!!!

L

lambert

Waarom Skoda er zo slecht uit komt de laatste tijd AW begrijp ik niet,heeft het iets te maken dat b.v merken misschien wat meer sponseren aan A.W?
Je kunt toch een Kia toch niet vergelijken met een Octavia,ik heb zelf de auto bekeken maar de kwaliteit van de Octavia kan hij lang niet aan tippen,sluit de deur maar eens ,wat een verschil.
In het begin waren ze lovend over de Fabia,won verschillende testen en wat ze nu over schrijven er is een stuk minder ,maar in die klasse gewoon waar voor je geld.
Dus vind ik dit gewoon een wassen neus wat AW opschrijft.
Gr Lambert

LenK

Forumguru
Oudere modellen komen er vaker "slecht" uit. Of dat objectief of subjectief is weet ik niet. Mag aannemen dat elke nieuwe generatie van een autotype een technische vooruitgang is tov de vorige generatie.
En Kia moet je niet meer onderschatten. Welk ander merk durft 7 jaar garantie te geven?

Wijnand850

Forumguru
Heb onlangs mijn abbo op autoweek opgezegd, tot mijn verbazing staat onderaan de bevestiging hiervan: blijf lid en ontvang de AW 1 jaar voor 60% van de normale prijs..?!?

Dat is kennelijk gebruikelijk. Ik heb vorig jaar mijn abonnement op de Kampeer en Caravankampioen opgezegd, omdat het blad naar mening niets meer met kamperen te maken heeft. Kreeg ik ook een aanbod om het abonnement voor een kwart van het bedrag nog aan te houden. Ondanks het aanbod toch maar afgezegd....

Luke

Forumguru
Ik wilde via de link naar autoweek die hier enige tijd geleden is gepost de beruchte multitest downloaden om eens te zien hoe men bij jullie over de O2 denkt. Ik was aangenaam verrast toen ik zag dat ik bovendien per telefoon snel kon betalen voor dit artikel. Geen geknoei met VISA en dergelijke.
Maar blijkbaar moest ik mijn mening snel herzien omdat vanuit België dit toch niet mogelijk is.
Kent iemand een oplossing voor dit probleem??
groetjes

Bovenaan Onderaan