Top snelheid OIII 1.6 TDI DSG7

sitechris

Donateur
Mbt de 2.0 TDI 150 pk: die heb ik in mijn Seat Leon getopt op 231 op de teller. Vlakke weg, neutrale wind. Kostte wel een aanloopje, maar was er zeer over te spreken.

Over hard rijden: daar doe ik ook aan mee op de Duitse Autobahn. Ja....hard rijden is altijd gevaarlijker (klapband is meteen fataal), maar veel hangt uiteraard wel af van de chauffeur. Veel afstand houden, goed anticiperen en uiteraard moeten de omstandigheden (weer, asfalt, verkeersdrukte) en auto (bandenspanning, remmen) top zijn. Snelheden van 250 km/h kun je best wel aantikken als je een auto hebt die dit soort snelheden zonder aanloop haalt, maar langdurig dergelijke snelheden volhouden kun je vergeten als je bovenstaande regels in de praktijk wilt uitvoeren. En uiteraard haalt het ook uit in wat voor auto je rijdt. Mijn Megane is een nerveuze auto op dergelijke snelheden (een handje vol). Leuk voor even, maar ik moet er niet aan denken dat ik een uur lang topsnelheid moet rijden.

Maar voor de liefhebbers: op mijn Youtube kanaal (http://www.youtube.com/sitechris) vind je wat home made video's van mezelf op de Autobahn :)

E

Ex-lid 12606

Volgens de Engelse handleiding (ergens hier op het forum op de kop getikt): topsnelheid 206 km/h, van 0-100 in 10.6 seconden (Hatchback). De Combi: 204 km/h, 0-100 in 10.8 seconden. Snelheid werd in de handleiding trouwens in km/h aangegeven, niet in mijlen.

Barrokok

Actief lid
Ik heb het nog niet mogen meemaken. Boven de 180 is de koek wel op en moet je wel heel veel kilometers met een lege snelweg hebben om richting de 190 - 200 te komen. Tot de 160 gaat het allemaal erg makkelijk.

E

Ex-lid 12606

Ik heb het nog niet mogen meemaken. Boven de 180 is de koek wel op en moet je wel heel veel kilometers met een lege snelweg hebben om richting de 190 - 200 te komen. Tot de 160 gaat het allemaal erg makkelijk.

Sorry, de cijfers die ik opgaf waren van de Greenline 1.6 TDI (die met 110 PK). De specs met 105 PK zijn inderdaad qua topsnelheid een stuk lager, wat overeenkomt met jouw ervaring.

TedVlemmings

Forumguru
Sorry, de cijfers die ik opgaf waren van de Greenline 1.6 TDI (die met 110 PK). De specs met 105 PK zijn inderdaad qua topsnelheid een stuk lager, wat overeenkomt met jouw ervaring.
5pk verschil een stuk trager? Is dat niet een beetje een over statement? Zal niet heel veel kmh uitmaken lijkt me, als het überhaupt ook maar iets scheelt

E

Ex-lid 12606

Ja, klinkt mij ook niet zo logisch in de oren, maar staat in de handleiding (documentnaam: A7_Octavia_OwnersManual.pdf). Zie als bijlage ook een printscreen van de betreffende pagina. Wellicht heeft dat wat te maken met bakverhoudingen/stroomlijn etc?

Bijlagen

• octavia.pdf
    144,5 KB · Weergaven: 13
Bovenaan Onderaan