Tips bij het inrijden?

Hoi Dutch4*4

Ik heb voor de zekerheid een flesje olie gehaald voor het geval ik moet bijvullen. De dealer melde dat ik niet hoef te pijlen omdat de indicatie olie bij vullen juist bedoelt is om tijdig aan te geven dat je olie moet bijvullen. Je motor loopt er volgens hem zeker geen gevaar door. Altijd wel handig om een flesje olie bij je te hebben. Bij indicatie moet je halve liter olie bijvullen.
Ik heb even staan pijlen en het blijft een lastig karwij met zijn dun staafje. De indicatie is ook moeilijk af te lezen.

groet Passat

rickske

Actief lid
Ja dat klopt van het bijvullen van de olie omdat eerst het oranje waarschuwinslampje gaat branden dat je bij moet vullen pas als het rode lampje aangaat stop je best zo snel mogelijk en vul je zeker olie bij.

Precies zoals Potje zegt zei de dealer bij mij ook dat ik gewoon normaal kon rijden de 1e 1000km. Maar goed, de handleiding zegt anders. Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt.

Dus wat ik doe is eerst rustig warmrijden (20 min of langer), en daarna af en toe even flink eraan laten trekken bij wisselende rpm ( /forum/images/graemlins/722.gif wel tot max 3000 rpm ) en zonder het onderste uit de kan te halen en ook niet langdurig. Echt te rustig rijden zodat de boel nooit echt eens flink belast wordt en warm wordt lijkt me ook niet goed.

Ik ben het wel met Passat eens dat het peilen van de olie lastig is. De onderkant van de peilstok is zwart en de olie ook. Dus drie keer peilen bij daglicht en de stok op een tissue leggen, dan zie ik pas hoe ver het staat. Kan dit handiger?

Bovenaan Onderaan