Tips en tricks !

Henny

Actief lid
Ja die gebruik ik al heel lang, ook bij de O1 al.
Net terug van vakantie in Zuid-Frankrijk en daar ook weer veel gebruikt.
Alleen één keer niet zo handig: auto stond geparkeerd met van die zonneschermpjes op de rechterzijruiten, ieder met 1 zuignapje vast in het midden.
Lekker handig was ik die helemaal vergeten en hup de ramen open. De schermpjes sprongen van de ramen af, de cabine in. Ik zoeken naar de zuignapjes, maar die waren nergens te vinden. Niet in de cabine en niet erbuiten. Toen ik de ramen weer omheeg liet gaan, waren ze nergens te bekennen... verdwenen in de deuren. Gelukkig bleven de ramen wel werken tot nu toe. Moet ze er maar uit laten halen voor het problemen oplevert.
1 Deur moet trouwens toch van binnenuit een tikje hebben, een Franse autodeur erin, en net als in Nederland natuurlijk zonder briefje. Wat een eikels lopen er toch rond. /forum/images/graemlins/mad.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Henny</font><hr />

1 Deur moet trouwens toch van binnenuit een tikje hebben, een Franse autodeur erin, en net als in Nederland natuurlijk zonder briefje. Wat een eikels lopen er toch rond. /forum/images/graemlins/mad.gif

[/ QUOTE ]

Ik ken het gevoel Henny, afgelopen weekend naar het strand geweest en de auto zover mogelijk achterin gezet op de parkeerplaats waar geen auto stond en dan nog heeft iemand zijn deur in de mijne gezet. Ik heb aardig lopen vloeken maar het is gelukkig alleen de lak die beschadigd is dus nog wel oplosbaar.

Maar het zou toch fijn zijn als ze een briefje zouden achterlaten. /forum/images/graemlins/frown.gif

Skombi

Actief lid
kunnen we het hier over tips en tricks hebben.
Iedere keer lezen over krasjes en deukjes als je tips wilt weten is nogal irritant.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skombi</font><hr />

kunnen we het hier over tips en tricks hebben.
Iedere keer lezen over krasjes en deukjes als je tips wilt weten is nogal irritant.

[/ QUOTE ]

Je hebt helemaal gelijk, hierbij mijn tip:

Als je last hebt van de warmte leg dan een zakje met ijsklontjes ter verkoeling in je nek /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif

service indicator uitzetten:

-houd km-teller knop ingedrukt
-zet contact aan
-laat de knop los
-draai de knop naar rechts

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Deje</font><hr />

Die kunnen we allemaal in het instructieboekje lezen....
/forum/images/graemlins/ot.gif

[/ QUOTE ]

Maar niet iedereen leest het instructieboekje! /forum/images/graemlins/wink.gif

Deje

Lid
Dat zou dan tip nummer 1 in dit forum moeten zijn.
Kost misschien een uurtje, misschien wel twee, maar dan weet je dus een hoop dingen die hier als speciale ¨tips¨ te lezen zijn
Scheelt een hoop ge..... eh...
/forum/images/graemlins/489.gif

O ja, ik heb er ook eentje... Als je je lichten uit zet gaan je mistlampen ook automatisch mee uit.... Zodat je ze de volgende keer niet ¨per ongeluk¨ aan zet.
(flauw hé)
/forum/images/graemlins/473.gif

VEEJAY

Forumguru
nog flauwer:

Als je hem in zen achteruitzet gaat automatisch je pdc aan en je ruitewisser achter mits je die hebt en het regent!

jurjen

Lid
Niet echt Skoda-gebonden, maar met de sjorogen in de Octavia wel goed inzetbaar:

Je hoort/leest steeds vaker dat crimineeltjes bij het stoplicht even gauw je kofferdeksel opentrekken en alles uit de bak rausen wat van waarde kan zijn.

Omdat ik de centrale vergrendeling wel eens vergeet na het wegrijden heb ik een stukje touw voorzien van twee zogenoemde karabijnhaken.

Deze lijn haal ik door het handvat van mijn laptoptas en klik ik aan de sjorogen achterin de kofferbak. Nu moet je met het hele bovenlijf de kofferbak in om de tas los te krijgen en is hij niet meer eventjes snel mee te nemen. Bovendien is de bewegingsvrijheid van de tas in de kofferbak nu wat ingeperkt, en dat mag best bij zo'n vlotte auto /forum/images/graemlins/winkie.gif

Bijlagen

• 32518-lijntje.jpg
    32518-lijntje.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 134

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: jurjen</font><hr />
Omdat ik de centrale vergrendeling wel eens vergeet na het wegrijden.........

[/ QUOTE ]

Daarom kun je de "anti car-jack"-schakeling laten instellen. Dan gaan je deuren en achterklep dus vanzelf op slot als je gaat rijden /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif .

hm, gaat de kofferbak niet automatisch op slot als je gaat rijden? Ik bedoel dus zonder dat je expliciet de deuren op slot doet. Mijn Fabia Combi uit 2002 heeft dat al, de kofferbak kan na rijden pas open als ik, of de sleutel uit het contact heb gehaald, of de bestuurdersportier heb geopenend. Zonder 1 van die handelingen zit ie muurvast.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Boudewijn</font><hr />

hm, gaat de kofferbak niet automatisch op slot als je gaat rijden? Ik bedoel dus zonder dat je expliciet de deuren op slot doet. Mijn Fabia Combi uit 2002 heeft dat al, de kofferbak kan na rijden pas open als ik, of de sleutel uit het contact heb gehaald, of de bestuurdersportier heb geopenend. Zonder 1 van die handelingen zit ie muurvast.

[/ QUOTE ]

idd, heb ik ook al gemerkt dat je de koffer in een fabia niet zomaar open krijgt, is soms wel knap lastig.

Oja, je kan ook gewoon op het knopje van de centrale vergrendeling open duwen, dan kan de koffer ook terug open...

octaaf11

Actief lid
De tip van fotopeerke werkt echt!!!! Ik stond boven op de slaapkamer en wilde checken of de auto op slot was. Echetr de auto stond te ver weg. Vervolgens de truuk van Fotopeerke, en ik kon d eauto wel openen en sluiten.
Dus sleutel tegen het strottenhoofd en met geopende mond gericht naar de auto. Ongelooflijk, ik dacht met een 1 april grap te maken te hebben, maar het klopt!
johan

Rolle

Senior Member
De sleutel gewoon uitklappen zorgt er ook al voor dat de afstand waarover de bediening werkt vergroot.

octaaf11

Actief lid
Dat laatste wist ik inderdaadl. Ik heb als nieuwe bezoeker veel doorgenomen op het forum en kwam dus deze tip tegen. Ik dacht aan een 1 april grap oid. En ging dit dus proberen en meldt dit terug. Vandaar mijn reactie op een uode tip. Voor een nieuwe gebruiker dus verrassend.
Johan

aiva tco adoks

Forumguru
Nog een leuke tip mits je maxidot hebt.

Kwam er toevallig van vandaag achter als je maxidot op speedwaring staat op bv 120,Je drukt op ok,120 wordt wit en je kunt met + en - op de hendel in stappen van vijf verhogen of verlagen.

Bovenaan Onderaan