Joske
Forumguru
die overschrijven steeds je tuning, bij de meeste (degelijke)tuners kan je gewoon terug gaan en wordt de tuning kosteloos teruggeplaatst.dat bepaalde updates
die overschrijven steeds je tuning, bij de meeste (degelijke)tuners kan je gewoon terug gaan en wordt de tuning kosteloos teruggeplaatst.dat bepaalde updates
Hallo Joske,die overschrijven steeds je tuning, bij de meeste (degelijke)tuners kan je gewoon terug gaan en wordt de tuning kosteloos teruggeplaatst.
zou ik idd ook steeds doenIkzelf zou toch altijd opteren op maatwerk waarbij men vertrekt van je eigen software?
stel dat je wagen enkele updates kreeg ivm (ik zeg maar wat) injectoren, roetfilterwerking, ... voorafgaand aan de tuning.
Worden deze updates dan niet gewoon overschreven doordat de tuner bv. een oudere aangepaste softwareversie installeert?
Dat is geen probleem zoals je in dit topic kunt lezen. Ik heb hier de resultaten van de roetmeting beschreven.Wat ik me afvraag is of de auto nog wel door de roetmeting komt zonder DPF?
Ik zal mijn bevindingen hier posten zodra het gebeurd is. De maattuning komt, na overleg met de tuner, te vervallen. Ik hoef niet het maximale uit de motor te halen. Ik vind het belangrijker dat er er een veilige marge is. Ze gaan dus een wat beperktere tuning doen.
Vandaag is de operatie uitgevoerd. Zeer goede indruk gekregen van VAG Techniek. DPF is verwijderd, EGR is dicht en er is een standaard chiptuning gedaan. Ik merk een behoorlijk verschil. Tot nu toe rijdt de auto veel beter dan eerst. Laten we hopen op veel probleemloze kilometers!
Op de site van VAG Techniek staat dit:
"Wij lezen altijd de standaard software uit om een chiptuning te maken op basis van de originele software van uw wagen. Wij gebruiken geen standaard programma's. U krijgt dit origineel mee op een CD als backup mocht u in de toekomst ooit terug willen naar de standaard software."
Ik heb de originele software op dvd meegekregen.