Tonko's Superb "work in progress"

@Oknot , ziet er goed uit. Ben je niet bang voor storingen door de xenon? Als ik http://www.skodaforum.nl/forum/i/xenonset-inbouwen-in-superb-combi.21311/ zo lees, maakt dat mij een beetje huiverig.
Ik zou zelf ook graag aftermarket xenon inbouwen in mijn superb, zeker in vergelijking met de xenon in mijn vorige auto vind ik de lichtopbrengst niet fantastisch van de halogeenpitjes. Voor nu maar even goede Philips lampen er ingezet, dat maakt voor mijn gevoel al iets uit.

Verder ben ik benieuwd naar het LED setje van ebay, had zelf ledjes voor het interieur besteld via aliexpress, maar die waren ook net te lang.

Hoe plaats je trouwens de led's in de footwell en de kofferbak units? Dit zijn toch hele geklonken units met een omhulsel en een niet verwijderbaar lampje? Of zag ik het niet goed?

Oknot

Forumguru
@florist, voor storingen ben ik niet bang hoor. Ik heb hiervoor 4 jaar in een audi A6 gereden en daar heb ik vanaf dag 1 ook een aftermarket xenonset in gehad en nooit problemen ervaren. Zal gerust weleens mis gaan maar dat zien we dan wel weer. De kofferbakunits heb ik nog niet van led voorzien. Moet nog even wachten totdat mijn pakketje uit China aan is gekomen. De footwell units zijn vrij makkelijk uit elkaar te halen mbv een mesje en wat geduld. Lampje op zich wip je er als het eenmaal open is zo uit. Standaard 5w5 lampje.

Oknot

Forumguru
Net weer 2 lampjes binnengekomen. Dit keer de juiste stadslichtjes. Doen ook nu weer gelukkig zonder storing hun werk. 20151020_140740-1024x1820.jpg

Oknot

Forumguru
Aangezien ik nu weer 2 ledjes over had kon ik ook gelijk de footwell lichtjes aan de voorkant aanpassen. @florist, heb er wat fotootjes van gemaakt zodat je er een beeld bij hebt. De unit aan de bestuurderskant druk je er gemakkelijk vanaf de bovenkant uit. De passagierszijde kostte mij wat meer moeite. Je krijgt je hand er erg slecht achter en daarom kan je weinig kracht zetten. Heb vervolgens het zijpaneel vh dashboardkastje verwijderd en de schroeven aan de onder en bovenkant. Zo onstaat er genoeg ruimte om de lichtunit eruit te drukken. 20151020_143355-1280x720.jpg 20151020_143500-1280x720.jpg 20151020_143539-1280x720.jpg 20151020_144413-1024x1820.jpg 20151020_145526-1280x720.jpg

Oknot

Forumguru
Helaas net ook wat minder nieuws gekregen. De velgenset die ik besteld had blijkt niet meer leverbaar. Er werd me wel een vervangset aangeboden maar die kost natuurlijk weer een keer zo duur. Grrr. Moet nu weer een maand extra geduld op zien te brengen. Of wachten tot ik mijn quad verkocht heb, net wat eerder komt. Beetje jammer weer maar er zijn natuurlijk ergere dingen te verzinnen.

Duidelijk met die voetruimtrverlichting. Van dimlicht led blijft ik ver weg, lees er nergens positieve verhalen over; veelal weinig lichtopbrengst en dat systeem met een ventilator voor de benodigde ked-koeling vind ik veel te gevaarlijk. Als die ventilator de geest geeft smelt volgens mij alles.
Als ik xenon inbouw dan wordt t een pilot digital plus setje, vanwege het start/stop systeem en de canbus.

Oknot

Forumguru
@florist , gezien het feit dat het om een 11 Watt lampje gaat zou ik me om warmtewerking niet al te druk maken. Lichtopbrengst kan ik niks over zeggen aangezien ik er zelf geen ervaring mee heb. Die pilot xenon set zal gerust goed werken hoor. Wel erg prijzig. Ik wil best geloven dat er storingen onstaan met aftermarket xenonsets. Maar er zijn ongetwijfeld ook voorbeelden van storingen met fabriekaf xenon te vinden. In de reclame die ik net las over de pilot digital plus stond ook dat vooral auto's van bouwjaar 2012 en later last hebben van storingen. Geen idee of dat ook zo is maar aangezien mijn auto van 2009 is hou ik het voorlopig maar op mijn huidige set en gok ik erop dat het goed gaat.

Linkje van waar ik de info over de pilotset vandaan heb gehaald.

http://www.pilotxenonshop.com/pilot-xenon-h7-digital-line-plus

Laatst bewerkt:

Oknot

Forumguru
Afspraak met HBT - techniek is ook gemaakt. Ivm overvolle planning kan ik pas 7 december terecht. Ik kreeg een goed gevoel bij de beste man aangezien hij gelijk aangaf dat de vervuiling bij een 1.4 TSI motor waarschijnlijk heel erg zal meevallen. Eigenwijs als ik ben heb ik evengoed een afspraak gemaakt zodat ik straks zeker weet dat het inlaattraject mooi schoon is of gaat worden dankzij de walnut-blasting.

Oknot

Forumguru
Alles werkt naar behoren behalve dan de buitenspiegels, die branden als je de leds erin stopt maar wanneer je dan de deur dichtdoet en weer open doet gebeurd er niks. Beetje raar. Ik bestel daar wel een ander setje voor, heb ze ergens hier voorbij zien komen. Verder geeft de kentekenverlichting een melding dus dat is ook een beetje jammer. Maar goed, het gehele interieur/kofferruimte is nu dan wel verled. 20151027_145229-1280x720.jpg 20151027_145239-1024x1820.jpg

Joske

Forumguru
Alles werkt naar behoren behalve dan de buitenspiegels, die branden als je de leds erin stopt maar wanneer je dan de deur dichtdoet en weer open doet gebeurd er niks. Beetje raar.
en je hebt dit uiteraard in het donker getest of de lichtsensor afgedekt? :)

mooie upgrades alweer :thumbsup:

Oknot

Forumguru
@Joske . Hmmm dat zou nog weleens het antwoord kunnen zijn. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Thnx. Straks gelijk even testen

Bovenaan Onderaan