Top snelheid OIII 1.6 TDI DSG7

Barrokok

Actief lid
Iemand al de daadwerkelijke topsnelheid voor de OIII 1.6 TDI DSG7 in de praktijk getest.

Ben benieuwd. Ik woon aan de grens met Duitsland en rij regelmatig op de Duitse snelweg!

TedVlemmings

Forumguru
Scheelt per auto, inzittende en omstandigheden. Op de teller zal ie net over de 200 aangeven lijkt me, Max 205/210, zal werkelijk gewoon zoiets zijn als de fabrieksoplage (194). Mijn O2 ging in Duitsland met kleine helling afwaarts iets over de 200 heen op teller terwijl fabrieksoplage ook daarvan 194 ofzoiets was

Pollewop

Forumguru
Iemand al de daadwerkelijke topsnelheid voor de OIII 1.6 TDI DSG7 in de praktijk getest.

Ben benieuwd. Ik woon aan de grens met Duitsland en rij regelmatig op de Duitse snelweg!

OK, als je het echt wilt weten :

Vorige week met een gehuurde OC3 1.6 TDI DSG tussen Mannheim en Bazel heel even geprobeerd "wat er in zat":
205 kmh op de teller gehaald. Ging vrij vlot, wel veel lawaai en toen weer snel netjes naar de 130 kmh, want het zo'n hoge snelheid heeft verder totaal geen nut, en is ook nog eens bloedlink...

Laatst bewerkt:

TedVlemmings

Forumguru
Dit ga jij morgen toch nog niet proberen mag ik hopen @Racer-X ? Ik komend weekend ook nog niet, wellicht volgend weekend, dan heb ik er wel weer zo'n 1200+ km opstaan (maar ook dan denk ik dat ik de 205 op de GPS niet snel aan ga tikken, maar mocht ik in Duitsland zijn (werk 5 minuten van Aachen af) dan ga ik denk ik toch één keertje een poging wagen)

Barrokok

Actief lid
Leuke reactie en zeker een leuk filmpje. Ben geen race fanaat, maar het zijn toch van de mannen feitjes die je geprobeerd moet hebben met je nieuwe auto :-).

Racer-X

Actief lid
@TedVlemmings Ik ben niet meer zo van dat gejakker. Vorige week nog wel ff gas gegeven in Dld met m'n 2.0 abt. 224 haalt ie makkelijk :D

Maar.... vanaf morgenmiddag lekker relax cruisen met de DSG :tegek:

guitar_billy

Senior Member
leuk filmpje van de 1.6TDI met DSG7, er vallen me wel een paar dingen op

- de DSG staat in S(port) stand maar hoe hoger de versnelling hoe eerder die opschakelt;
zo rond 4200tpm en van 6>7 al voor 4000tpm
- de auto kruipt in de 7e versnelling naar "topsnelheid" bij maar 3500tpm?
topsnelheid zal vrij zeker in de 6e en niet in de 7e versnelling gehaald worden.

ik vraag me af of hier het gaspedaal wel volledig op de vloer is getrapt en of het koppel van de 1.6TDI soms enorm inzakt bij hoge toeren.

Pollewop

Forumguru
@guitar_billy :

Zie bijgaande grafiek... Je ziet dan duidelijk het koppelverloop (Drehmoment, max. tussen 1500 - 2500 rpm) en vermogen (Leistung, max. bij 4400 rpm)

Bijlagen

• 16_TDI_GreenTec.png
    16_TDI_GreenTec.png
    44,5 KB · Weergaven: 59

TedVlemmings

Forumguru
leuk filmpje van de 1.6TDI met DSG7, er vallen me wel een paar dingen op

- de DSG staat in S(port) stand maar hoe hoger de versnelling hoe eerder die opschakelt;
zo rond 4200tpm en van 6>7 al voor 4000tpm
- de auto kruipt in de 7e versnelling naar "topsnelheid" bij maar 3500tpm?
topsnelheid zal vrij zeker in de 6e en niet in de 7e versnelling gehaald worden.

ik vraag me af of hier het gaspedaal wel volledig op de vloer is getrapt en of het koppel van de 1.6TDI soms enorm inzakt bij hoge toeren.
De auto die ik nu nog even heb stopt in de 7 ook met 3500 toeren. Als je hem er manueel inzet, anders blijft ie 218 rijden in de 6. Motor is begrenst dus kan best zijn dat dat in dit geval ook zo is.

DimiTator

Actief lid
Een O2 combi met 1,6 DSG, met 4 personen en bagage, haalt ongeveer 193/u. Maar dan moet je toch wel een paar km's aandringen.

Wesly

Senior Member
Iemand wel eens aan zijn eigen veiligheid en vooral aan de veiligheid van z'n medepassagiers gedacht? Strak gaat hier iemand nog zeggen dat ie in Duitsland altijd plankgas rijdt terwijl z'n kinderen op de achterbank zitten :(

VWim

Forumguru
Ik weet niet hoe het met de OIII is, maar met een Golf met 1.6tdi was het heerlijk cruisen op topsnelheid. CC er op en knallen maar! (knallen met de begrensde 190km/u :maakmegek:)

hemi24

Forumguru
ik heb m'n twijfels, heb een O2 met 1.6 gehad, maar de auto in het filmpje heeft volgens mij tussen 100 en 150 toch echt een beetje te veel versnelling voor een standaard 1.6CR...

Joske

Forumguru
en als ze op het raam tikt moet je gewoon de oven wat harder zetten zeker? ;)

Ik vind 200 best veel voor de 1.6TDI, vraag me af wat mijn topsnelheid dan eigenlijk is? :pieker: (maar even googelen)

Bovenaan Onderaan