Tips voor nieuwe Octavia 3

Frank C

Forumguru
ik ook, de actie - auto's waren laatst bijna op.

De actie loopt nog door tot einde van het jaar. Heb ook alle actie opties besteld. Dealer was achteraf toch minder blij inclusief inruil voorstel :D. Hij vroeg nog of ik tijdens de vakantie veel km ging maken.........

Mooie bestelling trouwens.......:thumbsup:Zie graag tzt wat foto's tegemoet.

jongetje

Forumguru
De actie loopt volgens de site idd door. Alleen geldt er een op=op g(van maximaal 500) op de panoramadakken. En mijn auto is eerder besteld om er nog gebruik van te maken. De verwachting was dat ze er vanaf deze week niet meer tegen de actie prijs kunnen leveren.

B.Stuurder

Forumguru
Ja, daarom heb ik ook al mijn auto laten bestellen. Twee weken terug waren er nog maar 125 van de 500 auto's beschikbaar. Maar dat geldt dan alleen voor het dak, de automaat loopt dan nog door en is niet beperkt op aantal blijkbaar.

stitch

Lid
als ik de configurator gebruik op de website van skoda zie ik dan alle optie en accessoires die verkrijgbaar zijn voor de O3?

Tevens vind ik het raar als ik bijvoorbeeld kies voor de O3 style business line icm plus pakket ik ook nog los kan kiezen voor sunset en leder/alcantara zwart bekleding. Terwijl deze volgens mij beide vallen onder het plus pakket.
Hij blokkeert deze niet als ik een optie pakket heb gekozen.

Of doe ik iets fout.

Overigens als ik de optie en accessoires lijst bekijk dan vind ik de keuze beperkt als ik deze vergelijk met de seat leon st of golf variant?

B.Stuurder

Forumguru
Ligt helemaal aan de uitvoering. Ik schrok wat er niet op een tijdelijke o3 combi zat in de uitvoering 'active'.

:)
Die is er toch niet meer in Nederland? De Active zal wel kaal zijn, maar de Style business kun je nog maar een paar opties op kiezen. En relatief goedkoop, ook de opties.

Noord26

Forumguru
Geen idee wat er nu leverbaar is. Dit is voor mij alweer bijna een jaar geleden. Bovendien was de leenauto ook niet nieuw.

B.Stuurder

Forumguru
Geen idee wat er nu leverbaar is. Dit is voor mij alweer bijna een jaar geleden. Bovendien was de leenauto ook niet nieuw.
Ambition, Ambition Business, Style, Style Business en RS230.
Ambition zit al behoorlijk vol, Style Business kun je nog een panodak kiezen los of gecombineerd met 18 "wielen en leder/alcantara, ACC, Lane Assist, Bagage pakket, travel pakket (verkeersbord herkenning en grootlicht assistent), achteruitrij camera en Dynamic pakket (sportstoelen en -stuur) of functie pakket (kan niet samen)
Verder zit alles er standaard in (parkeerassistent, PDC, Xenon, bochtverlichting, Canton, Columbus, etc, etc.), veel van deze standaard zaken zijn optie, al dan niet in een pakket, bij VW, Audi of Seat.
Als ik een A4 met alles uitrust dat in mijn auto zit (Style Business full option en accesoires), kost hij in de configurator €77.000. Toch ruim €30K meer dan Skoda. (Dan heb je wel LED verlichting, maar dat kun je niet kiezen bij Skoda en zit er in bij Audi buiten keuze). Bij VW komt je ook op € 55K of meer, zonder knipperen.

Noord26

Forumguru
77K voor de Audi is ruim 30K als voor de Skoda? Dan kost je Skoda ruim 45K? Daar is wel heel veel leuks voor te koop buiten het VAG concern! ;)

B.Stuurder

Forumguru
77K voor de Audi is ruim 30K als voor de Skoda? Dan kost je Skoda ruim 45K? Daar is wel heel veel leuks voor te koop buiten het VAG concern! ;)
Jij rekenwonder! ;) Laat ik nu niet buiten het VAG concern mogen shoppen en Skoda belastingtechnisch het meest interessant zijn. Fiscale waarde is namelijk heel wat lager op een full option Octavia dan een f.o. Golf, laat staan Passat of A4, die dan zeker nog niet f.o. zijn bij dat bedrag.
De meeste collega's die een dikke Passat of knap aangeklede A4 rijden, tellen de auto dan ook niet bij. Zij hebben een privé auto, omdat de vrouw ook weg moet. Dat heb ik niet, mijn vrouw rijdt geen auto, dus voor mij is bijtellen het voordeligst. Tenminste, als je zo hebberig bent als ik :maakmegek:
Ik ben niet van de status, dus merk boeit me niet zo, dus heb ik een poor-mans strepentrekker gekozen :deuk:

stitch

Lid
Inmiddels bijde dealer geweest en gekeken naar de voorraad modellen.
Dit is het geworden.

Oct Combi 1.6tdi dsg style business line.
Plus pakket
Achteruitrij camera
Verwarmde voorruit
Quartz Grey
Dan
Noodreservewiel
18" inxh velgen golus

Levertijd 3weken.
Pon heeft deze bijna niet op voorraad dus geen mooie Pon korting erop.
Wel actie op plus pakket en op dag!

Nu maar afwachten wat de leasemij mij gaat aanbieden....

stitch

Lid
update:

Uiteindelijk gekozen voor de eerder genoemde configuratie met als aanpassing dat ik gekozen heb voor 17 inch teron velg omdat dat nogal wat uitmaakte in leaseprijs per maand.
Nu wil ik deze velg antraciet laten spuiten door de dealer.

Is dit slim?

Bovenaan Onderaan