Tips en tricks !

VEEJAY

Forumguru
Is alleen bij modellen na sept 2006 zover ik weet. mijn O2 uit 2005 kon het niet, mijn huidige wel. En nog meer opties trouwens (rain closing bijvoorbeeld via maxidot)..

yup

Lid
Niet echt Skoda-gebonden, maar met de sjorogen in de Octavia wel goed inzetbaar:

Je hoort/leest steeds vaker dat crimineeltjes bij het stoplicht even gauw je kofferdeksel opentrekken en alles uit de bak rausen wat van waarde kan zijn.

Omdat ik de centrale vergrendeling wel eens vergeet na het wegrijden heb ik een stukje touw voorzien van twee zogenoemde karabijnhaken.

Deze lijn haal ik door het handvat van mijn laptoptas en klik ik aan de sjorogen achterin de kofferbak. Nu moet je met het hele bovenlijf de kofferbak in om de tas los te krijgen en is hij niet meer eventjes snel mee te nemen. Bovendien is de bewegingsvrijheid van de tas in de kofferbak nu wat ingeperkt, en dat mag best bij zo'n vlotte auto /forum/images/graemlins/winkie.gif

Uhm is het niet zo dat als je auto in zijn D zit of als je een stukje rijd dat je kofferklep vergrendeld word?

Bij mijn O2 (2005 Elegance 2.0 TDi DSG) is dat in ieder geval zo, zodra ik de wagen in D zet gaat de kofferklep niet open. Dacht dat ie open gaat als je hem in P gooit. Uiteraard is het goed mogelijk dat die van een handgeschakelde helemaal niet vergrendeld. Maar dat weet ik dus niet.

MarcoO2

Forumguru
@ yup: die opmerking waar je op reageert is al van vijf jaar geleden hé... ;)

Overigens is die automatische sluiting zodra je gaat rijden instelbaar, ik weet ook niet of iedere uitvoering het heeft. Erg handige functie in ieder geval!

VEEJAY

Forumguru
Is alleen bij modellen na sept 2006 MET MAXIDOT zover ik weet. Mijn O2 uit 2005 MET MAXIDOT moest door de dealer gedaan worden. De carjacking optie en tevens alle deuren open bij sleutel uit contact.

aiva tco adoks

Forumguru
Gisteren mijn octavia weer showroom klaar aan het maken aan de binnenkant met een muziekje aan.:680:

Gaat de stream na een half uur uit. Dus daar hoef je ook al niet om te denken bij skoda als je die per ongeluk vergeet.

Toch mooi he skoda.... Zucht.... Waarom zou je anders gaan rijden

Ronnie

Forumguru
Accubescherming........ doet ie alleen wanneer de radio handmatig aangezet is. (dus niet door contactsleutel).

Bovenaan Onderaan