Jongelui,
Het is nu niet te zeggen of de fout ligt bij fabrieksaf of door het dsg optimaliseren. Standaard wordt de DSG optimalisatie toegepast. Zeg maar Tier 1. Werkt dit niet goed dan gaat men verder onderzoeken voor aanpassingen.
Ik heb dit berichtje van TVS ontvangen. Mijn advies is ga voor jullie zelf nakijken of jullie hier ook hinder van hebben. Ik let nu hier veel meer op en over de hele linie heb ik last van de schommelingen.
Mijn gevoel was een paar maanden geleden bevestigd, maar ik kreeg soms last van. Het ligt kennelijk of de dsg warm of koud is.
"
Deze klachten komen vaker voor. Zelf bij nieuwe auto's. Kunnen we een poging
aan wagen om op te lossen met na-afstellen.
Onderstaande info is onze standaard informatie, dit is het misschien waard
om even door te lezen :-)
Stapjesprobleem DQ200
Het in stapjes oplopen van de toerenteller, ofwel het licht slippen van de
koppeling, is momenteel een groot probleem bij dit type versnellingsbak en
wordt veroorzaakt door de huidige DQ200 koppelingen van Volkswagen. T.g.v.
de hoge slijtage bij oudere koppelingen is het materiaal van de huidige
koppelingen harder/slijtvaster gemaakt. Voordeel hiervan is dat de koppeling
minder hard slijt, maar nadeel is dat vooral koud soms slip waar te nemen
is. Bij Volkswagen valt dit vaak onder ''producteigenschap'' maar goed is
het natuurlijk niet. Sommige auto's hebben hier wel last van, andere weer
niet. Vaak gaat het na goed inrijden (inlopen van de loopvlakken) weg, maar
soms ook niet.
We hebben hiervoor speciale software ontwikkeld waarmee dit probleem in 50%
van de gevallen compleet verholpen wordt, en in 80-90% van de gevallen
''acceptabel'' gemaakt wordt. Hoe het in dit geval gaat uitpakken is
eigenlijk alleen proefondervindelijk vast te stellen.
Normaal rekenen we voor deze aanpassing een meerprijs van 199 euro, echter
aangezien de auto hier ook een reparatie heeft gehad is het gratis.
Advies is om een afspraak te maken voor deze speciale software. Wij zetten
dan de speciale software er waarna de klant een week lang aanzien of het
probleem verholpen is. Mocht dit niet het geval zijn dan moet de auto
neergezet worden voor nadere analyse. (metname omdat het probleem vooral
alleen met koude koppeling optreed, is het vrijwel onmogelijk een goede
analyse in 1 keer te doen aangezien de koppeling na +/- 30 minuten rijden op
bedrijfstemperatuur is en het probleem dus afneemt)
Een afspraak is aankomende week, of liever de week er op, mogelijk. Laat
maar even weten wanneer het past"