Topsnelheid O2 1.6 TDI (greenline)?

sitechris

Donateur
je hebt toch al gemeten? Auto haalt topsnelheid bij lange na niet, dat is je meting. Rollenbank is imo zonde van je geld. Je auto moet gewoon onderzocht worden en er moet een diagnose gesteld worden.

Daarnaast zegt een rollerbanksessie lang niet alles. Wie zegt dat de rollerbank juist geijkt is?

Dealer moet gewoon eens handen uit de mouwen steken en klant helpen. Je koopt een auto met bijhorende prestaties. Daar betaal je voor. Vreemd dat een dealer dit niet snapt.

Ronnie

Forumguru
Ik heb dit topic eens doorgelezen, hoog verbruik en weinig trekkracht; dit zou kunnen duiden op een timingfout van de distributieriem, misschien toch eens de dealer vragen om deze te checken (kost ook niet al teveel tijd) Ik heb de indruk dat de nokkenassen timing er misschien(onderling)een tandje naast hangt, zal niet de eerste keer zijn dat het gebeurt tijdens het naspannen van de riem.

Evertwillem

Nieuw lid
o2 TDI mist Topsnelheid en trekkracht

Wij hebben dit onlangs van nog een klant gehoord,stuur anders even een privé bericht dan kan ik u zijn mailadres sturen.

exact dezelfde klachten, hij wil dit de dealer eerst laten oplossen, alvorens hij zijn O2 wil laten tunen, betreft de 1.6 TDI 105 PK.

Mvgr Evertwillem.

Zoals de titel zegt ben ik benieuwd wat de O2 bezitters met 1.6 tdi voor snelheid op de teller halen. Er zijn vele onderwerpen over topsnelheid, maar het gaat mij nu echt even om de O2 1.6 tdi (greenline).

Ik ben nogal een petrolhead, maar helaas zit iets ruimers én snellers er niet in.

Ik heb deze auto aangeschaft/ geleased, zonder met de 1.6 tdi te rijden, omdat deze motor toen nog niet beschikbaar was. Ik heb proefgereden met een 105 pk 1.9 tdi, dat was zeker goed te doen. Door deze proefrit en de gegevens in de folder van de O2 (188 top, 11,9s op 100)

Bij mij O2 valt dit allemaal erg vies tegen. Mijn teller wil over het algemeen niet hager dan 178 uitkomen, met heel veel moeite lukt 182 nog (weg omlaag, wind mee, etc.) Ook de acceleratie valt tegen, het lijkt wel of bij mij echt ál het vermogen tussen de 1500 en 2500 toeren ligt.

Evertwillem

Nieuw lid
Tuning Skoda Octavia 2 1.6 TDI 105 PK

Chiptuning van de Skoda Octavia in de ECU zelf via OBD is bij de versie Skoda Octavia 2 1.6 TDI nog niet softwarematig mogenlijk.De toegangscodes die nodig zijn voor het programmeren zijn nog niet gekraakt, daar wordt druk aan gewerkt.

Extern de Skoda Octavia 1.6 TDI chiptunen is al wel mogenlijk.
Wij ontwerpen namelijk ook externe Chiptuning modules en daarmee is de
1.6 TDI al wel prima te tunen.
Dit zijn geen simpele Powerbox kastjes !!!
Systemen zijn voorzien van 6 stekkers die, turbodruk, inspuitdruk en inspuithoeveelheid i.c.m de mengenteiler aansturen.

uitleg staat op onze site, willen hier alleen info aan Skoda rijders geven willen geen reclame maken.

Maar uiteraard moet de motor origineel wel eerst de goede waarden behalen.

Ben je al met je Octavia naar de dealer geweest ? wat was zijn reactie ?
zij kunnen er niks aan doen, er is een Importeursteam. Vaak klopt origineel de turbodruk niet (te laag)of staat de turbo af fabriek niet goed afgesteld (activator stang) .

Standaard klacht van Octavia rijders die wij veel horen van klanten is dat de 1.6 TDI motor niet trekt als je bijvb in de 5de versnelling bij 100 KM per uur het gas intrapt, dan gebeurt er helemaal niets. dat probleem is inmiddels goed op te lossen d.m.v. tuning.

Verder is het een fijne motor, hij heeft veel minder turbogat dan de 2.0 TDI CR 143 van Audi en Volkswagen.

Mvgr Evertwillem

Humby

Lid
De mijne (1.6 tdi greenline combi) rijdt 195 zonder probs... Sneller heb ik nog niet geprobeerd.

Greetz,

Humby

hemi24

Forumguru
hoef je ook niet te proberen, ondanks "ruimte" onder het gaspedaal, kapt de electronica af... Ik werdt er bijna chagarijnig van op de Duitse A3.

nounou

Lid
Een kleine update:
Ik heb de auto gisteren al bij de dealer gebracht en ze zijn er gelijk mee aan de slag gegaan.

