Topsnelheid O2 1.6 TDI (greenline)?

Luke

Forumguru
Greenliner hier...

Heb es iets geprobeerd van 't weekend. 1Keertje maar... Motor was warm en weinig verkeer, goed zicht. Heb de BC op momentane snelheid gezet en plankgas gegeven. Tot 170-180versnelde hij goed, daarover ging het een pak trager. 198op 't scherm gezien, maar niet verder geprobeerd. Denk wel dat 'm nog wat reserve had.
'k Moet wel zeggen dat 't daarna een rare ervaring was om legale snelheden aan te houden (leve de cruise control!!!). :blush: En de stabiliteit viel ook best mee.
PS; mijn wagen is nog helemaal OEM op een kleiner dakantennetje na. Dus geen invloed hier op snelheid, denk ik. Tenzij dat misschien het gewicht van de lettertjes en Greenline-badge die ik heb verwijderd toch een rol zouden spelen ^^.

Nijland

Nieuw lid
@race eend.

Ik heb enkel wat offertes gekregen,dan ga ik ervan uit dat men het ook kan, verder nog niet in contact geweest met deze bedrijven.

nounou

Lid
De software is geupdate, maar ook dit heeft (hoe verassend) niet geholpen. Ik ben er in ieder geval klaar mee, ik laat het zo. Er gaat vanzelf wel iets stuk en dan weten we wat de boosdoener was. :) De dealer heeft in mijn ogen zijn best gedaan.

hemi24

Forumguru
Heeft de dealer wellicht nog iets los gelaten, waarvoor de update (in het algemeen) goed zou moeten zijn?

nounou

Lid
ik moet de dealer nog even bellen. Ik heb zelf de auto niet weggebracht en opgehaald. Dus ik weet niet wat er anders zou moeten zijn. Zodra ik wat info heb laat ik dat hier weten.

197 km/h

En dan draait de computer de brandstofkraan dicht. Dat zijn 192 GPS kilometers.

Op vlakke weg zonder tegenwind, haalt de Greenline de topsnelheid na enig geduld. Licht heuvelaf zit ie er een stukje sneller. Toerenteller gaat niet verder dan 3750 rpm.

Dat ding moet ruim over de 200 kunnen, indien de brandstof niet afgeknepen wordt.

Leuk om te zien dat het verbruik terugloopt van 11L/100km naar 4,7.

Bij 190 :D

Ik denk dat de computer hem op toerental afregelt in de 5e versnelling. Mijn banden zijn gloednieuw en hij loopt dus 2 km/h sneller.

Rolle

Senior Member
Dat zou dan ongeveer dezelfde topsnelheid zijn als de 1.9 TDI met roetfilter. Naar ik begrepen heb wordt het max toerental begrensd op 4.500t/min voor de roetfilter maar is er idd nog wat "reserve"

3750 tpm, aldus mijn teller..

[moderatorbreak]
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.
[/moderatorbreak]

Bovenaan Onderaan