Tips voor nieuwe Octavia 3

chris86483

Nieuw lid
Goedemiddag

ben nieuw op het forum en wil graag jullie mening weten. Mag een auto vd zaak gaan rijden in C-segment. keuze is gevallen op Octavia 3 combi.

Heb momenteel volgende samenstelling in gedachte:

2.0 TDI DSG
Moonwhite metallic
Elec achterklep
Dab
Achteruitrij camera
Panorama dak
Driving mode assistant
Plus pakket business (alcantara bekleding, sun set, 18 inch Alaris)
Adapt cruise + front assist
Eelct bestuurder stoel incl memory en spiegels

Zit net iets boven toegestane bedrag van de baas qua prijs. Welke opties zouden jullie opteren als er 1 moet afvallen waarbij DAB en drive mode weinig invloed hebben op de prijs dus buiten beschouwing mogen gelaten worden.

Reden voor 2.0 tdi DSG ondanks 25% is dat deze maar 35€ per maan meer voor me kost prive dan de hand bak. Dit komt door regeling met de baas.

Hoor graag jullie mening

edero

Forumguru
Candy white ipv Moonwhite Metallic !? Niet dat het veel zal uitmaken, maar toch.
De andere opties verhogen toch best het comfort en rijgenot.

jongetje

Forumguru
Je wilt de 2.0 TDI DSG rijden, dat kan alleen met de style uitvoering. Als je de 1.6DSG ook prima vind kun je overwegen om de Ambition BL uitvoering te nemen. Scheelt paar duizend euro en dan kun je nog wat opties aanklikken totdat je tevreden bent.

chris86483

Nieuw lid
Klopt liever de 2.0 dsg. Beviel super tijdens test rit, beter dan 1.6. Vandaar concessie doen in optie. Lak is heel zeker een optie als ik reacties op internet zie over candy en moon white

Texas25

Actief lid
2.0l DSG rijdt waanzinnig, gewoon alles houden alleen de Elec. Stoelen eruit. Mijn 2 cent.
Deze optie heeft het minste effect op de handeling en uiterlijk vd auto.

ertromp

Forumguru
Voordelen elektrische stoelen zijn de verschillende geheugen standen als er meerdere bestuurders mee rijden.
Ook spiegelstanden worden onthouden en goede neerwaartse verstelling rechter buitenspiegel bij achteruit rijden. Dus juist effect op handling van de auto

jongetje

Forumguru
Waarom wacht je niet tot 1 januari? Dan gaat de bijtelling in dit geval naar 22 procent scheelt je dan ook weer elke maand (even snel gerekend ongeveer 1000euro bruto per jaar aan bijtelling).

edero

Forumguru
Die elektrieke stoelen zou ik zeker houden, lijkt me ideaal als er meerdere bestuurders (zoals bijv mijn vrouw) mee rijden zoals @ertromp zegt.
Dan eerder het panodak (welke ik ook heb), die wel een lekker ruimtelijk gevoel geeft, maar waar je als bestuurder erg weinig van merkt. Tenzij deze open kan natuurlijk ;)

Ik zou de ACC schrappen. Die werkt in het drukke verkeer niet bepaald comfortverhogend (laat te groot gat t.o.v. voorganger en moet vervolgens telkens remmen omdat Jan en alleman hun auto in het gat pleuren). Bij rustig verkeer volstaat de standaard cruise control prima.

Antera

Donateur
ACC vind ik wel super systeem en dan ook nog lane assist maakt het helemaal compleet. de achterklep is leuk maar de dempers zijn geen jaren leven beschoren. Maar goed dit zal voor een lease niet uitmaken. wel een leuke feature die je wel even moet om laten coderen wil je deze echt kunenn gebruiken zoals het hoort met de sleutel en knop in de auto. Dit is standaard helaas onmogelijk om daarmee de klep dicht te laten gaan

Frank C

Forumguru
Mooie specifikatie. Zou kiezen om DAB te laten vervallen tenzij je erg van muziek houd en achteruit rij camera. Is toch meer een gadget en je hebt al parkeer sensoren.

JXX

Senior Member
Achteruit rij camera zeker behouden, zou ik niet willen missen.
Persoonlijk zou ik het panoramadak schrappen, mijn collega heeft dit en persoonlijk vind ik dit totaal geen meerwaarde, al zal ik nu bepaalde mensen op de tenen trappen, maar ieder zijn mening, toch?
:bloemen:
PS; heb je ook voetruimteverlichting? Deze kost niet veel en is ook de moeite.

E

Ex-lid 2926

Ik zou het panoramadak, electrische stoelen en het Plus pakket schrappen. 18 inch wielen icm de platte banden vind ik niet comfortabel rijden, electrische stoelen vind ik overbodige luxe en een panoramadak is slechts voor een kort moment leuk. Wij hebben het in onze Panda. Aardig, maar vrijwel altijd hebben wij de jaloezie dichtgeschoven. De ACC en frontassist zou ik zelf ook rap van het lijstje halen, maar ik moet een auto dan ook zelf betalen en de vinkjes op een optielijst doen heel erg pijn in de portemonnee.
Succes met het kiezen. Ondanks mijn opmerkingen hiervoor vind ik een goed uitgeruste Octavia erg mooi en ik hoop dat er ook heel veel van verkocht worden. Dan komen er met een paar jaar leuke exemplaren op de occasionmarkt. En daar ben ik dan weer in geinteresseerd, mits het een hatchback is.

spikehome

Forumguru
Zou het zonder dsg doen en zonder pano dak.
Acc zou ik zelf ook niet meer nemen.
Maar als ik de lease auto zo kon kiezen zou ik nog eens met de baas gaan praten.
Ik weet niet hoever je boven het budget zit.

bonyuri

Actief lid
Pano dak en plus pakket is nu extra voordelig, dus dat scheelt volgens mij maar 1000 euro de totaal prijs.
Voor dat geld zou ik deze zeker laten zitten.

Achteruitrijcamera en elektrische kofferklep zouden bij mij vervallen

Bart81

Forumguru
ACC vind ik wel super systeem en dan ook nog lane assist maakt het helemaal compleet. de achterklep is leuk maar de dempers zijn geen jaren leven beschoren. Maar goed dit zal voor een lease niet uitmaken. wel een leuke feature die je wel even moet om laten coderen wil je deze echt kunenn gebruiken zoals het hoort met de sleutel en knop in de auto. Dit is standaard helaas onmogelijk om daarmee de klep dicht te laten gaan
Bij de superb kun je de sleutel te wel standaard gebruiken om koffer terug te sluiten...

Bovenaan Onderaan