Tot dusverre hebben ze niets kunnen vinden. Vandaag gaan ze een software update doen en kijken wat de acceleratie is van 80 naar 120. Deze waardes zullen zij bij de importeur neerleggen en kijken of dit goede waardes zijn.

Wordt vervolgd...

sitechris

Donateur
tip: vraag ook even bij de dealer na wat Pon als standaardwaarde beschouwt. Kun je hier op het forum even checken of dat klopt.

Race Eend

Forumguru
Chiptuning van de Skoda Octavia in de ECU
Extern de Skoda Octavia 1.6 TDI chiptunen is al wel mogenlijk.
Wij ontwerpen namelijk ook externe Chiptuning modules en daarmee is de
1.6 TDI al wel prima te tunen.
Dit zijn geen simpele Powerbox kastjes !!!
Systemen zijn voorzien van 6 stekkers die, turbodruk, inspuitdruk en inspuithoeveelheid i.c.m de mengenteiler aansturen.

Het blijft een powerbox, of hij nu simpel is of niet, chiptuning binnen het motormanagement zelf blijft het mooiste.

Laatst ook weer even met een powerbox op een 2.0 TDI 110pk CR gereden, daarna met de powerbox ertussen uit en chiptuning. Met chiptuning zijn ze toch duidelijk een stuk sterker (en soepeler).

Dat is 2 keer geld uitgeven, ik zou persoonlijk lekker een paar maanden wachten, tot de 1.6 TDI CR wél te chiptunen is.

nounou

Lid
Weer een update:
Er is een nieuwe software update beschikbaar. Deze kan op een of andere manier niet ingelezen worden, omdat dit via PON ingelezen moet worden en er geen goede verbinding met de server bij PON gemaakt kon worden. Morgen de auto maar weer ophalen en wachten tot ze wel de update erop kunnen zetten.

Voor de rest kon de dealer niets vinden. Morgen gelijk maar eens vragen wat de acceleratie van 80 tot 120 is.

Wordt nog steeds vervolgd...

Tallguy

Forumguru
Bij deze het verzoek wel zoveel mogelijk ontopic te blijven. Tunen en powerboxen etc behoren niet tot de oorspronkelijke vraag van 'Nounou'

@Evertwillem

Heb je een site met meer info ove je box??

[MODERATORBREAK]
Doe dat dan ff via een PM aub. Ik heb vlak voor je dit vroeg nog gepost het verzoek om ontopic te blijven. Doe dat dan aub ook.
[/MODERATORBREAK]

nounou

Lid
Helaas ben ik nog geen steek verder. De dealer heeft de auto binnenste buiten gekeerd (figuurlijk dan hè), maar ze hebben niets kunnen vinden.

Het enige dat nog een oplossing zou kunnen zijn is een software update van de ECU, alleen deze konden ze er niet opzetten wegens een probleem met de verbinding naar de importeur. Nu moeten ze iemand laten overkomen die dan voor de mijne en nog een aantal andere wagens een software update kan doen.

Wat nog een kleine mogelijkheid zou kunnen zijn, zijn de 18 inch velgen (teller afwijking wegens grotere omtrek van de banden) en het spoilertje (extra luchtweerstand) dat ik heb.

Dat van de bandenomtrek zou nog enigszins kunnen, volgens mijn berekening scheelt het ongeveer 1,5 km/u bij 100 km/u. Dus 100 km op de teller zou dan 101,5 echte km's zijn (natuurlijk geeft de kmteller nooit echte km's /uur aan, behalve wanneer deze geijkt zou zijn)

Maar goed, het is nog even wachten op de software update. Ik houd jullie op de hoogte....

Ik had trouwens toch wat meer reacties verwacht van de greenline rijders, inmiddels kan ik geen kant op, zonder een O2 facelift tegen te komen. :)

hemi24

Forumguru
Ben erg benieuwd naar die zogenaamde software-update: ben al 35k niet echt kapot van de 1.6CR (trekkracht, soeplesse, topsnelheid, loopcultuur, ...).

Als er iemand meer weet, hoor ik het graag!

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat je het probleem inderdaad in je wielen moet zoeken. Op die 18 inch velgen zullen vast geen 195 of 205 banden liggen en dat is een flinke extra belasting voor die 1.6. Ik wil je daar overigens best bij helpen door ze te ruilen voor mijn 16 inch wielen ;)

Nijland

Nieuw lid
greenline

Hallo,

Er zijn al wel bedrijven welke de 1.6tdi kunnen tunen middels OBD.
Ik heb al enkele offertes binnen gekregen van bedrijven.
Meer info via pb.

Race Eend

Forumguru
Bedrijven die het zo offreren zijn er zeker, net als ziptuning etc, maar ze kunnen het (nog) niet er is nog geen obd tool die er iets mee kan.

Waarom info per PB, reclame praat?

Bovenaan Onderaan