Dutch4x4
Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@Dutch4x4: Maar is het niet slecht dat je (in het uiterste geval) 50.000km rijdt zonder nieuw oliefilter ?
Een nieuwe motor slijt toch nog stevig en dan zit alle vuil 50.000km in je motor ?
[/ QUOTE ]
Inderdaad. Daarom verbruik je tot je eerste beurt ook zo veel olie en daarna niet meer...
Aan de andere kant: als je ziet hoeveel er soms bij moet, heb je in feite tot aan je eerste beurt alle olie al vervangen. Maar goed, dat verandert niks aan de troep, maar daar schijnen die motoren tegen te kunnen. Zeggen ze.
Niet om je ongerust te maken, maar de echte performance-motoren van VAG (dus S4, RS6, dat soort werk) schijnen nogal eens geploft te zijn dankzij die 0W30-meuk. Was gewoon te dun om het aan te kunnen. Maar ook gechipte über-TDI's lopen risico door hun enorm hoge koppel.
@Dutch4x4: Maar is het niet slecht dat je (in het uiterste geval) 50.000km rijdt zonder nieuw oliefilter ?
Een nieuwe motor slijt toch nog stevig en dan zit alle vuil 50.000km in je motor ?
[/ QUOTE ]
Inderdaad. Daarom verbruik je tot je eerste beurt ook zo veel olie en daarna niet meer...
Aan de andere kant: als je ziet hoeveel er soms bij moet, heb je in feite tot aan je eerste beurt alle olie al vervangen. Maar goed, dat verandert niks aan de troep, maar daar schijnen die motoren tegen te kunnen. Zeggen ze.
Niet om je ongerust te maken, maar de echte performance-motoren van VAG (dus S4, RS6, dat soort werk) schijnen nogal eens geploft te zijn dankzij die 0W30-meuk. Was gewoon te dun om het aan te kunnen. Maar ook gechipte über-TDI's lopen risico door hun enorm hoge koppel.