Toeren teller omhoog omlaag bij gas geven

Huibert

Forumguru
Dat tunen naar 105pk is in basis geen enkel probleem, blok leverd standaard al ruim meer dan de opgegeven 75. Wat wel een probleem kan zijn is dat door een te bruut inkomend koppel de koppeling het dus even af laat weten, op het TDI forum is hierover regelmatig iets te lezen geweest. Kom je dus weer terug bij wat al eerder aangegeven is, ga bij een gerenommeerde tuner langs voor betrouwbare info/hulp.

gehaktbal

Forumguru
Dit is toch gewoon symptoom van een versleten koppeling?
Mogelijk dat de extra pk’s het doorslippen nu eerder aan het licht brengt. Anders had dat bv over 10.000 km pas het geval geweest.

My 2 cents…

Tees

Donateur
Maar een koppeling die bij 40k km oud de geest geeft is toch wel heel zeldzaam. Tenzij misbruikt of anderszins er iets raars mee aan de hand is. Tis bovendien een handbak en geen DSG (want geen module 2 aanwezig).
Ik vind 110k km al best jong voor een handbak, m'n F1 had met 170k (en m'n huidige O2 met 135k) nog steeds de originele koppeling en geen signaal dat die aan vervanging toe is.

ramocan

Nieuw lid
Dit is toch gewoon symptoom van een versleten koppeling?
Mogelijk dat de extra pk’s het doorslippen nu eerder aan het licht brengt. Anders had dat bv over 10.000 km pas het geval geweest.

My 2 cents…
Koppeling set vervangen bij 110dkm ongeveer 40dkm geleden bijna 2 jaar terug

Chrisjemol

Forumguru
Dat denk ik ;)
Het is nooit een powerhouse hoor.. het is maar 105pk.
Koppeling zat bij mij ook erg hoog, weet niet of dit bij ts ook is.
Foutmeldingen na tuning is natuurlijk nooit goed

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan